Je kan veel over Savage zeggen, maar niet dat het geen origineel spel is. De makers hopen immers de ideale multiplayer-mix gevonden te hebben tussen een Real Time Strategy spel en een 3rd person Actiegame. Opvallend is dat dit spel in mulitplayer gespeeld word en een deel van de spelers op het speelveld in de actiegame de stijd aangaat, terwijl een aantal teammates en tegenstanders door iemand via een RTS-interface bediend worden. HomeLan had een interview met de makers van het spel.HomeLAN - Mixing genres is always a tricky proposition. How do you plan to balance the RTS aspects of the game with the FPS aspects? Jesse Hayes - The beauty of Savage is that we are dedicated to giving both genres exactly what they want. This means we don't force action-based players to micromanage and vice-versa. The RTS mode plays like a traditional real time strategy game with tech tree and resource management. The only difference is when the commander selects his warriors they are not mindless computer controlled drones but rather real human players playing in a fast paced action mode. Naast dit interview is vandaag ook de officiƫle website van Savage online gegaan. Deze is te vinden op s2games.com en er zijn onder andere een aantal nieuwe screenshots te vinden van dit spel dat ook grafisch zijn mannetje kan slaan. We zijn benieuwd hoe dit uiteindelijk allemaal uitwerkt als het spel in Q1 2003 uit zou moeten komen. Op de Spelletjesgarnaal is een mirror te vinden voor het filmpje van dit spel.