Nieuws
ps5

Nieuwe PlayStation 5-beelden en -gameplay verschenen

Japanse YouTubers mochten met de console aan de slag

Geschreven door Jacco Peek op
Er zijn nieuwe beelden van de PlayStation 5 verschenen, afkomstig van Japanse YouTube-kanalen.

De foto's en video's tonen de hardware van dichtbij, waar normaliter driedimensionale renders worden gebruikt. Zo is de console naast een televisie te zien en tonen foto's verschillende kleuren van de lichtbalk op de Dualsense-controller. Ook zijn er gameplaybeelden van Astro's Playroom - waarin te zien is hoe snel spelers weer tot leven komen als ze sterven - en Godfall verschenen.

Uit een artikel van Japanse website 4Gamer blijkt daarnaast dat de knop om handelingen te bevestigen in Japan voortaan de X-knop betreft. Van oudsher is dat de O-knop, maar vermoedelijk is dat nu gelijk aan de westerse configuratie. Ook geeft het platform aan dat de console opvallend stil is.

De PlayStation 5 verschijnt op 19 november.

Dit artikel delen:

Lees meer

De tien beste games van de generatie - Gamer.nl Podcast 300 Caves & Cliffs-update komt volgende zomer naar Minecraft
23

Reacties op: Nieuwe PlayStation 5-beelden en -gameplay verschenen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Aquemini

    • 4 oktober 2020 13:28
    100x mooier zo liggend tov de baksteen X-series

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 4 oktober 2020 14:04
    @Aquemini Cyborgoester VS openbare-gelegenheid-staande asbak. Ik ga voor de PS5, maar vind de Series X mooier. Psychish, veel peuken gerookt vroeger, heerlijk! Toch grotendeels eraf gelukkig. Daarintegen haat ik oesters. Mosselvormig is beter. Een volledig zwarte PS5 had al geholpen.. Kansloze post dit sjeemig🤷‍♂️

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 4 oktober 2020 15:04
    @Aquemini het is maar wat je mooi vind. Die ps5 komt bij niet in de woonkamer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 5 oktober 2020 09:56
    @Aquemini Als je van schreeuwerig plastic design houdt zeker wel inderdaad

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Boondock Saint

    • 4 oktober 2020 13:43
    Is lekker in het niets aan het hakken en zwaaien met zn zwaard (in Godfall) ;p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 4 oktober 2020 14:40
    Playroom is niet hetzelfde zonder VR headset.
    Maar ik zie nog steeds geen reden om de next gens nu te halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 4 oktober 2020 15:04
    Misschien ben ik de enige maar ik vind het zo fucking asociaal dat Sony de PS5 alleen aan Japanse vloggers heeft gegeven. Stel dat ding ook beschikbaar aan Engels sprekende vloggers. Wat is dat nou voor gezeik?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 4 oktober 2020 15:08
    @niqomipa is niet waar Travis Scott heeft hem ook al. Ik denk dat er nog wel meer zijn maar dat ze aan een embargo vast zitten. Verwacht deze week veel nieuws en filmpjes er van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 4 oktober 2020 15:41
    @hulstpower
    Ahh, dat wist ik niet. Dan heb ik niks gezegd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 4 oktober 2020 15:46
    @niqomipa ach kan gebeuren ik wist het ook maar per toeval.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 4 oktober 2020 16:53
    @hulstpower
    Ik ben nog steeds boos dat we nog geen Engels sprekende vloggers hebben gezien ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 4 oktober 2020 18:52
    @niqomipa paar dagen geduld denk ik. Maar zie liever zelf digital foundry een preview doen dan een stel vloggers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heccer_NL

    • 4 oktober 2020 19:31
    @hulstpower idd me2

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Matsie

    • 4 oktober 2020 16:21
    Wat een gruwelijk lelijk ding is het toch en ook nog eens zo groot. Ik wacht wel op de slim versie, tot die tijd doe ik het wel met de series X.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 4 oktober 2020 18:46
    Die gast in het eerste filmpje kan echt niet gamen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 oktober 2020 06:56
    @TommyVercetti Nee had te maken met dat ze vroeger alles anders hadden ingesteld in japan zoals inverted en action knop was niet x maar vierkant ofzo.
    En nu hebben ze voor ps5 dezelfde instelling als voor de rest van de wereld.
    Dus denk dat ie de indeling niet gewend is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 4 oktober 2020 21:17
    De uit zijn klauwen gegroeide router heeft aan een steroïden infuus gelegen.

    Maar toch komt tie hier thuis te staan naast een Mini fridge Series X.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Red Dead Demon

    • 4 oktober 2020 21:40
    Dat gezeik om het uiterlijk. Je kijkt toch naar het scherm tijdens het gamen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 4 oktober 2020 22:27
    @Red Dead Demon Dit dus, ik plaats mijn systemen juist uit het zicht. Ik heb ook geen pc met disco verlichting. Leid alleen maar af, het gaat mij erop wat er op t scherm te zien is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RoepieRoepie84

    • 4 oktober 2020 21:43
    Maar kan deze "uit de klauwen gegroeide router" ook in een tv kast geplaatst worden met de deurtjes dicht? Werken de controllers met Bluetooth die dit accepteren? Hij is al besteld dus komen doet ie zoiezo. Maar ik hoef hem niet persé in het zicht. Mede doordat hij niet past in het vak waar mijn surround receiver staat…ik vind een console leuk masr die hoeft van mij niet in het zicht überhaupt.