Nieuws

Nieuwe mod geeft Grand Theft Auto 5 next-gen graphics

Een nieuwe lik verf voor GTA 5

Geschreven door Jolien Mauritsz op
Een gloednieuwe mod brengt de graphics van Grand Theft Auto 5 een stapje dichterbij fotorealisme. De mod is gemaakt door Razed in samenwerking met een aantal andere modders.

De nieuwe mod heet NaturalVision Evolved en is een nieuwe versie van de NaturalVision-mod. In de Evolved-versie zijn allerlei nieuwe textures aanwezig die de game fotorealistisch maken. Daarnaast is de belichting in de game verbeterd en zijn er ook verbeterde reflecties en regeneffecten aan Grand Theft Auto 5 toegevoegd. De trailer van de mod is hieronder te bekijken.

De mod is in Early Access en nu te downloaden via Patreon. Om toegang te krijgen moeten geïnteresseerden de maker steunen voor minimaal tien dollar per maand. Wanneer de mod gratis wordt is nog niet bekend.

Grand Theft Auto 5 is nu uit op verschillende platformen. De game is tijdelijk gratis te downloaden via de Epic Games Store.

Dit artikel delen:

Lees meer

Kom stage lopen bij Gamer.nl! Schema speciale personages Animal Crossing: New Horizons bekend
25

Reacties op: Nieuwe mod geeft Grand Theft Auto 5 next-gen graphics

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Whitewolf1988

    • 18 mei 2020 11:40
    Mooi, maar niet tien dollar per maand mooi.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 18 mei 2020 11:45
    @Whitewolf1988 Je hoeft in theorie maar voor een maand te betalen, is je mod daarna wel outdated na een tijdje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 18 mei 2020 12:24
    @Whitewolf1988 kortom, ff wachten tot ie gratis beschikbaar is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 18 mei 2020 13:32
    @Whitewolf1988
    Volgens mij moet Rockstar hier een zaak van maken.
    Kan niet zo zijn dat iemand anders onrechtmatig geld verdient aan het IP van Rockstar.
    Er wordt namelijk gewoon gebruik gemaakt van GTA V, het is slechts 50 % hun eigen werk.
    Patreon is misschien officieel een donatieplatform, maar in werkelijkheid kan dit natuurlijk niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 18 mei 2020 14:03
    @oropher Hoe bepaal je dat het 50% is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 18 mei 2020 15:12
    @oropher
    Nou inderdaad, hoe durven die modmakers die honderden, soms duizenden, uren in een mod steken een vrijwillige bijdrage te vragen! Schande! Keihard aanpakken dat tuig.

    /sarcasm

    Mensen hebben al geld betaald om de game überhaupt te kunnen spelen. Wat kan Rockstar het verrotten dat je extra betaald voor een mod? Dit is letterlijk hoe het al jaren werkt in èlke game die mods ondersteunt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 18 mei 2020 19:43
    @niqomipa Sterker nog, zo'n mod kan er voor zorgen dat de game ook weer meer verkoopt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 18 mei 2020 23:18
    @niqomipa
    Nee, normaal gesproken zijn alle mods gratis…
    Maar ik wil jouw morele vingertje helemaal niet zien, eng mannetje.
    Dus reageer alstublieft niet op mijn reacties.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 19 mei 2020 07:34
    @oropher
    Als je mijn reactie niet wil zien dan moet je niet van die domme dingen posten, kleuterschool filosoof.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 19 mei 2020 11:28
    @niqomipa
    Wahahaha, zwaktebod na zwaktebod…
    Nou weer kleuterschool filosoof…
    Volgens mij weet jij niet eens hoe je behoort te filosoferen.
    Laat staan dat je het überhaupt kan.
    Net als met dat gezwets van je over de coronacrisis etc…
    Je denkt alleen maar in vastgeroeste kaders die je zijn aangeleerd.

    Beetje tegenovergestelde van filosofie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 19 mei 2020 12:29
    @oropher
    En jij denkt dat je zo anders en verlicht bent. Oh wat ben je lekker edgy met je alternatieve denkwijze en je ‘eigen’ mening. Kijk jij jezelf eens intelligent vinden met je zolderkamer filosofie, niet doorhebbende dat je gewoon een zielige loner bent die dan maar noodgedwongen tegendraads gaat doen om een reden aan te kunnen wijzen dat niemand hem serieus neemt.

    Lachwekkend, zielig en triest figuur ben je. Maar dat weet je zelf ook wel gezien je altijd tegendraadse en ronduit belachelijke reacties. Puur en alleen om ‘anders’ te zijn. En je weet het. Het is tot daar aan toe dat anderen je niet moeten maar het is zo overduidelijk dat jij jezelf ook niet moet dat het bijna zielig is.

    Vertel anders nog even je standpunt aangaande de corona crisis, kunnen we allemaal weer even lekker lachen om die gekke oropher.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 19 mei 2020 18:04
    @niqomipa Je hebt het over jezelf, en ja ik ben anders, maar niet verlicht..
    Ik heb alleen veel dingen beter begrepen dan types zoals jij die het liefst vanuit de massa op de minderheden neerkijken.
    Je begrijpt helemaal niets, man; en je denkt echt dat je het allemaal wel weet.
    Ik gun je het allerergste, dat je het even weet.
    Mensen zoals jij zijn wat mij betreft de rottende kies van de maatschappij, maar je behoort tot de massa, wat genoeg zegt over deze.
    Ik mag mijzelf absoluut wel, weinigen mogen mij, maar dat boeit me geen flikker.
    Jij, daarentegen, doet alles om maar in de smaak te vallen, simpele ziel, met je grafbek.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 19 mei 2020 18:11
    @oropher
    hahahaha, ik wist het! Het ligt er zo dik boven op. Je schreeuwt aan alle kanten 'Kijk mij eens uniek zijn! Kijk eens hoe gaaf ik ben!' En de grote grap is dat je alleen maar zielig en treurig overkomt.

    Wat een triest hoopje mens ben je. En dan net doen alsof je er trots op bent terwijl je jezelf 's avonds in slaap huilt omdat je zo alleen bent. En maar afzetten tegen de maatschappij want het ligt tenslotte altijd aan een ander, niet aan het feit dat je zo'n bekrompen kneus bent die niet normaal kan doen. En maar wijzen en schelden op mensen die wel een normale blik op de wereld hebben. Man, wat zal jij gefrustreerd zijn. Je post straalt het ook uit. Heerlijk, ik geniet echt met volle teugen van je opgekropte frustratie. Gooi het er lekker uit jongen, het lucht ongetwijfeld op. Vooral hard blijven roepen dat het je 'geen flikker boeit' misschien geloof je het op een gegeven moment wel.

    Scheld maar een end raak, ik lach me helemaal kapot. Je bent echt als een open boek terwijl je zo hard je best doet om mysterieus en anders te zijn. Zieligerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 19 mei 2020 20:50
    @niqomipa geweldig hoor, gaaaap

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brute nl

    • 18 mei 2020 11:42
    Gruwelijk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 18 mei 2020 11:44
    Misschien interessant om nog te vermelden dat het een Early Acces mod betreft. De trailer vermeld dat wel al, alleen het artikel niet.

    Ziet er verder mooi uit en een hele vette trailer erbij. Werkt dit ook voor online, zonder dat je geband wordt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MonsterCrab

    • 18 mei 2020 11:55
    @Quintex Zetten we er nog even bij. Goed punt!

    En Rockstar is geen fan van mods en Online, dus dan moet je hem wel even uitzetten vermoed ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 18 mei 2020 12:25
    @MonsterCrab mag je ook wel bij zetten dat deze zeker ooit gratis uit komt wanneer deze af is/uit early access gaat.

    Dit heeft de maker zelf vermeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 18 mei 2020 12:14
    @Quintex Kan wel online, gezien deze mod optimalisatie heeft voor FiveM. Echter is FiveM weer een onofficiële server browser voor de game. Hier vind je o.a. de welbekende RP servers op.
    Zo kun je dus wel online spelen met de mod, maar niet op de manier waar jij waarschijnlijk aan denkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 19 mei 2020 00:05
    @Vogeltje Thanks voor je antwoord!