Nieuws

'Nieuwe Assassin's Creed speelt zich in Bagdad af'

Journalist Jason Schreier claimt dat gerucht rondom Azteekse rijk onjuist is

Geschreven door Michel Musters op
Journalist Jason Schreier claimt dat een aankomende Assassin's Creed-game zich in Bagdad afspeelt.

Dat meldt de Bloomberg-journalist op Reddit. Hij reageert daarmee op een recent gerucht van YouTuber Jeremy Penter, die claimt dat de volgende AC-game zich in Azteekse rijk afspeelt. Volgens Schreier klopt dat niet.

"De volgende AC-game is Rift en speelt zich af in Bagdad", aldus Schreier. "Daarna komt (Assassin's Creed) Infinity uit, en daarin zullen meerdere ervaringen en omgevingen zitten. Ik heb van twee van die omgevingen gehoord, en geen van beiden vallen onder het Azteekse rijk."

Vooralsnog is alleen het bestaan van Assassin's Creed Infinity bevestigd door Ubisoft. De game moet een soort live service-achtige ervaring worden, waarbij er regelmatig nieuwe ervaringen worden toegevoegd. In die zin zou Infinity een soort platform moeten worden voor toekomstige AC-ervaringen.

Het bestaan van Assassin's Creed Rift is niet officieel bevestigd, maar er gaan al wel geruime tijd geruchten over. Het zou gaan om een spin-off die draait om het personage Basim uit Valhalla.

Eerder heeft Ubisoft al bevestigd dat het in september meer over de toekomst van de Assassin's Creed-franchise uit de doeken doet.

Dit artikel delen:

Lees meer

Steam VR Fest begint op 18 juli Mega Drive Mini 2 komt ook in de Verenigde Staten uit
31

Reacties op: 'Nieuwe Assassin's Creed speelt zich in Bagdad af'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    vVeen071

    • 14 juli 2022 10:58
    Reactie van Coola op bovenstaand bericht in 3, 2, 1..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Wiebelsnor

    • 14 juli 2022 11:23
    @vVeen071 Haha nee joh, heeft die nog gelijk ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Carnitez

    • 14 juli 2022 11:49
    @Wiebelsnor binnen 3 minuten raak, prachtig!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 14 juli 2022 11:56
    @vVeen071

    Heerlijk! :'-D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    nickskuh16

    • 14 juli 2022 12:53
    @PietS. het duurde toch zeker 3 minuten!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 14 juli 2022 13:22
    @nickskuh16

    Perfect, aangezien @vVeen071 begon met aftellen vanaf 3! :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    nickskuh16

    • 14 juli 2022 12:53
    @vVeen071 het duurde toch zeker 3 minuten!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 14 juli 2022 11:01
    Een AC in de Aztek setting zou ik niet erg vinden maar ik ben nu te warm gemaakt voor een AC game in Bagdad, en als dat uiteindelijk niet geval zou zijn zou ik lichtelijk teleurgesteld zijn . Maar gelukkig heeft Schreier vaak gelijk.


    Over AC Infinity als de GaaS elementen van Odyssey en valhalla een voorbode zijn met wat er gaat komen met Infinity dan zeg ik laat maar komen want de GaaS van Odyssey en valhalla is GaaS done right (imho)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 14 juli 2022 11:12
    Dus met AC Infinite maken ze Animus een hub via daar kun je overal heen, zolang deze maar is toegevoegd via het GaaS, Battlepass, mtx of lootbox systeem.

    En Rift wordt een standaard AC game zoals vanouds. Een grote stad met wat omgeving buiten de stadsmuren, zoals de eerste games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RoginaHassan

    • 14 juli 2022 11:23
    Nice, ben benieuwd in welk tijdperk je Bagdad gaat verkennen
    Edit: HO, ik las erover heen dat het om Basim zal draaien, dus waarschijnlijk tussen de jaren 800 en 1100 (ruimgenomen Viking-jaren)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 14 juli 2022 11:42
    @RoginaHassan
    Ik denk inderdaad ook tijdens het Gouden Tijdperk van de Islam. Dus vanaf de stichting van de stad (door de Islam*) en voor de Mongoolse Invasie. Als wiskunde docent wordt ik hier wel enthousiast van, omdat heel veel middelbare schoolwiskunde vanuit dat tijdperk komt OF tijdens dat tijdperk is geformuleerd zoals wij het nu gebruiken.

    * = De regio Bagdad is altijd al een bron geweest van kennis en macht, dus hoop ik ook ruines te zien van Babylon, of in ieder geval van een Babylonisch rijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 14 juli 2022 12:06
    @Ardyn leuk om te lezen, dank voor de extra achtergrond informatie. Is denk ik wel interessant om verder over te lezen voor ik deze game op ga pakken.
    Ben zelf ook gek op wiskunde, doe er verder beroepsmatig niets mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 14 juli 2022 14:45
    @Ziminar
    Lees mijn reactie op @Aerofox81 verder.
    Also… het Bagdad vanuit die specifieke periode moet je vergelijken met dezelfde rol die New York op dit moment vult voor de wereld. Het was een wereldcentrum en de eerste Europese wiskundigen sinds de Oudheid studeerde veelal in Bagdad. Het heeft een direct oorzaak-gevolg met de Renaissance bijvoorbeeld in Italie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 14 juli 2022 13:08
    @Ardyn dan vond je Odyssey ook vast leuk met Pythagoras! Leuke achtergrond informatie inderdaad. Ben benieuwd wanneer Ubisoft iets officieels laat weten hierover.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 14 juli 2022 14:41
    @Aerofox81

    Ik ben geen groot fan van Assassin's Creed, dus haal ik de games bijna nooit. Odyssey is wel nog eentje die mijn interesse heeft.
    Echter over de wiskunde e.d. gesproken… het meeste van wat wij weten over de leerstof vanuit de Oudheid is veelal vanuit het Gouden Tijdperk van de Islam gekomen. Daarnaast worden veel ontdekkingen toegeschreven aan een leerschool van een specifieke Griek. Pythagoras is hier een voorbeeld van, dus zijn veel ontdekkingen waarschijnlijk niet eens van hem.
    Bij al-Khwarizmi is dit net iets anders, omdat veel documenten redelijk goed bewaard zijn gebleven, weten we dat veel ontdekkingen van hem zijn. Je hebt het dan bijvoorbeeld over de abc-formule, maar ook over geonometrie en de Griekse bewijsmeetkunde.
    De stof uit leerjaar 3 vanaf kader tot leerjaar 4 van havo (qua niveau) komt dus vooral uit deze periode.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 14 juli 2022 15:30
    @Ardyn Eigenlijk komt alles van de Sumerians

    Het wiel
    Het zeil
    Schrijven
    De Corbeled Arch / True Arch
    Irrigatie- en landbouwwerktuigen
    Steden
    Kaarten
    Wiskunde
    Tijd en klokken
    Astronomie en astrologie
    Geneesmiddelen en chirurgie

    Verder hoop ik dat je pyramides en andere ruins van Sumerians en Babylonians gaat zien zoals de Ziggurat van Ur. Is toch de geboorteplaats van beschaving dus heel mooi dat AC eindelijk deze setting gebruikt.

    Kijk ook eens na de geschiedenis van het Sexagesimaal talstelsel op google.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 14 juli 2022 22:50
    @TommyVercetti

    Het is een* geboorteplaats van de beschaving. Wel van de Westerse dan trouwens. Overigens ben ik al bekend met de Sexagesimaal stelsel… wel behoorlijk rottig om mee te rekenen, dan gebruik ik liever een Egyptische.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 15 juli 2022 12:44
    @Ardyn de Sumerians waren de eerste die leefden volgens wat wij nu een beschaving noemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 14 juli 2022 11:46
    Oeh, ik lees op de wiki van Basim lees ik al over al-Khwarizmi…
    Sorry, ik word hier als wiskunde docent redelijk enthousiast over.

    Korte historie: Het woord algebra komt van al-Khwarizmi, zegt al genoeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Grotespeler

    • 14 juli 2022 11:56
    Ik zou ook wel een remake of remaster van AC revelations willen zien