Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Nieuws
None

Nieuws van de dag: Assassin's Creed Origins niet native 4k op Xbox One X

Ook meer nieuws over metroid, Super Mario Odyssey en Detroit

Geschreven door Jacco Peek op
Gisteren zette Nintendo een ijzersterke E3-presentatie neer, en gedurende de de avond en dag zijn er nog een aantal belangrijke nieuwtjes verschenen. In deze round-up vind je het belangrijkste nieuws van vandaag.

Quantic Dream toont gameplay Detroit: Become Human

Quantic Dream toonde op de PlayStation Live-livestream een kwartier aan gameplay van de aankomende PS4-game Detroit: Become Human.

De gameplay toont het onderzoek van een misdaadlocatie. De game draait om een wereld waarin zowel mensen als androids leven, maar dat levert behoorlijk wat spanning tussen de twee groepen op. Het is nog niet bekend wanneer Detroit: Become Human verschijnt.

Veertig minuten gameplay van Metroid: Samus Returns getoond

Tijdens de Nintendo Treehouse heeft Nintendo Metroid: Samus Returns voor 3DS aangekondigd. Daarna werd ruim veertig minuten aan gameplay getoond van de 2D-Metroid.

Samus Returns is een herinterpretatie van Metroid 2: Return of Samus. De game wordt gemaakt door MercurySteam, die eerder Castlevania: Lords of Shadow maakte voor de 3DS. Een van de regisseurs van de eerste Metroid, Yoshio Sakamoto werkt ook mee aan de game.

De focus van de gameplay ligt traditiegetrouw op het ontdekken van een tweedimensionale wereld, gecombineerd met puzzels en shooteractie. Metroid: Samus Returns verschijnt op 15 september voor 3DS.

Meer multiplayer-gameplay verschenen van Call of Duty: WW2

Vanaf E3 2017 zijn nieuwe multiplayer-beelden van Call of Duty: WW2 verschenen. De game bevat naast de gebruikelijke modi ook de nieuwe War Mode.

In War Mode moeten spelers op een grote map verschillende doelen veroveren, zoals een brug naar beneden halen, een bom plaatsen en voertuigen escorteren. Ook is het mogelijk om obstakels te plaatsen, om het aanvallende team te stoppen.

Divisions zijn daarnaast toegevoegd aan de game, klassen die spelers speciale vaardigheden geven, zoals een geluiddemper, het neer kunnen zetten van een machinegeweer en adem in kunnen houden tijdens met een sniper-geweer. Ook is het mogelijk om obstakels te plaatsen, om het aanvallende team te stoppen.

Hieronder is de nieuwe gameplay te bekijken, gedeeltelijk met commentaar van YouTubers die exclusief beelden opnamen van de multiplayer.

Call of Duty: WW2 verschijnt in november voor de PlayStation 4, Xbox One en Windows.

Metroid Prime 4 niet in ontwikkeling bij Retro Studios

Nintendo heeft aangekondigd dat Metroid Prime 4 niet wordt ontwikkeld door Retro Studios.

In plaats daarvan wordt de game door een nieuw team van Nintendo ontwikkeld, volgens Bill Trinen van Nintendo. Desondanks zal de ontwikkeling van de game nog steeds overzien worden door Kensuke Tanabe, de producer van eerdere delen in de Metroid Prime-reeks.

Verder heeft Nintendo geen informatie gegeven over de ontwikkeling van de Metroid Prime 4, behalve dat het nog steeds een first-person avonturengame is. Tevens wordt er in een E3 2017 Press kit vermeld dat de game samenhangt met de vorige Metroid Prime-games. Het is onduidelijk of het gaat om een direct vervolg.

De game wordt ontwikkeld voor de Nintendo Switch. Een exacte releasedatum is nog onbekend. De trailer van Metroid Prime 4 is hieronder te bekijken.

Super Mario Odyssey krijgt multiplayer

In een interview hebben Yoshiaki Koizumi en Kenta Motokura van Nintendo bekendgemaakt dat Super Mario Odyssey een multiplayer-modus krijgt. In welke vorm dit exact is, wordt later bekendgemaakt.

"Het eerste wat ik kwijt wil is dat vanwege het feit dat de Nintendo Switch twee controllers heeft, het heel makkelijk is om er eentje aan een andere persoon te geven. Er is dus iets dat je gaat horen over de multiplayer. Nu is alleen nog niet het juiste moment, dus ik hoop dat jullie er nog iets langer op kunnen wachten."

Ook zei Koizumi dat er wellicht netwerkfunctionaliteiten komen in de game: "Wat internetmogelijkheden betreft: aangezien de hardware hiertoe in staat is zou het kunnen dat de game ook deze kant opgaat. We hopen dat jullie hiernaar uitkijken."

Super Mario Odyssey verschijnt op 27 oktober voor de Nintendo Switch. Kijk hier uitgebreide gameplay-beelden.

None

Assassin's Creed: Origins maakt gebruik van checkerboarding 4k op Xbox One X

Digital Foundry van Eurogamer heeft de E3-demo van Assassin's Creed: Origins geanalyseerd op de nieuwe Xbox One X. De game is niet geheel native 4k, maar maakt wel indruk vanwege verbeterde textures en lichteffecten.

De game maakt net als de PlayStation 4 Pro gebruik van checkerboard rendering wanneer de console een native 4k-resolutie niet kan behalen. Uit de analyse blijkt dat overblijfselen van de techniek zichtbaar zijn, maar het eindresultaat indruk maakt.

Assassin's Creed Origins verschijnt op 27 oktober voor de PlayStation 4, Xbox One en pc. Lees hier meer over de aankondiging.

Dit artikel delen:

Lees meer

Tour MSI fabriek – zo worden gaming laptops in elkaar gezet E3 2017: Welke previews komen eraan?
5

Reacties op: Nieuws van de dag: Assassin's Creed Origins niet native 4k op Xbox One X

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • None

    haastnooit

    • 1 maand, 1 week geleden
    Way to go Ubisoft!
    Maar goed dat zal wellicht te maken met het feit dat ze dan de kerst niet konden halen voor release.
    Wellicht wordt dat met een patch voor de Xbox opgelost.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sinas

    • 1 maand, 1 week geleden
    Checkboarding + Betere settings is veel beter dan native 4k en xbox one settings.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Inflatable

    • 1 maand, 1 week geleden
    @sinas Mee eens.. 4K is zelfs op de PC met hele dure highend hardware vaak nog een brug te ver met max settings en fatsoenlijke fps.. Dan zie ik ook liever een iets mindere resolutie met meer detail dan 4K met minder detail.. 4K is 4x zoveel pixels als full-HD 1080p en vraagt dus ook 4x zoveel rekenkracht vooral van de GPU (videokaart), dat moet men niet vergeten.. En bedenk dan dat sommige games op de "gewone" Xbox one en PS4 al niet eens op 1080p (kunnen) draaien en de PS4 Pro en Xbox One X dus niet 4x zo krachtig zijn.. Simpele logica zegt dan dat men nooit native 4K zal kunnen draaien met dezelfde detail settings..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 1 maand, 1 week geleden
    True 4Kinda. De PR machine Phil Spencer gaat weer overuren draaien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Inflatable

    • 1 maand, 1 week geleden
    Ik had het al voorspeld.. Native 4K in alle AAA-titels met de hedendaagse hardware in een gameconsole van 400-500 euro is een illusie, letterlijk en figuurlijk.. Maar met goede upscaling technieken zoals dat checkerboarden (de letterlijke illusie) ziet het er alsnog erg mooi uit, veel beter dan full-HD 1080p..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.