Nieuws
Nier Automata

Nier: Automata is wereldwijd 3,5 miljoen keer verscheept

Game is bijna twee jaar verkrijgbaar

Geschreven door Michel Musters op
Nier: Automata is wereldwijd in totaal meer dan 3,5 miljoen keer verscheept, zo laat Square Enix weten.

Hieronder vallen alle verscheepte exemplaren, alsmede digitaal verkochte exemplaren van de game. De game werd bijna twee jaar geleden op PlayStation 4 en pc uitgegeven en een halfjaar geleden op Xbox One.

Nier: Automata is het vervolg op Nier en ontving bij verschijning positieve kritieken. De game is ontwikkeld door PlatinumGames, de Japanse ontwikkelaar achter Bayonetta, Metal Gear Rising: Revengeance en The Wonderful 101.

Bron: Twitter

Dit artikel delen:

Lees meer

Dobbelstenen lijken te hinten naar Crash Team Racing-remake 'BioWare kondigt later deze week Dragon Age 4 aan'
13

Reacties op: Nier: Automata is wereldwijd 3,5 miljoen keer verscheept

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • El Ninjo

    • 5 december 2018 08:57
    Wanneer kunnen we deze nou eens voor een habbekrats halen? Staat al een tijdje op m'n lijstje, met deze verkoopaantallen mag hij inmiddels wel een keer in de aanbieding, non?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 5 december 2018 09:13
    @El Ninjo
    Marktplaats 😉

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • racerozzy

    • 5 december 2018 12:26
    @El Ninjo Al meerdere keren 20 euro geweest of onder de 20…. Heb hem zelf voor 18 euro een keer gehaald.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 5 december 2018 13:38
    @racerozzy Dan heb ik hem iedere keer gemist denk ik….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DevTrunks

    • 5 december 2018 08:58
    Zou dit als een succes worden beschouwt? Met film heb ik genoeg kennis om in te schatten wanneer een film geflopt is op basis van budget en opbrengst, maar met games mis ik die context altijd een beetje. 3,5 miljoen klinkt als veel, maar of het ook genoeg heeft binnen gehaald….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MeiShino

    • 5 december 2018 10:46
    @DevTrunks De developers hadden geschat op sales van 350,000, het is dus veel boven hun verwachtingen verkocht! Ik denk dat het dus ook meer dan genoeg heeft binnen gehaald.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Heijaangel

    • 5 december 2018 09:02
    Dit spel heeft mij zo verrast. Had hem een keer aangeschaft omdat ik niet veel anders te spelen had en hij leek me wel leuk. Heb hem aan 1 stuk door gespeeld en platinum gehaald. Staat zeker in mijn top 5.
    Hopelijk kunnen we nog een keer een vervolg verwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 5 december 2018 09:17
    Volgens mij ben ik één van de weinigen maar ik vond er dus geen hol aan. Gameplay kon me niet pakken. Setting en verhaal vond ik wel tof.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 5 december 2018 12:10
    @Sander999 Leek mij juist altijd wel een toffe game, vooral de stijl spreekt me aan, maar als de gameplay niet goed is ga ik hem nooit uitspelen?
    Kun je aangeven waarin de gameplay je tegenstond?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DevTrunks

    • 7 december 2018 14:00
    @Sander999 Je hebt niet helemaal ongelijk hoor. Als je de gameplay los van verhaal beoordeeld is het vrij eentonig. Ik had echt moeite met de 2e playthrough omdat die nagenoeg hetzelfde was als de eerste. Daarnaast vond ik die hacking mini-games een leuke gimmick, maar ze werden snel te veel gebruikt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 5 december 2018 09:38
    Ik heb 'm sinds hij uitkwam, maar moet er nog steeds een keer aan beginnen.
    Te veel games, te weinig tijd….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 5 december 2018 10:54
    Staat ool op mijn lijst maar ben nog steeds aan het wachten op een leuke aanbieding.
    Heb veel goede dingen gehoord over de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • racerozzy

    • 5 december 2018 12:31
    Behoorlijk overated, muziek is ongelooflijk goed gedaan maar de wereld is leeg en het komt echt net niet tot leven… Ik ga hem zeker wel verder spelen maar om hem 3x te moeten spelen voor het complete verhaal te hebben is ook een gigantische flater… Normaal ben ik gek op typisch Japanse games maar deze slaat wel ff de plank mis als je het vergelijkt met alle aandacht die het gekregen heeft.