Nieuws

Update: PS5-systeemupdate past interface aan

Eerst leek het alleen om een verbetering van systeemprestaties te gaan

Geschreven door Michel Musters op
Update: Een nieuwe systeemupdate voor de PlayStation 5 past blijkbaar ook de interface van de console tijdens het spelen van games aan.

Eerder deze week werd een update uitgerold waarvan Sony meldde dat het puur om een verbetering van systeemprestaties ging, maar steeds meer spelers maken nu melding dat de interface van hun console wanneer men een game speelt ook is veranderd. Het is op dit moment niet duidelijk of deze verandering in de interface onderdeel is van de meest recente update, of afzonderlijk wordt uitgerold.

Hoe dan ook verandert het volgens Push Square de manier waarop Activity Cards worden getoond wanneer men een game speelt. In plaats van een lange strook aan 'kaarten', worden ze nu samengevoegd. Zo wordt bij PGA Tour 2K23 een groep met Activity Cards gemaakt gericht op singleplayer, en een groep gericht op multiplayer.

Ook Trophy's zijn in-game aangepast. Wanneer men op het Trophy-icoontje drukt, ziet men meteen een volledige lijst met alle beschikbare Trophy's in de game. Men kan daarbij bepaalde Trophy's vastzetten. Dit moest voorheen via het hoofd-Trophy-menu.

PlayStation 5
PlayStation 5

Oorspronkelijk bericht:
Sony heeft een nieuwe systeemupdate voor PlayStation 5 uitgebracht.

Update 22.02-06.02.00 kan nu gedownload worden. Volgens de officiële beschrijving moet de patch "systeemprestaties verbeteren". Verdere details zijn er niet. Het is precies dezelfde beschrijving als die van de vorige PS5-update die begin deze maand uitkwam.

De meest recente substantiële PS5-update kwam in september uit. Daarmee werden een soort van mappen toegevoegd om spellen in te sorteren in de vorm van 'gamelijsten'. De update voegde ook ondersteuning voor 1440P HDMI-video toe.

In gerelateerd nieuws heeft Sony Interactive Entertainment Japan Asia een nieuwe PlayStation-reclame uitgebracht waarin de games-line-up van de console centraal staat. Hierin komen (aankomende) games als God of War: Ragnarök, Final Fantasy 16, Sonic Frontiers, Hogwarts Legacy, The Last of Us: Part 1 en Gotham Knights voorbij. De video is hieronder te bekijken.

Dit artikel delen:

Lees meer

Toad zingt in aankomende Super Mario-film Gratis demo Destroy All Humans! 2 - Reprobed nu beschikbaar
24

Reacties op: Update: PS5-systeemupdate past interface aan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • TripleR40

    • 13 oktober 2022 13:37
    Sony is wel de duurste manier van gamen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Roolio

    • 13 oktober 2022 14:40
    @TripleR40
    Om een wijs man even te citeren:
    'Log nu maar lekker uit met zijn alle op gamer.nl en knal je favoriete console aan en ga lekker gamen.'

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MiquelGallardo

    • 13 oktober 2022 15:20
    @Roolio The duality of man.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 13 oktober 2022 15:27
    @Roolio ja maar denk ben een keer aardig hoeft deze desbetreffende persoon niet achter zijn console vandaan en kan hij lekker door gamen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 13 oktober 2022 15:37
    @TripleR40

    Ik dacht dat pc gaming dat was ;-) gebaseerd op de GPU kosten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 14 oktober 2022 12:53
    @Goodmushin dat ligt er maar net aan welke games je speelt en hoeveel waarde je hecht aan hoge graphics.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 14 oktober 2022 14:53
    @Riyakuya

    Ik heb een 3080TI haha. Zegt stiekem wel genoeg he? :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 14 oktober 2022 15:04
    @Goodmushin mijn RTX 3060 doet het anders ook prima hoor! 1440p en zelfs full hd is prima voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 14 oktober 2022 15:08
    @Riyakuya

    Ja i wanted more :-) haha more fps moreeeeee hahahha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 14 oktober 2022 15:24
    @Goodmushin als ik meer geld had had ik denk ik ook wwl wat hogers gekocht haha maar eigenlijk is dit een prima kaart.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 14 oktober 2022 16:07
    @Riyakuya

    Dat is zeker waar kerel. Prima kaart niks mis mee.

    I got lucky to be fair kwa kosten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 14 oktober 2022 09:50
    @TripleR40
    goh mmo-veteran, een nieuw account aangemaakt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 14 oktober 2022 10:53
    @Fr3nzy hahah Nee ik was die gozer alleen ff voor want die gooit op elke PlayStation bericht hetzelfde neer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 14 oktober 2022 11:20
    @TripleR40
    Hahaha ok ik dacht al, ja hoor daar gaan we weer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 14 oktober 2022 11:48
    @Fr3nzy
    mmo-veteran nou ook al een ban? Het gaat hard

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 13 oktober 2022 14:34
    Nou ik had sinds de laatste update dat ik mijn controller niet meer kon updaten terwijl hij er wel om vroeg. Meerdere hier last van? Controller bekabeld met USB is vol maar dan geeft hij nog steeds aan sluit de controller aan met USB?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Grimes

    • 13 oktober 2022 14:48
    @Snafu9 als je een PC hebt kan je de controller ook via de PC updaten.

    controller.dl.playstation.net/controller/lang/en/fwupdater.html

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 13 oktober 2022 15:24
    @Snafu9 ik had inderdaad hetzelfde probleem en hem inderdaad, zoals Grimes aangeeft, via de PC geupdatet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Wiebelsnor

    • 13 oktober 2022 16:27
    Mooi

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LordLuc

    • 14 oktober 2022 00:42
    Update jaja. Gewoon de exploit voor de jailbreak patchen he.