Nieuws
Totaku

Nieuwe PlayStation-figuurtjes lijken Sony's antwoord op amiibo te zijn

Maar dan zonder NFC-functionaliteit

Geschreven door Lucas May op
Nieuwe gelicenseerde figuurtjes gebaseerd op verschillende PlayStation-franchises worden binnenkort uitgebracht in de Verenigde Staten.

De figuurtjes worden Totaku genoemd en lijken qua uiterlijk veel op de amiibo van Nintendo, aangezien ze van vergelijkbare hoogte zijn en de mascottes ook op een basis geplaatst zijn. In eerste instantie worden zeven figuurtjes uitgebracht: Kratos uit de nieuwe God of War, het Feisar FX 350-schip uit Wipeout, Sackboy uit LittleBigPlanet, PaRappa the Rapper, Heihachi uit Tekken, de Hunter uit Bloodborne en Crash Bandicoot.

De figuurtjes lijken geen NFC-functionaliteit te hebben, iets wat de amiibo wel bevatten. Het is aannemelijk dat de Totaku-figuurtjes dus geen in-game items vrij kunnen spelen. De Totaku-lijn lanceert op 23 maart en is te koop via Gamestop voor 10 dollar per stuk. In Nederland worden de figuurtjes exclusief aangeboden bij Game Mania voor 14,99 euro per stuk.

Totaku
Totaku

Dit artikel delen:

Lees meer

Overwatch League-speler geschorst wegens homofobe opmerking Board.Gamer.nl Podcast - Gamer.nl Podcast 156
11

Reacties op: Nieuwe PlayStation-figuurtjes lijken Sony's antwoord op amiibo te zijn

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • bigds9fan

    • 22 januari 2018 10:14
    10 Dollar zal hier van 15 tot 20 Euro worden en dan geen NFC chip?

    Gemiste kans.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelE30

    • 22 januari 2018 10:15
    Ehhh.. Dit is geen antwoord op amiibo. Zijn we Skylanders enz vergeten?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 22 januari 2018 10:19
    @MikkelE30

    Skylanders is niet van Sony. En er staat ‘Sony’s antwoord op amiibo’.
    Anders kun je ook infinty van Disney noemen.
    Maar die zijn ook niet van Sony. 😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 22 januari 2018 10:34
    @watashi wa maurice desu. Dat is zijn punt helemaal niet. Hij bedoeld dat de amiibo al een antwoord waren op skylanders.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 22 januari 2018 12:19
    @darkmanwls

    Oh excuses dan. Ik dacht niet op die manier. Maar inderdaad als je het zo bekijkt dan klopt dat wel. 😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 22 januari 2018 10:29
    Nice. Ik heb al een aardige verzameling van Playstation figures (hier links van de tekst bijvoorbeeld Cloud Tifa en Hardy Daytona bovenop mijn piano :D )..wat altijd ontbrak was een Wipeout schip en Abe (van Oddworld)… nu alleen Abe dus nog.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 22 januari 2018 10:39
    Nogal een groot verschil met Amiibo, er zit geen content/dlc achter gelocked, maar sowieso grappig dat het met een amiibo vergeleken moet worden, alsof er nog nooit eerder beeldjes/figurines van game-characters bestaan hebben voor de amiibo-gekte …

    anyways de Bloodborne Hunter en wipeout Feisar ship are mine!@!

    JA gamemania verkoopt ze al in de pre-order, gamer.nl. goeie research met je 'weet niet wanneer ze naar nederland komen'. ;)

    https://www.gamemania.nl/info/TotakuCollection

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 22 januari 2018 10:52
    Ugh amibo, ik ken nu echt helemaal niemand die dat heeft of zou willen.. achterlijke Japanse zooi.

    Voor kinderen mischien leuk tho

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ghotirey

    • 22 januari 2018 15:50
    Ik mis hier een beetje het idee achter. Wat is nou precies de functie van deze poppetjes? gewoon sparen en etaleren of kan je er ook nog iets mee in games? Misschien dat ze aan het voetstuk iets kunnen afleiden?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 22 januari 2018 21:57
    Wel slappe mascottes vergeleken met Nintendo. Ik bedoel Zelda, Mario, donkey kong, Kirby, en dan een figuurtje van Tekken…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 23 januari 2018 19:44
    @-it- Playstation Het ziet er misschien wat uit de lucht gegrepen uit, maar Sony heeft dan ook een veel breder aanbod aan personages om uit te kiezen van tal van verschillende games. Jij mist alleen Metroid nog in je comment en dan heb je alles van Nintendo wel weer opgesomd.
    Ik verwacht in de toekomst zeker ook nog wel Solid Snake, Nathan Drake en andere iconische figuren.