Eind vorig jaar verscheen Ratchet & Clank op de PS2, een leuke en veelzijdige platformgame. Eind dit jaar hoopt men bij Insomniac Games reeds een vervolg klaar te hebben. Voor dit vervolg belooft men alvast heel wat moois. Zo zullen we in deze opvolger, Going Commando genaamd, met maar liefst 20 nieuwe wapens mogen vechten en dit op een even groot aantal nieuwe planeten. Ook heeft men nu de mogelijkheid ingebouwd om Ratchet van de nodige upgrades voorzien, in de stijl die we kennen uit RPG games. De tegenstanders worden namelijk ook een stukje sterker dan voorheen:Delving into RPG territory, the new character growth system allows players to earn more nanotech (hit points) by defeating enemies. By gaining experience, Ratchet can increase his nanotech units from four to 80 by the end of the game. Enemies, grow in strength, (like Ratchet) and by the end of the game can take up to 120 hit points of damage, forcing players to strategically manage their powerful artillery. Hoewel het er naar uit ziet dat Ratchet & Clank: Going Commando vooral meer van hetzelfde gaat worden, is dat in het geval van deze game helemaal niet erg! Bekijk alvast de nieuwe screenshots en informatie bij ToTheGame.