Nieuws
Doom

Nieuwe Doom-film in de maak

Actrice Nina Bergman onthult het nieuws op Twitter

Geschreven door Michel Musters op
Universal Studios heeft een nieuwe film gebaseerd op de Doom-franchise in ontwikkeling.

Dat blijkt uit een bericht op Twitter van actrice, model en zangeres Nina Bergman. Op Twitter liet ze weten dat ze naar Bulgarije gaat om daar te werken aan de nieuwe film.

Ze noemt daarbij Universal Pictures, de studio achter de vorige Doom-film. Die verscheen in 2005 en had Dwayne Johnson en Karl Urban in de hoofdrol. Critici waren over het algemeen niet te spreken over die film. Bergman belooft op Twitter dat het script van de nieuwe film een stuk beter is.

In 2011 gingen er al geruchten over een nieuwe Doom-film. Toen zou Universal al op zoek zijn geweest naar iemand die het script kon schrijven. Meer details zijn nog niet bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Sony geeft tips voor geavanceerde vechtmoves in God of War Valve koopt Firewatch-ontwikkelaar
16

Reacties op: Nieuwe Doom-film in de maak

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • darkmanwls

    • 23 april 2018 09:41
    Ze moeten geen film maken gebaseerd op een game die absoluut niet om het verhaal draait. Doom is een geweldige game serie, maar laten we wel wezen. Het verhaal is natuurlijk minimaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 23 april 2018 18:56
    @darkmanwls Moet zeggen dat als ze Doom 3 als basis gebruiken ze toch een zeer vermakelijke film kunnen maken..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DevTrunks

    • 23 april 2018 09:42
    Oh boy…

    ik snapte het de eerste keer al niet. Dit is nou niet echt een gamefranchise waar je een film uit kan halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 23 april 2018 18:56
    @DevTrunks Of wel hoor, ondanks dat de 1ste verneukt werd door inmenging van religieuze organisaties, was die toch behoorlijk vermakelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 23 april 2018 10:58
    Wie is Nina Bergman? Het komt maar weinig voor dat Games goed vertalen naar film, ik zie dat niet zo snel bij DooM gebeuren tbh

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 23 april 2018 11:19
    @El Ninjo Ze heeft gespeeld in de Ghostbusters reboot, ze was feitelijk de vrouwelijke Egon.

    Quote: Critici waren over het algemeen niet te spreken over die film.
    Antwoord: Volgens mij was vrijwel niemand echt happy met de film. Vooral het feit dat de held uit de game opeens de villain bleek te zijn in de film vond ik echt een enorm WTF moment.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devillion82

    • 23 april 2018 11:29
    @TheChief Ze speelde absoluut niet in de Ghostbusters reboot. Toegegeven, ik vind haar ook op Kate McKinnon lijken, maar nee, het is haar niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 23 april 2018 11:36
    @TheChief Ik had even op IMDB gekeken bij Nina Bergman, maar zag daar geen Ghostbusters tussen staan. Kate McKinnon speelt de vrouwelijke Egon in de Ghostbusters reboot uit 2016.

    Deze dame blijkt het script te gaan schrijven voor de nieuwe DooM film! Misschien is ze wel ontzettend getalenteerd en belooft dit veel goeds.

    (misschien dat Gamer.nl het bericht kan aanvullen dat het niet gaat om een rol in de film maar dat ze schrijfster is?)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 23 april 2018 14:03
    @El Ninjo My bad (ben slecht in namen), had ze inderdaad door elkaar gehaald.

    Hopelijk kunnen ze voor deze nieuwe film idd beter uit de hoek komen qua verhaallijn (om te beginnen door de Doom marine gewoon de held te laten zijn). The Rock zou nog steeds wel geknipt zijn voor die rol imo, hij heeft de goede mix van fysieke presence en likeability.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 23 april 2018 19:00
    @El Ninjo uhh, ik weet niet waar jij vandaan haalt dat zij het script schrijft, zij speelt er namelijk gewoon een rol in, wat voor rol is nog niet duidelijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 24 april 2018 08:36
    @SuperDre http://www.shacknews.com/article/104499/universal-pictures-taps-nina-bergman-for-new-doom-movie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 24 april 2018 19:49
    @El Ninjo shacknews heeft het zelf gewoon fout, zij maken om 1 of andere rare reden op uit de tweet van Nina Bergman dat zij het script zou gaan schrijven, enige wat ze op een reactie zegt is dat het script beter zal zijn dan die van de vorige.. Maarja, dat zegt niets over dat zij het script zou schrijven, ze is actrice.
    Ofwel de berichtgeving van Shacknews klopt voor geen meter..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 23 april 2018 11:46
    Het enige wat me altijd bij blijft is de nano wall. Best leuk gedaan. Ik laat me graag verrassen, maar ik denk niet dat dit gaat werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 23 april 2018 19:06
    Met de correcte regisseur en minstens een R-rating kan het zeker een vermakelijke popcorn film worden. En een hele goeie regisseur/productie team kan er zeker wel een hele goeie film van maken. Maar ik ben al blij als ze er een vermakelijke film van maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vriess

    • 23 april 2018 20:32
    @SuperDre
    Een goeie regisseur. Oh, je had het over Uwe Bol?
    :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 24 april 2018 19:58
    @Vriess Nou, moet je eerlijk zeggen dat ik het nog helemaal niet zo'n gek idee zou vinden.. Maar als ik de film dan ga kijken zet ik mijn verwachting op nul..
    Ik vermaak me goed met veel van Uwe Boll zijn films, maar ik verwacht dan ook helemaal niets. Postal bv is gewoon geweldig, en de 1ste Rampage is gewoon goed (heb de opvolgende nog niet gezien), Farcry heb ik me ook nog wel mee vermaakt, zelfs House of the dead was vermakend (had alleen echt geen reet te maken met de game), maar dat vind ik dus eigenlijk met zijn meeste films dus.
    Nee als ik het over een goeie (actie/avonturen) regisseur heb, dan heb ik het over bv Stephen Sommers (Jungle book, Deep Rising, The Mummy, Van Helsing, GI Joe, Odd Thomas), die man weet echt het tempo hoog te houden en de actie vloeiend..
    Maar je kunt dus 2 kanten uit gaan met Doom, of de serieuze kant, of de campy/avonturen kant..