Voor veel mensen is dé meest geanticipeerde game voor de PC het komende jaar natuurlijk StarCraft II. Het engelse blad "PC Gamer" heeft in hun laatste uitgave een uitgebreid artikel over de game, waarin een aantal zeer interessante feitjes worden onthuld.
De zogenaamde "Heroes" (enorm sterke units) zullen minder management vereisen dan in WarCraft III het geval was en het maximale aantal aan units zal dit keer 200 stuks zijn. In de eerste StarCraft kon je maar een bepaald aantal units highlighten, maar het team denkt erover om de speler de mogelijkheid te geven om nu een ongelimiteerd aantal eenheden te selecteren. Voor de mensen die nu voor de uiterst belangrijke balans in de game vrezen is er goed nieuws; Blizzard overlegt namelijk in een nauw samenwerkingsverband met de belangrijkste competitieve teams van Korea zodat de immer belangrijke balans gewaarborgd blijft.
Tergend lange veldslagen zijn nu definitief van de baan, Blizzard heeft namelijk aangegeven dat de ideale StarCraft II-match een minuut of twintig zall duren. Ook de systeemeisen worden even kort genoemd: Blizzard vind het namelijk erg belangrijk dat de game kan draaien op een low-end systeem. Wel is duidelijk gemaakt dat een Shader 2.0-videokaart vereist zal zijn.
Mocht je nog meer informatie over StarCraft II willen, dan zal je nog even geduld moeten hebben tot de Jaarlijke BlizzCon, die ook dit jaar begin augustus in Anaheim, California wordt gehouden.
Reacties op: Nieuwe StarCraft II-details onthuld
Dex
SeBaS
spelletje kan in 5 minuten voorbij zijn hoor
BadJas
geert1
geert1
Als deel 2 net zo goed wordt, dan ben ik al meer dan tevreden. Als ze bepaalde dingen nog verbeteren, wordt het helemaal een legendarische game. Dingetjes als het selecteren van units (maximaal 12 tegelijk in het eerste spel) en de pathfinding door smalle doorgangen werken wel redelijk irritant bijvoorbeeld.
Go Blizzard! En ik hoop dat op BlizzCon ook Diablo 3 wordt onthuld, dan wordt het helemaal smullen geblazen.
Adriaan
Phasys
cronozero
Mr_Knight
radic
SC had wel heroes, maar dat waren gewoon sterkere normale ventjes die alleen in de singleplayer te spelen waren
radic
Danoloto
anonymous
Ben toch niet van plan dit te gaan spelen… Stomme Koreaanse zooi
ravenger
Talicus
Waar heb je dat gelezen?
Verder ben ik niet zo'n fan van heroes als ze ook omhoog kunnen in levels, in warcraft 3 vond ik ze iets te sterk.
Ik geef toe, ik ben nooit super goed geweest in Warcraft 3 dus misschien is het voor de pro wel anders, maar ik vond het idee en de uitwerking niet zo leuk ervan.
De Starcraft heroes (gewoon sterke versies) vond ik wel geslaagd.
Monkwarrior
De rest kijk ik wel naar uit.
Monkwarrior
racer13
Pinglord
ConstantW
Healt enzo is erg belangrijk