De nieuwe grafische stijl van Borderlands die gisteren naar buiten kwam is volgens ontwikkelaar Gearbox geen vorm van cel-shading, zoals media berichtten. Randy Pitchford, directeur van Gearbox, heeft dit in een mail aan website Kotaku duidelijk gemaakt. Men heeft andere technieken gebruikt die een ander resultaat opleveren dan het klassieke cel-shading.

"Nee, Borderlands is niet cel-shaded - want het is een rauwe en serieuze wereld." Hij lichtte verder toe: "Sinds de game voor het eerst onthuld was, hebben we grote vooruitgang geboekt bij de vormgeving van de game en de technologie die de vormgeving ondersteund en hebben we een aantal indrukwekkende, soms zelfs schokkende resultaten behaald."

Volgens Pitchford kunnen geïnteresseerden binnenkort op de Borderlands-website zelf zien hoe de game is vormgegeven. Deze site komt op 13 april online en niet lang daarna zullen er beelden van de game online worden gezet.

De Gearbox-directeur vertelde verder dat mensen op de E3 met eigen ogen kunnen zien hoe de game er uit ziet. Hij zei ook nog dat ze "iets groots" met Borderlands hebben gedaan, maar wat precies wilde hij niet kwijt.