Nieuws

'Nieuwe Dead Space is een remake van het eerste deel'

EA zou geïnspireerd zijn door de Resident Evil-remakes

Geschreven door Michel Musters op
De aankomende, nog onaangekondigde nieuwe Dead Space-game zou een remake van de eerste game in de franchise zijn.

Dat meldt journalist Jeff Grubb op GamesBeat. Eerder werd al geclaimd dat EA Motive aan een nieuwe Dead Space-game zou werken. Gematsu merkte vervolgens op dat het om een reboot van de reeks zou gaan. Gisteren werd het logo van het Dead Space YouTube-kanaal vernieuwd, wat naar een aankomende aankondiging lijkt te hinten.

Volgens GamesBeat is de nieuwe Dead Space een remake van de eerste game, waarbij EA geïnspireerd is door de recente Resident Evil-remakes. "Verwacht dat de volgende Dead Space het originele spel als sterke fundering gebruikt, vergelijkbaar met Resident Evil 2 Remake. Maar de game heeft ook moderne graphics. En het voegt waarschijnlijk nieuwe gameplaymechanics toe, geïnspireerd door andere delen in de franchise."

De oorspronkelijke Dead Space-games werden ontwikkeld door Visceral Games, dat inmiddels niet meer bestaat. Er zijn er drie van uitgekomen. EA zendt op 22 juli EA Play Live uit - mogelijk wordt de game daar onthuld.

Dead Space 2

Dit artikel delen:

Lees meer

Operator Alibi staat centraal in Rainbow Six Extraction-video Verken een griezelig ziekenhuis in Dying Light 2
14

Reacties op: 'Nieuwe Dead Space is een remake van het eerste deel'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    GoofyZ3

    • 2 juli 2021 09:48
    Was ik al bang voor. Maar wie weet… waarschijnlijk ben ik weer zo een sucker die het toch weer koopt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 2 juli 2021 10:02
    @GoofyZ3 Yep ik ook. En stiekem vind ik dat helemaal niet erg

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 2 juli 2021 09:58
    Heb toevallig de games nog een paar maanden geleden gespeeld (zo wat is 3 toch slecht in vergelijking met de andere 2 haha) en DS1 ziet er nog prima uit… Maar de remake spelen in een 2021 laagje (of 2022) zou ik niet verkeerd vinden!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 2 juli 2021 10:10
    jammer dat ik em niet kan spelen, word snel misselijk (letterlijk) van het spelen van dit spel.
    Niet door de spanning ofzo maar door de bewegingen. Heb het ook bij half life2 maar niet bij elke shooter.

    En is toch jammer want de sfeer zit er goed in :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 2 juli 2021 10:28
    @HunterSeeker Speel je de game op console of PC? Vrienden van mij werden er ook misselijk van maar die speelde op console 30fps. Aangeraden om op pc in 60fps te spelen en toen ging het een stuk beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 2 juli 2021 10:35
    @Markus88 Wie speelt er nu een shooter op console lol ;)
    Nee zonder gein, ik speel op pc en heb rond de 100fps. Gekke is dat het niet bij alle shooters is, bv Counterstrike heb ik dan geen last terwijl dat ook source engine is.
    En in VR gaat ook alles goed. Het is voor mij jammer maar helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mcbrew

    • 2 juli 2021 11:01
    @HunterSeeker Sommige mensen hebben dit met een bepaalde Field of View. Probeer (als dat mogelijk is) je FOV eens wat hoger te zetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 2 juli 2021 12:40
    @HunterSeeker Je bent niet de enige, ik heb hier namelijk ook last van (bij HL2 dus ook. Gek genoeg niet bij counter strike).
    Ik kan mijn vinger er ook niet excact op leggen hoe dit komt, maar volgens mij heeft het te maken met een bepaalde headbobble van de camera.
    Soms is dit echt teleurstellend, aangezien je echt hebt uitgekeken om een bepaalde game te spelen, om er dan achter te komen dat je er kotsmisselijk van wordt :D

    Gek genoeg kon ik games zoals unreal tournament of quake spelen zonder problemen, maar wordt ik misselijk van tragere games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 2 juli 2021 19:55
    @HunterSeeker ik heb precies het zelfde; HL 1 en 2 misselijk, maar CS en L4D2 niet. al van alles geprobeerd (fov aanpassen, resoluties aanpassen , beeldschermverhouding aanpassen, niks werkt (ik lees hieronder de lagere fps tip, die ga ik nog wel s n x proberen dan…maar ik speel liever op een hoger fps)).
    Verder heb ik het bij geen enkele game (Dead space ook niet, maar die speel ik met controller op console).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 2 juli 2021 10:26
    Tjemig.. het is wel de era van de remakes geworden. Is er nou zo'n gebrek aan creatieve geesten in de business of wilt iedereen het op safe spelen..?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 2 juli 2021 10:53
    @kleinekoosjer easy cash grab

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 2 juli 2021 11:23
    sinds de Dead Space games en Alien Isolation heb ik geen goede sci-fi horrorspellen gezien.

    Een Dead Space 1 remake wordt een instant buy voor mij.
    extra kudos als EA de orginele stemacteurs gebruikt en de verhaallijn van
    Dead Space - Extraction (wii versie) meeneemt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cocabeer

    • 2 juli 2021 16:37
    Deel 1 nooit gespeeld, alleen deel 2. Dus dit vind ik wel prima, mits EA het een beetje knap doet want bij dat bedrijf ben ik toch een beetje terughoudend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 2 juli 2021 17:13
    @Cocabeer ik denk dat iedereen een game verwacht als demon souls remake, althans ik wel in ieder geval anders is het gewoon een cash grab.