Nieuws

Need for Speed krijgt gratis dlc

'Significante hoeveelheid dlc'

Geschreven door Michel Musters op
Het deze week verschenen Need for Speed gaat een "significante hoeveelheid" downloadbare content ontvangen. Al deze dlc wordt gratis. Dat meldt creative director Craig Sullivan.

"We gaan alles gratis weggeven", meldt Sullivan in een interview met Vice over de dlc. "Ik heb de plannen gezien voor de komende weken en maanden. Er is niets te zien - en daarmee bedoel ik dat we niet eens een manier hebben om je te laten betalen in de game. Er zit geen online winkel in."

Sullivan legt uit dat fans niet zitten te wachten op betaalde downloadbare content. "Het plan is dat er geen transacties in deze game komen. Alle content die we gaan geven - een substantiële hoeveelheid, waarmee we binnenkort beginnen - wordt gratis. Dat is wat spelers verdienen."

De nieuwe Need for Speed is beschikbaar voor Xbox One en PlayStation 4 en komt in het voorjaar van 2016 naar pc. Gamer.nl gaf de game een 8.

Bron: Vice

Dit artikel delen:

Lees meer

40 minuten aan gameplay van Ratchet & Clank Beelden zombiemodus Call of Duty: Black Ops 3 gelekt
19

Reacties op: Need for Speed krijgt gratis dlc

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • MacUseless

    • 4 november 2015 13:27
    Maar dan verdienen ze niks?
    waar zit het addertje?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 4 november 2015 13:35
    Zit er bij EA iets in het water of zo ? van EA en gratis gaat niet bepaald samen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JanAlleman

    • 4 november 2015 13:38
    Zal zijn omdat de game zo slecht ontvangen wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geert1

    • 4 november 2015 13:53
    Slecht ontvangen? Laten we niet overdrijven; het spel wordt gematigd positief ontvangen. Het racen, de customization, de progressie, de graphics en de audio zijn goed volgens de meeste reviews. Anderzijds zijn het verhaal en de cutscenes vrij onzinnig en overdreven, en de Always Online waardoor je het spel niet kunt pauzeren is ongewenst. Plus- en minpunten dus. Ik ga 'm op de PC halen als die versie goed uit de bus komt (en dat is nog afwachten gezien de slechte port van Rivals).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JanAlleman

    • 4 november 2015 19:07
    Ik vind het enorm tegen vallen en vooral heel karig.
    Grafisch prachtig en top geluid, maar dan?
    Alleen s'nachts en ochtend. Lege wegen en kaal. Een enorme grind om je lijstjes af te vinken. Geen matchmaking en slechte pvp. Waarom dan always online?
    Erg jammer allemaal. Geef maar maar een nieuwe Burnout.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geert1

    • 4 november 2015 13:47
    Dit is netjes van EA, maar het is wel hypocriet dat ze dan gelijk gaan preken dat spelers geen betaalde DLC of microtransacties willen. Want dat is precies wat EA wel levert in veel van hun andere franchises. Hoe dan ook, dit is positief nieuws, maar ik heb niet gelijk de hoop dat EA bij al hun games zo vrijgevig zal zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dutchbird12

    • 4 november 2015 13:50
    Ik heb de 10 uur gratis gameplay demo via EA acces gespeeld en ga de game sowieso halen, ik vind het 'tunings'wereldje sowieso geweldig vooral zoals die zo getekend word in deze game waar ze het echt hebben geprobeerd om op 'straatrace'niveau te tunen en te vertellen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 4 november 2015 15:15
    Volgens mij heeft er iemand bij EA een klap van de molen gehad :P.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • J-Beckers

    • 4 november 2015 17:43
    Dan mogen ze van mij vaker zo'n klap krijgen. Gratis DLC kan ik alleen maar toejuichen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hellraidermike

    • 4 november 2015 18:50
    Hmm Er zit ergens een addertje. En tot die duidelijk is ga ik hem niet kopen.

    Ea heeft in de laatste jaren nog niet 1 game uitgebracht zonder betaalde DLC.
    Waarom zou dat nu ineens anders zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Massiv

    • 4 november 2015 19:59
    Oke vergaat de wereld ofzo? EA!? Gratis?? Watskeburt?? Ik ben in shock..

    Maar whatever ik kan het alleen maar toe juichen natuurlijk! Ben alleen benieuwd of ik deze Need for Speed zo tof ga vinden als dat ik had gedacht bij de aankondiging. Uiteraard ga ik daar gewoon achterkomen door het te spelen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Edwin1984

    • 4 november 2015 23:23
    Altijd online en rubber banding zijn toch wel 2 flinke minpunten, toch trekt me de rest wel en ga er dit weekend ff een poging aan wagen. FF wat potjes online racen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Massiv

    • 5 november 2015 19:06
    Mwah snap wat je bedoelt maar dat altijd online maakt me echt niet uit dat ben ik toch wel en die ene storing in het jaar.. so be it! En alstie niet meer ondersteunt word.. op naar de volgende!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Edwin1984

    • 7 november 2015 23:18
    Op zich is altijd online geen probleem, alleen praten we hier wel over de servers van EA… en die zijn alles behalve betrouwbaar. Bij NFS ben ik er al een keer uitgegooid en we kennen allemaal nog de launch van SimCity…. een titel een week na lancering kunnen spelen kan echt niet ;)

    Buiten dat toffe titel! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Joooooop

    • 4 november 2015 22:24
    Ik krijg gewoon het idee dat het content is wat al in de game had moeten zitten. Content waar geen tijd meer voor was of er gewoon uit gehaald is. Dan kun je later altijd nog de goeie uithangen. Mis echt de tijd waarin gewoon een complete game ineens uit kwam en nieuwe content altijd een nieuw deel was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • maartencartman

    • 5 november 2015 11:23
    DLC zit altijd al in de game verwerkt of ligt al klaar. Er zijn maar een paar franchises waar dit niet zo is. Ik ben er wel blij mee inder iedergeval.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Joooooop

    • 9 november 2015 23:51
    Dat is ook juist het punt wat ik maak… vroeger kreeg je gewoon gelijk een complete game. Niet van die DLC shit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vennybear

    • 5 november 2015 01:57
    Geweldig nieuws! En haast ongelofelijk :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Geno

    • 25 november 2015 16:36
    Lijkt me niet meer dan terecht. Ben geen topracer oid, sterker nog dit is de eerste nfs die ik uit heb gespeeld sinds Underground 2, en heb hem in 35 uur platinum. Dat is inclusief een boel geklooi, en een uur of 6 werk aan het bouwen van m'n Paul Walker Skyline.. :-)
    Leuke opties, en toffe game, maar wat gratis DLC lijkt me bij de prijs inbegrepen, want de game biedt weinig meer wanneer hij uitgespeeld is!