Nieuws
Splatoon 3

Nieuw Switch Oled-model is gebaseerd op Splatoon 3

Vanaf 26 augustus verkrijgbaar

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo brengt later dit jaar een nieuw Switch Oled-model uit, de Splatoon 3 Edition.

Dat heeft het bedrijf gisteren aangekondigd. Het model, dat qua hardware verder gelijk is aan de reguliere Switch Oled, heeft een speciaal design gebaseerd op Splatoon 3. Ook zit er een set Joy-Cons bij waarbij één Joy-Con een geel verloop en één Joy-Con een blauw verloop heeft, alsmede een dock met graffiti-thema. De game zelf wordt er niet bijgeleverd.

De speciale Nintendo Switch is vanaf vrijdag 26 augustus te koop. Splatoon 3 komt op 9 september uit. Op die dag komen ook een Switch Pro-controller en een etui voor de Switch uit in Splatoon 3-thema.

In de Splatoon-games nemen Inklings en Octolings het tegen elkaar op in schietwedstrijden. In plaats van met kogels, schieten de teams met verf. Het doel kan bijvoorbeeld zijn om arena's zoveel mogelijk in de kleur van het team te verven.

Net als Splatoon 2 heeft Splatoon 3 een singleplayercampagne. Deze heet ‘De terugkeer van de Mammalianen’. De game speelt zich af in de nieuwe locaties Splatsville en Splatlands. Ook de coöpstand Salmon Run keert weer terug.

Dit artikel delen:

Lees meer

PS5- en Xbox Series-versies van Biomutant in de maak Fall Guys als free-to-play-game al door vijftig miljoen mensen gespeeld
19

Reacties op: Nieuw Switch Oled-model is gebaseerd op Splatoon 3

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Snoop213

    • 7 juli 2022 08:57
    Deze ziet er wel goed uit. Alleen Nintendo wordt het tijd voor een krachtigere Console. Want de huidige Switch kan technisch gezien niet meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 7 juli 2022 10:48
    Kom op Nintendo, maak die apparaten nou niet zo alsof het lijkt alsof het kinderspeelgoed is. Die eerste Switch had gewoon mooie grijze Joy Cons. Tegenwoordig kan je alleen nog maar felle kleurtjes krijgen. Het is niet lelijk hoor, maar om het nu in de woonkamer te hebben staan als volwassen vent…

    Edit: ik was even vergeten dat de witte OLEDs er ook nog zijn. die zien er netjes uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 7 juli 2022 10:52
    @Luigi1985

    Dat is enkel een probleem als die volwassen vent zich schaamt toch?
    Ik probeer nu net mezelf open te houden voor een beetje kind. Wie het kind in zich verliest wordt enkel een serieuze volwassen.
    Dat is overigens niet erg hoor.

    Maar zolang je je niet schaamt is er niks aan de hand toch. Pas als je je schaamt omdat je dus van kleuren houd wordt het een probleem. Zolang je het niet lelijk vind is het toch goed.

    In mijn woonkamer staan ook anime figurines, heb ik een paar amiibo staan en nog wat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 7 juli 2022 10:56
    @watashi wa maurice desu.

    Haha, dit dus. Ik koop altijd gewoon wat ik mooi en/of leuk vind. Ik heb een hele Zelda collectie in mijn studiokamer staan/liggen en laat deze vol trots aan iedereen zien (ook ongevraagd… :'-D). Wat anderen van mijn hobby's/passies vinden boeit me vrij weinig.

    Wel moet ik zeggen dat ik persoonlijk ook niet van consoles met drukke opdrukjes ben. Ik heb op dag 1 een Switch met rood/blauwe Joy-Cons in huis gehaald en ben nog steeds blij dat ik die heb gekocht i.p.v. die saaie grijze. Smaken verschillen gelukkig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 7 juli 2022 11:27
    @PietS.

    Ja wat dat betreft zij wij in het westen maar veel te serieus geworden.
    Als voorbeeld in Japan heb ik mensen in nette pakken blij zien springen toen ze een grote Pikachu hadden gewonnen.

    En mensen die in de metro over zaken aan het praten waren, dat kon ik horen want het was in het Engels tegen een westers iemand de bij hen zat. Om daarna hun 3ds uit hun binnen zak te halen en hen vol trots lieten zien aan de westerse gast welke games ze spelen.
    En als westerling kun je dat beter accepteren want anders is de kans op zaken met hen ook nog kleiner.

    Maar als ik dat zie en kijk naar ons dan zijn wij veel te veel bezig met wat anderen ervan zouden denken.
    Want dat is het hele ding.
    Oeh als ik dit doe of dat heb of dit laat zien, wat vinden anderen daarvan. En als we dan maar het gevoel hebben dat iemand het raar vind doen we het gewoon ook niet. Ook als we het eigenlijk wel zouden willen.

    Ik hou overigens helemaal niet van consoles met opdrukken. Wel van kleuren. Maar dan wel effen en geen drukke printjes.
    Mijn day one switch doet het niet meer. Dus ik heb in de tijd een nieuwer model gekocht. Wel beiden met de rood blauw joycons.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 7 juli 2022 11:35
    @watashi wa maurice desu. Ik hou zelf meestal ook niet van opdrukken net als jullie maar bij de Switch toch een uitzondering gemaakt. Heb de Monster Hunter Rise editie. Goud op zwart is misschien wel mijn favoriete combinatie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 7 juli 2022 17:19
    @watashi wa maurice desu. Nu is Japan niet echt per se het beste voorbeeld als het gaat om een ontspannen omgang met elkaar.
    Het is juist een heel vormelijke cultuur, waarin beleefde omgangsvormen, tradities en zelfs de simpelste rituelen bloedserieus worden genomen, waar schaamte juist een hele grote rol speelt, en waarin je je altijd te schikken hebt naar je familie en je hogergeplaatsten.

    Het 'kinderlijke' wat je in Japan ziet, is volgens mij slechts een meer incidentele tegenreactie daarop, die vooral in meer intieme kring ook veel heftigere uitbarstingen kunnen vertonen, niet zelden meer nog dan de meest speelse westerling nog kan begrijpen.
    Vergelijk het een beetje met de heftige drugsuitspattingen in juist hele besloten, vormelijke gemeenschappen als in Volendam.

    Vergeleken met de Japanse cultuur is het hier gemiddeld genomen echt veel relaxter en egalitairder.
    Nochtans kunnen wij natuurlijk weer veel leren van de Japanse cultuur qua beleefdheid, oog voor detail, verstilling en gezonde inschikkelijkheid. Maar op het punt van creativiteit en speelsheid doen wij het echt niet zo verkeerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 7 juli 2022 21:52
    @Robert-Frans

    Je beseft wel dat alles wat je nu noemt niks te maken heeft met wat ik zei?
    Je noemt even alle negatieve dingen op die Japan heeft.
    Maar weet je wat ik op doelde!

    Hun kawaii cultuur.
    En nee die is niet verborgen en ja die is veel en niet een beetje maar van hier tot de maan en terug meer dan hier.
    Vlakbij mij thuis is vaak een anime conventie. Als er van die mensen in de bus stappen moet je eens kijken wat de meeste mensen vinden en hoe ze naar die mensen kijken in allerlei kleuren pakjes.
    En dan zijn wij hier nog gewend aan carnaval ook.
    In Japan is dat overduidelijk veel minder.
    Ik zal voorbeelden geven. En ja ik heb het zelf gezien en ben in een familie verbleven en ken het werkelijke leven en niet enkel wat wij zien.

    Voorbeeld 1.

    Akihabara. Ik hoef niet uit te leggen dat wanneer een grote wijk of straat in de grootste metropool ter wereld gewijd is aan anime, kiddie en weet ik wat dat dat al een groot bewijs is dat kawaii niet verborgen is.
    Hier zul je zoiets nooit kunnen maken.

    Voorbeeld 2.
    Gahsapon automaten op veel stations en veel straten.
    En ook gebruikt worden door veel mensen. Ik neem aan dat je weet wat het zijn aangezien je ook weet hoe het in Japan is. Maar omdat ik twijfel of jij Japen wel kent als Japan en niet enkel als Nederlander die Japan vanuit ons perspectief bekijkt zal ik dit uitleggen. Balletjes automaten waar anime figures uit komen. Kans op zeldzame dingen maken dit heel populair. Soort van loot box maar dan in balletjes.
    Je hebt ze ook in grijp automaten varianten. En ook die zijn populair. Zelfs zo dat er apps zijn waar jij ook geld kunt betalen om live te spelen en als je wint sturen ze het op. Zo populair is het in werkelijkheid dat je op je telefoon vanuit Nederland In Japan grijpautomaten kunt bedienen.

    Voorbeeld 3.

    Enorme winkels die enkel gewijd zijn aan anime, manga, games en alle merchandise daaromheen.
    Hier kennen we speelgoed winkels, maar dat is gericht op kinderen.
    Die anime winkels zijn gericht op volwassenen.
    Ook met volwassen thema als liefde, ,geweld en ook dingen als geaardheid. Totaal niet voor kinderen dus.
    En ja hier heb je ook volwassen secties, maar niet een 8 verdiepingen hoog gebouw volledige daarop gericht.

    En die winkels vind je in nagenoeg alle steden,

    Ook alle Japanners die ik leerde kennen praten open over gamen, wilde ook mijn games weten en in elke arcade hal wilde ze mij uitdagen met street fighter of Mario kart.
    En daar zie je zelfs mensen van bejaarde leeftijd als een malloot op dingen als van die bongo dingen slaan op ritmische games.
    En grote digitale vis tafels zodat je met een hengel kunt vissen op een digitale vijver.

    Ik heb dat nergens hier gezien.

    Wat jij aangeeft heeft totaal niks te maken met wat ik over had en anders heb je het zelf niet gezien of wel maar met westerse ogen beoordeelt.

    Hier kun je niet als cosplayer rondlopen zonder vooroordeel.
    In Japan zit het al in de haarstijl van jonge mensen. Die jrpg stijl als in final fantasy en anime zie je in hun haren terug.
    En dan nog de rest.
    Als je goed kijkt zij zij echt heel open over dit onderwerp.


    Maar goed als je het dan toch wilt horen. Ja in Japan is veel andere dingen mis. Minder geboortes, daarom mogelijk toekomstige meer mixing en dus verdwijnen van de volbloed Japanner, en mogelijk ook verdwijnen van die unieke methode van leven.
    En ja dat heeft gevolgd in het huishouden en agressie. En dan nog veel andere dingen als carriere jagen en geen tijd voor een stabiel liefde en familie leven.

    Maar dat komt niet omdat ze hun kiddie moeten verbergen. Want dat zie je op straat overal. En dat weten ze want dat is zelfs een selling pont. Dus dat gaat echt niet verborgen worden.

    Een van de mensen die ik ken werkte in een telefoon zaak en iemand die daar kwam had een miffy Nijntje hoesje op zijn telefoon. En hij was hoogbejaard. En niemand die dat raar vond. Ook zij niet. Toen ik dat vroeg dat dat hier niet kon en heel raar zou zijn zei zij dat niemand daar raar van opkijkt.

    En dat is voorbeeld 4.

    Wat je ook gaat zeggen hierop.

    Ik heb gezien hoe open ze zijn over hun kawaii, hun schattige zijde. En zijn dat overduidelijk nog best trots op ook.

    Dus nee niet vergelijkbaar met die drugs uitbarstingen want dat doen mensen in het geniep als rebelse reactie op ouders.
    Kawaii in Japan is overal. Niet in het geniep. En niet enkel kids als reactie op ouders. Maar ook ouders en opa en oma doen mee.

    Zelf op tv in de reclames.
    In muziek ( kijk maar naar het mega populaire Baby metal) enzovoort.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 8 juli 2022 12:01
    @watashi wa maurice desu. Je schreef zelf dat wij door schaamte veel niet zouden doen. Daarop reageerde ik dat ze in Japan net zo goed, zo niet meer schaamte kennen.
    De dingen die jij omschrijft zullen ongetwijfeld waar zijn; Japan is niet voor niets de bakermat van de gamesindustrie en de anime. Maar zo kennen wij ook verschillende creatieve, culturele uitingen die in Japan weer een no go zouden zijn.
    En het zal net als bij ons ook daar heel erg per stad en per regio verschillen wat er kan en niet kan.

    Ik kan je het boek 'Het geluid van vallende sneeuw' van Jannie Regenrus aanraden.
    Zij heeft als kunstenares een jaar in Japan gewoond op een kunstacademie en omschrijft in het boek zowel de bijzondere, unieke en mooie culturele uitingen, als de harde confrontaties die zij ervaarde met de Japanse inschikkelijkheid die ook van haar verwacht werd.
    Natuurlijk baseer ik me niet enkel op dat boek, maar het geeft mijns inziens wel een interessant inkijkje in een bijzondere, eigen cultuur.

    Tenzij jij je leven lang in Japan hebt gewoond, denk ik dat we beiden nooit volledig de complexiteit van de Japanse cultuur zullen kunnen duiden. Ik denk dat we elkaars schrijven dan ook prima als aanvullende nuanceringen kunnen zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 8 juli 2022 19:31
    @Robert-Frans

    En dus blijf je toch een beetje om mijn opmerking heen draaien hoor. :)

    Ook al heb je helemaal gelijk.
    Ik had het niet over schaamte in het algemeen. Maar over schaamte om als volwassenen nog steeds kind te zijn.
    En daar zijn hier velen wel degelijk veel te veel mee bezig. En niet op deze site maar in onze maatschappij is kind zijn als volwassenen niet echt geaccepteerd.
    En als iemand dan zegt dat die geen switch wil als deze omdat hij dat als volwassen man toch niet in de kamer kan zetten dan zeg ik je dat dat veel te ver is nagedacht over wat iemand anders zal vinden
    Want als je het zelf mooi vind en niet koopt omdat je het niet vind passen bij een volwassen vent dan ben je al meteen enkel bezig met anderen en niet jezelf.
    Dat zul je toch met me eens zijn,

    En daar vergeleek ik Japan mee dat dat land zijn kinderlijke kant durft te tonen.

    Dat dat in andere dingen dan totaal anders is was helemaal mijn opmerking niet. Want dan zijn hier ook zat dingen die we niet goed doen en daar dan wel.

    Maar het enige wat ik zei is dat wij hier teveel nadenken over schaamte om nog kind te blijven. Niet schaamte in het algemeen.

    Dus ik pakte Japan in de vergelijking dat zij zich niet schamen om.kind te zijn.

    Want enkel die 2 kan ik 1 op 1 met elkaar vergelijken.

    Hopelijk zie je nu dat ik niet het algemeen schaamte pakte.

    Wat betreft schaamte in al de rest zijn wij ver op Japan voor. Want hier is het niet erg om je gezicht te verliezen en een foutje te maken en toe te gegeven.
    In Japan is dat de grootste zonde. Openlijk toegeven van een fout is erger dan een gevangenisstraf. en tot 1970 zijn daar zelfs nog seppuku om gepleegd, zelf doding om je gezicht verlies te behouden en je familie naam te herstellen.

    Ik weet genoeg van Japan ook al ga ik echt wel dat boek lezen denk ik. Maar ik heb ooit in Japan willen wonen en heb destijds alles onderzocht met ups en downs en gesproken met mensen die er woonde en gewoond hebben.
    Dus ik weet dat ik goed weet hoe (slecht) Japan omgaat met Buitenlanders die geen toerist zijn. Want ja ze zijn mega racistisch tegen buitenlanders die er werken.

    Maar zoals ik al aangaf, ik vergeleek ons niet met Japan. Niet geheel. Dus dat is niet eens aan de orde en dat gaf ik in mijn vorige reactie ook al beetje aan.

    Ik pakte enkel 1 onderwerp waarin ik die 2 1 op 1 vergeleek en dat is geheel terecht want die zijn volledig los van de rest te vergelijken. Hun kawaii cultuur staat los van de rest.
    Als je kijkt naar agressie, of wat er vandaag gebeurde met hun oud premier, dat zit veel dieper. Dat komt uit van onvrede en druk en niet mogen falen en zo.
    Kawaii is daar mogelijk een uitlaat van om even alles van zich af te schuiven.
    Maar omdat dat cosplay, gamen en zo hier ook precies daarom bestaat, even alles vergeten en je in een andere wereld begeven kan ik die daarom los van alles met elkaar vergelijken en ik zie dat wij teveel nadenken of iemand in mij eigen huis mijn stijl dom, kinderachtig of nerdy vind. En nog erger we laten anderen onze stijl bepalen want als ik het gevoel heb daarom niet als serieus beschouwd te worden of geen relatie kan vinden ga ik dat aanpassen
    Of dat is wel in het algemeen hier zo.

    Ik persoonlijk heb dat gewoon openlijk staan.

    Maar daarin is Japan dus wel verder. En dat land is het perfecte voorbeeld wat betreft niet bang zijn om jong te blijven want dat is het enige wat ervoor zorgt dat je de maatschappij aan kan. Want als je niet jezelf jong houd loopt de maatschappij over je heen.en daar is Japan dan ook het beste bewijs van. Daar is de maatschappij de baas over de mens. Behalve in hoe ze eruit zien en wat ze leuk vinden en hoe ze als individu zich uiten.
    Hier zijn wij de maatschappij meer de baas, maar dan laten we wel onze stijl bepalen door massa en groepsgedrag en niet door wat we als individu willen.

    Maar de slechte kanten van Japan dat is dus de andere discussie.
    Of geen discussie want daarin heb jij gewoon gelijk maar dat zijn de andere onderwerpen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 8 juli 2022 19:33
    @Robert-Frans
    Overigens hoop ik dat je dit niet als aanvallen ziet. Ik vind het wel leuk om met iemand zo over en weer te slow chatten.
    En dit onderwerp heeft mijn interesse. Zie mij naam, HAhah
    Dus ik ben je niet aan het aanvallen. Hopelijk zie je dat.
    En inderdaad je bent zeker een genuanceerde aanvulling op wat ik schreef. Ook al Gaat het over onderwerpen die ik niet bedoelde vind ik het leuk te lezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 8 juli 2022 21:41
    @watashi wa maurice desu. Geen zorgen, ik zie goede (tegen-)argumenten nooit als aanvallen. Ik denk dat ik nu wel begrijp wat je bedoelt en je daar ook wel gelijk in kan geven.
    Hoewel we hier wel meer de kant van het kind willen zijn opgaan. Denk aan grotemensenspeeltuinen, volwassen Lego, gamifcation (zoals bijvoorbeeld een trap waarbij de treden pianotoetsen zijn), dat soort dingen.

    Ik heb daar eerlijk gezegd wel een wat dubbel gevoel bij. Wat jij schrijft is op zich wel goed en mooi en het kan de omgeving zeker een stuk vrolijker en creatiever maken, maar ik denk dat het ook tot infantilisme kan leiden.
    Dus dat speelse, creatieve uitingen daadwerkelijk kinderachtig en oppervlakkig kunnen worden, als er geen diepgang en zin meer gevonden wordt.
    Het is goed om geestelijk jong te blijven, maar we zijn geen kinderen meer en moeten dat ook niet willen zijn.

    Ik kan het me dan ook prima voorstellen dat mensen niet zo'n felgekleurde Switch in de huiskamer willen. Want zelfs in een kleurrijk ingerichte huiskamer kan zo'n apparaat toch misstaan.
    Gevoel voor stijl, decorum en schoonheid zijn net zo goed mooie en belangrijke eigenschappen en dat gaat nu eenmaal niet altijd hand in hand met zulke 'kermisuitingen'.
    Zelf vind ik bijvoorbeeld die lompe game PC's met allerlei gekleurde lampjes ook vrij afschuwelijk; liever heb ik gewoon een nette, stijlvolle kast die -niet- de aandacht afleidt van waar dat ding voor gemaakt is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 7 juli 2022 12:52
    @PietS. idd heb de rood blauwe destijds op de preorder gehad.
    Later heb ik die animal crossing le gekocht en een gele switch lite.

    Gewoon kopen wat je leuk vind!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 7 juli 2022 14:54
    @Luigi1985 kleur maak ik mij het minste zorgen om. Kwaliteit is een ander verhaal…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 7 juli 2022 15:00
    @Liquidshake

    Over fanboys gesproken zeg. Bij alle PS gerelateerde artikelen zitten kwijlen en hier weer komen haten. Duidelijk agenda deze man.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 8 juli 2022 18:54
    @PietS. Wat bedoel je nou precies? Ik ben oprecht wanneer ik iets zeg

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 7 juli 2022 11:29
    Dit ziet er zeer fris en fruitig uit misschien word het tijd voor een Oled…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Monojaxx

    • 7 juli 2022 14:53
    Wat een afschuwelijke kleurcombinaties! Ben ik ff blij met de witte OLED versie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr. Grand

    • 7 juli 2022 21:14
    Ben ook geen fan van deze uitvoering, wat lelijk.