Nieuws
The Witcher

Bekijk de eerste trailer van The Witcher op Netflix

De lotsbestemming van Ciri en Geralt staan centraal

Geschreven door Jacco Peek op
Netflix heeft tijdens San Diego Comic Con 2019 een eerste trailer van The Witcher uitgebracht. In de eerste beelden zien we monsterjager Geralt, een jonge Ciri en de transformatie van Yennefer.

De serie neemt de boeken van Poolse schrijver Andrzej Sapkowski als inspiratiebron en afgaande op de beelden behandelt het eerste seizoen de eerste twee verhalenbundels en het begin van de eerste roman. Hierin staat de lotsbestemming van Geralt en Ciri uit het koninkrijk Cintra centraal. Ook lijkt het erop dat de serie het achtergrondverhaal van Yennefer, die later een zeer krachtige tovenares wordt, die later een zeer krachtigere tovenares wordt.

The Witcher verschijnt eind dit jaar op Netflix en bestaat uit acht afleveringen. Volgens ingewijden heeft Netflix ‘grote plannen’ met de serie, dus vermoedelijk verschijnt er in de toekomst een tweede seizoen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuws van de week: Doom-film lanceert in oktober en nieuw Switch-model Dit is er mis met Uplay+
23

Reacties op: Bekijk de eerste trailer van The Witcher op Netflix

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Lord Ganon

    • 20 juli 2019 10:39
    Ziet er goed uit.

    Maarem.. :" die later een zeer krachtige tovenares wordt, die later een zeer krachtigere tovenares wordt" :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cjn2

    • 20 juli 2019 12:35
    @Lord Ganon Lijkt wel weer een kopieer-plak berichtje

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kr1z

    • 20 juli 2019 11:40
    Ik ben bang dat ze zich in de vingers snijden door de muziek te veel op Game of Thrones te laten lijken.
    Maar dat monster aan t eind ziet r iig cool uit. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Alpaca

    • 20 juli 2019 15:36
    Triss Merigold, Yennefer en Ciri uit de games zagen er toch leuker uit. Krijg nu ook niet echt het gevoel van Slavische mythologie. Beetje een algemene hollywood fantasy productie. Maar deze serie ga ik toch zeker even uitproberen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 20 juli 2019 16:46
    Meh.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Martijn_M

    • 20 juli 2019 19:44
    Aardig, maar om nu hiervoor een abo op Netflix te nemen? Nee. Koop de DVD-box wel als het de moeite waard blijk te zijn.

    Of gewoon toch die boeken lezen als ik klaar ben met het spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dr-Saint

    • 21 juli 2019 10:09
    @Martijn_M DVD box die waarschijnlijk even veel kost als 4 maanden Netflix..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 21 juli 2019 19:18
    @Dr-Saint Ja, maar, zeggen dat iets waar veel mensen naar uitkijken je niet zoveel doet, weet je wel hoe cool dat is?
    Die jongen krijgt ALLE vrouwen nu.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Martijn_M

    • 22 juli 2019 17:33
    @Dr-Saint En hoeveel maanden moet ik een abo op Netflix nemen om alle seizoen compleet te hebben? Als ze tenminste ALLE boeken gaan uitbrengen.

    Ik wacht wel, dan kan ik zelf bepalen in welk tempo ik kijk. En mochten ze niet verder komen dan 1 seizoen, dan zal het niet de mooeite waard zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JointCh1L

    • 21 juli 2019 10:10
    very nice

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 21 juli 2019 23:42
    1 zwaard????

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Captain_Carnage

    • 22 juli 2019 00:06
    @marco300 Jup, lees de boeken maar eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 22 juli 2019 12:33
    @Captain_Carnage
    Ben niet zo'n boeken lezer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 22 juli 2019 13:25
    @marco300 Maar dat is niet in steen geschreven, je hoeft maar 1 ijzersterk boek te lezen om een nieuwe wereld van vermaak te omarmen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 22 juli 2019 00:21
    @marco300 In de boeken draagt Geralt zijn zilveren zwaard niet standaard bij zich, maar bewaard die op zijn paard. Het 2 zwaarden dragen is puur voor de games gedaan, omdat telkens weer naar je paard teruglopen gameplay technisch niet zo lekker werkt.
    Maar aangezien deze serie behalve het bronmateriaal helemaal NIETS met de games te maken heeft, draagt hij dus gewoon 1 zwaard. Zoals het hoort.
    Als je alleen de games kent ga je nog wel veel meer "fouten" zien in de serie die dus helemaal geen fouten zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 22 juli 2019 11:20
    @darkmanwls
    Hoort Ciri dan niet wat jonger te zijn? Hij ontmoet Ciri als ze nog een kind is. Deze Ciri ziet er al een stuk ouder uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 22 juli 2019 14:01
    @Akira als 't idd 't moment van hun 1e ontmoeting is, en daar lijkt 't wel op want ik zie wat volgens mij dryads moeten zijn, dan klopt dat idd niet.
    Maar ik bedoel ook niet dat de serie niet fout zal doen, alleen dat mensen zich niet aan de games moeten vastklampen, want de serie staat lost van de games. Ze hebben alleen hetzelfde bronmateriaal, maar gaan daar beiden op hun eigen manier mee om.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 22 juli 2019 17:40
    @darkmanwls
    Ik heb toevallig net de verhalenbundels en eerste roman uit. Ga nu aan de tweede beginnen. Ik zit er dus helemaal in. Laat maar komen die serie zou ik zeggen.
    Zullen het inderdaad naar hun eigen hand zetten. Ben heel benieuwd! Heb er zeker zin in!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 22 juli 2019 12:35
    @darkmanwls ah okay. Maar als hij nu een monster ineens ziet moet hij ook ineens terug naar z'n paard lopen dus lijkt me ook niet handig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 22 juli 2019 14:32
    @marco300 Nee, maar in de boeken loop hij ook niet rond en komt ie overal monsters tegen. Hij wordt ingehuurd, doet onderzoek naar wat er aan de hand is, en pas als hij weet wat voor monster, en of het sowieso wel een monster is, gaat hij het gevecht aan met de juiste wapens.
    The witcher speelt in een wereld waar monsters bestaan, maar t is niet zo dat ze overal zomaar in t rond lopen. Ze zijn best zeldzaam. Dat is ook de reden waarom de witchers op een gegeven moment geen nieuwe leerlingen meer aannemen, monsters worden steeds zeldzamer.