Nina: Agent Chronicles is geen kloon van Tomb Raider en NOLF | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Eergisteren hadden we al een nieuwtje over Nina: Agent Chronicles waarin ik tu en de zinnen door een opmerking maakte dat het spel wel erg veel weg heeft van No One Lives Forever. Het was immers ook een 3D shooter gebaseerd op de Lithtech engine en het had ook een vrouw in de hoofdrol. Daarnaast liepen er arabieren rond als tegenstanders en leek het wapen verdacht veel op het wapen in NOLF. Een logische constatering die ook HomeLAN gemaakt heeft, en dus vroegen ze aan de makers van het spel wat ze van deze vergelijking vinden. In het antwoord lijken ze nogal op hun teentjes getrapt en durven ze zelfs te beweren dat geen enkel lid van het ontwikkelingsteam ooit No One Lives Forever gespeeld heeft! Dat is als het maken van een Mafia-film zonder ooit naar The Godfather gekeken te hebben. HomeLAN - Some people might say that Nina: Agent Chronicles is similar to the Tomb Raider games or Monolith's No One Lives Forever. How do you respond to that comparison? Maciej Miasik - Such comparison was inevitable since we decided to have a female protagonist in the TPP action adventure – we were afraid that we would be constantly compared to Tomb Rider game no matter what we did. But what could we do if we really wanted to have a female leading character? Why isn't each of male protagonists compared to the very first male lead, whoever that was? Anyway I'm not a right person to compare our character to Tomb Raider's Lara because I've played only two first Tomb Raider games and I'm rather badly outdated if the latest Lara's features are concerned. I've never player NOLF game and nobody here in our company has, so I won't be able to offer any decent comparison. Verder vroeg HomeLAN onder andere nog of de makers nog veranderingen doorgevoerd hebben aan de Lithtech engine. Het antwoord was nee en in plaats van eerlijk te bekennen dat dit voor hun gewoon te moeilijk was beweren ze dat de engine goed genoeg was zoals hij was en dat een aanpa ing teveel tijd zou consumeren. Verder wordt duidelijk dat het spel is onderverdeeld in een aantal episodes en de eerste is reeds voltooid. Lees het hele interview hier.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou