Dat wordt in een artikel van Bloomberg geclaimd. Begin dit jaar kwam al naar buiten dat Microsoft de komende maanden ongeveer 10.000 werknemers ontslaat en dat Halo-ontwikkelaar 343 Industries zwaar getroffen wordt tijdens deze rondes. Bloomberg meldt nu dat er zo'n 95 werknemers bij de studio worden ontslagen. Eerder werd wel benadrukt dat de studio aan de Halo-franchise blijft werken.
Nu wordt dus geclaimd dat het roer bij 343 flink omgaat. Zo zou verhalende dlc voor Halo Infinite flink uitblijven, zou er van engine worden gewisseld en zou zich men richten op een nieuwe online game binnen de reeks.
Halo Infinite werd ontwikkeld met de Slipspace Engine. Volgens berichten zou deze engine lastig in gebruik zijn, wat een van de redenen voor een lastig ontwikkeltraject van de game zou zijn geweest. Diverse multiplayermodi voor Infinite die al nagenoeg klaar zijn, zoals Extraction en Assault, zouden nog niet uitgebracht kunnen worden vanwege problemen met de engine.
343 Industries zou vorig jaar hebben besloten over te gaan op de Unreal Engine. Men zou nu aan een nieuwe multiplayergame binnen de Halo-franchise werken die de codenaam Tatanka draagt. De game zou in samenwerking met ondersteunende studio Certain Affinity worden ontwikkeld. Hoewel het spel als battle royale-game begon, zou het inmiddels deels geëvolueerd zijn naar iets anders.
Reacties op: Nieuwe Halo-multiplayergame zou op Unreal Engine draaien
Ocima
Bart81
Ik heb me er prima mee vermaakt.
poklaan
Je praat in de verleden tijd, wat voor een GaaS game geen goed teken is.
Bart81
In mijn geval heeft dit voornamelijk te maken met beperkte tijd die ik kan stoppen in gamen en het niveau van spelers (die het dagelijks spelen) waar ik niet tegen op kan boksen.
brushaway
Speel het na een korte pauze weer met veel plezier hoor. Snelle matchmaking, leuke potjes
hulstpower
ali3n8tor