Nieuws

Gerucht: Switch-versie van New Super Mario Bros. U op komst

Binnenkort 2D-actie met Mario op de Switch?

Geschreven door Michel Musters op
Een gerucht wijst op een mogelijke Switch-versie van New Super Mario Bros. U, die in 2012 al voor Wii U verscheen.

Dat meldt Liam Robertson, een schrijver voor Comic Book en een insider die al vaker correct Switch-nieuws naar buiten heeft gebracht. Hij laat weten deze informatie van bronnen binnen Nintendo Europa te hebben verkregen, bronnen die hem ook correcte info over Mario + Rabbids: Kingdom Battle hebben gegeven voordat de game werd aangekondigd.

Er waren voor E3 2018 al geruchten over een mogelijke overzetting van de Wii U-game. Er zijn nu meerdere bronnen die claimen dat een Switch-versie van New Super Mario Bros. U er aan komt, en dat de game ook de uitbreiding New Super Luigi U bevat. Ook zou de Switch-editie geheel nieuwe content bevatten, maar wat dat precies is, zouden de bronnen niet aangeven.

De naam van de Switch-versie zou 'New Super Mario Bros. U Deluxe' zijn en de game zou dit jaar mogelijk nog uit kunnen komen. Nintendo heeft nog niets bevestigd. New Super Mario Bros. U is de meest recente game in de New Super Mario-reeks en verscheen in 2012 als lanceringsgame op de Wii U.

Dit artikel delen:

Lees meer

Win een plekje + overnachting voor de GeForce Gaming Celebration-viewing party! F1 2018 vergeet jarenoude problemen aan te pakken
14

Reacties op: Gerucht: Switch-versie van New Super Mario Bros. U op komst

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • tijntijntijn

    • 17 augustus 2018 11:18
    STERK aan het overwegen een Switch te kopen! ZAT games die de moeite zijn, helemaal met een degelijke 2D mario erbij, die ik sinds de Wii niet meer heb uitgespeeld. Oei oei oei…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 17 augustus 2018 12:53
    @tijntijntijn
    one of us, one of us, gooble-gobble, gooble-gobble

    De Switch is (voor mij) zeker zijn geld waard maar ik verwacht dat er rond black friday / de feestdagen wel een paar bundels komen.
    De eerste bundel met Mario Aces en 1,2 Switch is al een feit in America en er zullen ook vast bundels met Smash of Pokemon komen.
    Als je 1 van die titels wilt gaan halen, kan het je mogelijk wat geld schelen om te wachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 augustus 2018 14:58
    @tijntijntijn Ik heb hem dit jaar gekocht, geen enkel moment spijt van gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 17 augustus 2018 11:34
    Beter maken ze een nieuwe 2D Mario voor de Switch maar voor de mensen die de WiiU niet hebben is dit natuurlijk goed nieuws. Heb deze al gespeeld dus ik sla hem over, wel coole game though!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TvdKaa

    • 17 augustus 2018 11:54
    Zou het niet dom vinden om alle pareltjes van de Wii U opnieuw uit te brengen voor de Switch, aangezien geen hond een Wii U in bezit heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 17 augustus 2018 14:44
    @TvdKaa Precies dit, die paar pareltjes mogen best naar de Switch komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 17 augustus 2018 12:22
    Logische keus en heb dit gerucht al meerdere keren gelezen, ook dat er een nieuwe soort van Mario Collection komt voor de switch maar dat is twijfelachtig. Ondanks dat ik deze al heb op de Wii-u ga ik deze zeker halen. Zo mogen ze van mij ook nog Xenoblade Chronicles X overzetten 😁.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 17 augustus 2018 14:30
    Ik blijf het maar een beetje apart vinden dat de Switch gemeenschap zo graag al die Wii-u titels opnieuw voorbij zien komen voor de Switch. Ik zou veel liever hebben dat de aandacht naar nieuwe games gaat.
    Dit vond ik bij de PS4 idem dito. Al die remasters werden zo enthousiast ontvangen. Dit is gewoon van een vorige generatie. Niet eens klassiekers of iets dergelijks. Maar ieder zo zijn ding he.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 augustus 2018 15:13
    @Akira Dat ben ik wel met je eens, ik denk toch dat de third party support wat tegenvalt.
    Het zijn veelal ports, maar er worden buiten de indies niet heel veel grote games van andere partijen direct naar de Switch.

    Ik vind het niet per se erg, maar vraag me simpelweg af of dat iets zegt over het succes van de Switch en hoeveel ontwikkelaars en uitgevers bereid zijn te investeren in de Switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 17 augustus 2018 16:27
    @fonsrutte
    Hoe groter de install base is/wordt, hoe meer ontwikkelaars en uitgevers bereid zijn te investeren.
    Bethesda is hier de grootste voorbeeld van.
    Als het ze, volgens de huidige planning, lukt om Doom Eternal tegelijk op de Switch als de rest van de consoles/PC uit te brengen dan is dat een goed teken voor de toekomst.

    Vergeet ook niet dat het poorten naar de Switch geen simpele port knop is.
    Het schijnt dat Diablo 3 ongeveer 9 maanden gekost heeft om te poorten.
    Als deze op in december dit jaar uitkomt dan zal dat betekenen dat ze in maart dit jaar (ongeveer een jaar na launch van de Switch) begonnen zijn met het maken ervan.

    Ik denk dat veel uitgevers het eerste jaar v/d Switch gebruikt hebben om de kat uit de boom te kijken.
    Nu blijkt dat 3rd party (exclusives) zoals Mario + Rabbids, Octopath Traveler, Skyrim en Doom goed verkopen, zal dat in de toekomst alleen maar beter worden.

    Indies hebben het vanaf launch al goed gedaan op de Switch.
    Zelf heb ik eigenlijk altijd Indies op de PC gemijt maar sinds de Switch speel ik ze steeds meer en meer (en vind games zoals Hollow Knight en Dead Cells echt gaaf)

    Bij de N64, GC en Wi-U waren 80+% van de games die ik had van Nintendo.
    Ik denk dat ik nu nog niet eens op 40% Nintendo games kom.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 17 augustus 2018 16:05
    @Akira
    De "Switch gemeenschap" is niet eenduidig of ze wel/niet voor ports zijn.
    Dit scheelt uiteraard per persoon.
    Levert soms wel grappige discussies op op Reddit.

    Zelf bekijk ik het per spel.
    Mario Kart & Shovel Knight heb ik op de Switch gehaald (terwijl ik Mario Kart ook op de Wii-U heb).
    Tropical Freeze en Toad Treasure tracker had ik geen behoeft voor op de Wii-U dus die heb ik ook niet op de Switch gehaald.

    Dan heb je nog games zoals Hollow Knight, Dead Cells, Binding of Isaac en Diablo 3.
    Deze heb ik allemaal gemist op de PC en dus op de Switch gehaald (Diablo 3 nog niet maar die komt er zeer waarschijnlijk wel).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • stormachtig

    • 17 augustus 2018 16:46
    Wat ik nou echt wil: een re-release van de twee Zelda HD's: Wind Waker en Twilight Princess. Lijkt me niet moeilijk om die van Wii U naar Switch te porten. En dan direct Skyward Sword erbij. 29,95 euro per stuk of 3-in-1 voor 59,95.

    New Super Mario Bros voor dit jaar is natuurlijk perfect. Samen met Mario Party en Smash Bros dé line-up voor de kerst. Als ik nu bij Nintendo zou werken, zou ik echt maximaal inzetten op games maken. Nu draait Nintendo eindelijk weer lekker en dus is dit het moment om geld te verdienen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sandervs

    • 19 augustus 2018 09:54
    Mijn zoontje heeft een Switch de lijst met games die ik er zelf op wil spelen groeit met de week dus wil er zelf ook 1 hebben: Sonic Mania plus, Celeste, Hallow Knight, Dead Cells, Blood Stained curse of the moon, Dragonball FighterZ, Stardew Valley, Golf story, Bloosem tales, Inside, Axiom Verge, Diablo 3

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tod0009

    • 15 september 2018 07:52
    Hopenlijk is het gerucht waar
    Ik speel heel lang het spel op de wii u (heb mario deel uitgespeeld) aleen nog een paar sterrenmunten en levels uit luigi U en nog en paar missies en daarvan nog 2/3/4 boost blok missies (samen)
    Ik verheug me erop!