Nieuws
Xbox Series X

Next-gen Xbox-console heet Xbox Series X; Senua's Saga getoond

Verschijnt rond de feestdagen van 2020

Geschreven door Michel Musters op
Tijdens The Game Awards toonde Microsoft zijn nieuwe console genaamd Xbox Series X. Ook werd een nieuwe game voor de console getoond.

De console stond voorheen bekend als Project Scarlett. Phil Spencer van Xbox was op het podium aanwezig om te vertellen dat de console rond de feestdagen van 2020 uitkomt.

Daarna werd ook een nieuwe game voor de console getoond, genaamd Senua's Saga: Hellblade 2. De beelden zijn volledig met Series X-hardware geproduceerd. Het spel is net als het origineel ontwikkeld door Ninja Theory - inmiddels onderdeel van Microsoft.

Dit artikel delen:

Lees meer

Gearbox kondigt PlayStation 5-game Godfall aan Nieuwe beelden van Final Fantasy 7 Remake uitgegeven
49

Reacties op: Next-gen Xbox-console heet Xbox Series X; Senua's Saga getoond

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    poklaan

    • 13 december 2019 04:04
    Op het einde maakt het natuurlijk geen reet uit, maar de naam en het ontwerp zijn allebei echt extreem kut. De naam is gewoon de Xbox versie van de Wii U naam.
    En het ontwerp, tja, het is een rechthoekige toren, niet meer en niet minder. Het lijkt tenminste een vrij kleine console te zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 13 december 2019 04:08
    @poklaan Ik vind het ontwerp verrassend mooi! Past goed bij m'n home cinema set-up :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hubertje

    • 13 december 2019 08:55
    @MichelMusters Nu je het zegt dit ding zal ook wel goed bij mijn soundbar passenπŸ˜‚. Het is wel even anders dan de vorige xbox consoles, maar ik vind dit design wel goed bij deze tijd passen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    binhow

    • 13 december 2019 13:44
    @poklaan klein? Als ik naar de controler kijk vergleken de console is hij vrij hoog, maar dat licht misschien wel aan mij

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 13 december 2019 06:52
    De mooiste console die ik ooit gezien heb. De naam klinkt alleen als een eSports evenement of als een limited edition. Als ik een naam had mogen kiezen, was het toch de Xbox Eclipse geworden; al zullen de minder literair onderlegde mensen de verwijzing niet begrijpen.

    Ps. Typisch Gamer om van een console reveal een gedeeld bericht te maken /facepalm

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 13 december 2019 06:54
    @denver og playstation vind ik nog de mooiste. Dit is gewoon een pc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 13 december 2019 22:55
    @rreloaderr Je weet alleen nog niet hoe de PS5 er uit gaat zien. En Sony heeft toch tot nu toe wel 1 van de lelijkste consoles uitgebracht ooit, namelijk de PS3 superslim, dat was echt een gedrocht met zn handmatige toploader, terwijl juist de Phat 1 van de mooiste consoles tot nu toe is. vind de PS4 ook niet echt denderen. Zelf wil ik het liefst gewoon een zo'n klein mogelijk (mat) zwart doosje hebben, waar net dan nog een bluray in kan..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nuage

    • 14 december 2019 18:05
    @SuperDre De PS3 Super slim was misschien een gedrocht (zelf vind ik hem best ok), maar je hebt tenminste geen last van een falende disc eject (zoals ik had met de OG PS3).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 december 2019 09:42
    @denver Ja de naam vind ik ook een beetje generiek en ik denk ook verwarrend

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Swieb

    • 13 december 2019 16:08
    @denver

    Nou ben ik als literaire barbaar toch benieuwd naar wat voor verwijzing dat zou zijn. Het enige gebruik van 'Eclipse' als onderdeel van een reeks, waar ik van weet, is Twilight. Maar dan zou het niet kloppen, want Eclipse is het derde deel in die reeks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 13 december 2019 18:47
    @Swieb Het was een grapje; kijken of er iemand durfde te happen. πŸ˜ƒ Het siert je dat je dat deed πŸ‘πŸΌπŸ˜„

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Swieb

    • 13 december 2019 22:47
    @denver

    Tot uw dienst! ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heccer_NL

    • 13 december 2019 08:24
    Hij ziet er mooi uit ( persoonlijk ). Maar van mij part hij heeft ie streepjes en stipjes met sterretjes. Maar mis de laatste jaren games. ( Gears 5 was verrassend goed ).
    Maar dezer speel ik op mijn pc. En halo 5 komt ook na de pc. Ik zie geen nut om hem in huis te halen. En om hem zo tussen door de reclame van de game awards hun nieuwe super console te onthullen. Zegt voor mij genoeg. Anders hadden ze wel de onthulling gedaan met 5 games. Nee weer zeggen onze studio's zijn bezig. Ik geef ze de tijd maar de weg van M$ zegt genoeg. Het is een beetje een tussendoortje. Niks groot niks geen bang jammer heel jammer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 13 december 2019 08:34
    @Heccer_NL Vind het jij wel leuk nu gewoon laten zien hoe die er uit ziet en denk op e3 knallen ze alleen maar met games en wat de series x allemaal kan.
    Verwacht dan ook de prijs en een aankondiging van series s de versie die onder de ps5 prijs gaat komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heccer_NL

    • 13 december 2019 09:44
    @hulstpower Ja Sorry dyslexie,
    Ik vind het gewoon jammer de weg die M$ kiest. Most power full console. Met Fortnite pulp. Maak dan een raspberry pi dingetje goed genoeg. Hun laatste console word met 1 titel goed benut en dat is Red Dead 2.
    Ik hoop gewoon dat ze weer eens echte games gaan maken zoals vroeger toen de x en 360 nog versleet. Ik heb al jaren geen xbox meer want die staan toch stof te vangen. Geen fanboy van welke dan ook pc switch lite ps4 maar geen x want die heb ik nodig. En ik had gehoopt dat men met een speciale persconferentie waren gekomen voor hun nieuwe console met 5 games only X. Dat ik zeg hier neem mij geld. Maar ja te hogen verwachtingen. Snap ik ook wel fortnite publiek is snel te vrede.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 december 2019 09:58
    @Heccer_NL Maar MS schrijven als 'M$' heeft niet zoveel met dyslexie te maken toch?
    Je overdrijft enigszins, maar het valt niet te ontkennen dat er te weinig games voor de XBox One beschikbaar waren.
    Maar met gamepass kun je dat eigenlijk niet meer zeggen, voor een paar euro in de maand heb je 100 games tot je beschikking en alle exclusives komen direct naar gamepass. dus dat is echt een goeie deal.
    Die games komen echt, ze hebben niet voor niets een sloot studio's gekocht.
    Dit was puur een moment om even los van de concurrentie de console te kunnen tonen. The Game Awards is niet moment voor een uitgebreide persconferentie, daar nemen ze een ander moment voor, waarschijnlijk de E3.
    Dat ding komt pas eind volgend jaar uit dus er is nog tijd zat mensen te overtuigen met games en services.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 13 december 2019 13:13
    @fonsrutte Het punt is dan alleen dat je die games uit de games pass ook op andere consoles kunt spelen (PC even meegerekend). Misschien niet in een abonnement, maar wel gewoon beschikbaar. Dan is er inderdaad weinig reden om een Xbox in huis te halen, ondanks dat het vast toffe consoles zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 december 2019 13:33
    @Vogeltje De exclusives komen ook allemaal meteen op gamepass. Je kan PC meerekenen, maar ik denk dat mensen die serieus op de PC games vrijwel geen console hebben en andersom.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heccer_NL

    • 13 december 2019 14:29
    @fonsrutte Nee idd maar gaat na jaren automatisch.
    Ja daarom dat ik het ook vond dat dit geen goed moment was wat ik echt had gehoopt was een knallende persconferentie met een zooi nieuwe games. Maar ik hou me hoop. En gamepas is een mooi iets maar niet echt mijn ding(nog).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 13 december 2019 10:30
    @Heccer_NL Ik snap je krietiek.
    En ja dyslexie.
    Maar sinds phil spencer aan het roer staat doet micro echt dingen voor de gamer.
    Kwa games denk ik dat ze wel gaan knallen op de e3 of misschien nog iets er voor.
    Kijk hellblade 2 is series x gemaakt en hellbalde 1 vond ik een top game.
    Halo komt nog en ze hebben ook nog een game van the initief studio met tallet van sony daar.
    En wie had gisteren gedacht dat we de nieuwe xbox zouden zien op game awards met 1 game.