Nieuws

Nederlandse The Flock verdwijnt wanneer spelers teveel doodgaan

Lanceert deze herfst

Geschreven door Michel Musters op
The Flock, de multiplayergame van het Nederlandse Vogelsap, komt in het derde kwartaal van dit jaar op Steam te staan. Wanneer een bepaald aantal spelers zijn doodgegaan, verdwijnt de game echter weer van de digitale winkel.

Elke keer wanneer een speler in de game doodgaat, verdwijnt er een personage uti de game. Wanneer alle personages in de game dood zijn, kan de game niet meer gekocht worden. Alleen spelers die The Flock dan hebben gekocht kunnen meedoen in de finale van het spel. Daarna is het spel nooit meer speelbaar.

Om de hoeveelheid gestorven spelers bij te houden is er een teller die bijhoudt hoeveel personages nog in de game bestaan. Ook wordt het weergegeven op de Steam-pagina van de game.

The Flock werd tijdens de Dutch Game Awards als beste studentengame aangewezen en hoefde niet via Valve's Greenlight-proces, maar mag meteen in de digitale winkel komen wanneer hij af is. Iedere speler is in de game een lid van 'de Flock'. Zodra spelers een Light Articfact aanraken, veranderen ze in de 'Carrier' en jagen alle andere spelers op diegene. Het doel is om zo lang mogelijk als Carrier te overleven. 

Bron: Vogelsap

Dit artikel delen:

Lees meer

Trials Fusion: Awesome Max Edition nu beschikbaar Ontwikkelaars Deus Ex spelen Deus Ex
15

Reacties op: Nederlandse The Flock verdwijnt wanneer spelers teveel doodgaan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • darkmanwls

    • 17 juli 2015 01:15
    Mooi is dat, je moet dus een spel kopen waarvan je weet dat die maar beperkt speelbaar is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 17 juli 2015 01:55
    Ligt eraan hoeveel spelers er kunnen doodgaan voordat het voorbij is, en ja als het niet erg duur is het kan het voor het gevoel best rendabel zijn.
    Verder is het idee best interessant, omdat je een volledig dynamische wereld tot je beschikking hebt.
    Maar voor hetzelfde geld is het gewoon een kutspel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Crazy Harry

    • 17 juli 2015 13:02
    Je moet niks.
    Als je het spel wil spelen, dan moet je het kopen.
    Het limiet van het aantal spelers is duidelijk een belangrijk onderdeel van de gameplay, en dat moet je dan dus zeker in overweging nemen of je het spel wil spelen.

    Uiteraard kan de ontwikkelaar er nog voor kiezen of ze het spel daarna opnieuw willen starten, dat lijkt me niet onmogelijk. Dat horen we later nog wel of ze dit experiment terugtrekken.
    Ik vind het experiment in ieder geval interessant en zou het zonde vinden als ze toch besluiten dat het spel na het afgelopen is, toch opnieuw gaat beginnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • VVG-Gamer

    • 17 juli 2015 17:57
    Als het misleidend is dan hebben de gamers het recht om hun geld terug te mogen krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 17 juli 2015 05:32
    ik denk dat dit spel een infestatie van cheaters gaat worden. juist omdat er een gelimiteerd aantal spelers zijn, zullen mensen er alles aan doen om zoveel mogelijk uit hun 10tje te halen. wanneer ze een carrier zijn, zullen ze ongetwijfeld hacks gebruiken om zo lang mogelijk in leven te blijven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 17 juli 2015 08:15
    Aan de ene kant denk ik van oke het is best wel interessant en uniek maar aan de andere kant weerhoudt dit mij ervan om het spel te kopen.

    Ik heb de alpha meegespeeld en vond het een hartstikke leuke game ondanks er maar 1 map was en verder geen verschillende spel modussen of uitleg over de wereld behalve dan dat het in de toekomst is en wat je moet doen.

    Voor mij zou dit echt een spel zijn geweest die ik af en toe gewoon opstart en even een paar potjes speel maar wie weet hoe snel het spel al offline gaat :/

    Wie weet restart-en ze het steeds. Nou ja, eerst maar afwachten op meer details dan maar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Svarog

    • 17 juli 2015 09:19
    Nou, succes met de verkoop.

    (moet nog steeds elke sessie opnieuw inloggen met IE11)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • arthurvv

    • 17 juli 2015 10:59
    /Edit: Correctie, hier hebben we het op meerdere pc's getest met IE11 en hebben geen last van hetzelfde probleem. Gebeurt het als je je pc opnieuw opstart of simpelweg de browser afsluit en opnieuw start?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wormpaul

    • 17 juli 2015 09:58
    Vanuit marketingsoogpunt vermoedelijk verzonnen dit en nieuws hebben ze ermee gehaald maar als ik een spel koop waarvan ik weet dat het op termijn offline gaat en je kan meetellen met dat moment dan weet ik nu al dat ik meer daarop zit te letten dan op het echte spel zelf.

    Vreemde actie en hoe origineel het ook is, het geeft mij geen goed gevoel en zou een reden zijn om de aankoop van het spel uit te stellen en uiteindelijk nooit te kopen….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • trekinbami

    • 17 juli 2015 10:08
    Lijkt mij juist fantastisch. Ik snap de reacties hierboven ook niet helemaal. Dus jullie geven nooit tien of twintig euro uit aan een avondje uit eten? Dat hergebruik je toch ook niet meer. Wat is dan het verschil met een game?

    Ik vind het juist een originele en pakkende ervaring en zou er graag voor betalen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 17 juli 2015 10:26
    Juist ja, een spel kopen die maar beperkt te spelen is, waarvan je niet weer wanneer het eindigt, en dus rustig kan eindigen wanneer jij net even aan het eten bent of net even een paar dagen niet aan het spelen bent omdat je bv moet studeren..

    Ik heb geen idee wat de prijs van deze game zal zijn, maar alles boven de euro is veel te veel..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wormpaul

    • 17 juli 2015 10:27
    Als ik uit eten ga dan spendeer ik wel meer dan 10 of 20 euro ;-)

    Maar waar het voor mij om gaat dat het een MP game is die je nog vaker wilt spelen, een timer erop zetten wat aangeeft dat dingen eindig zijn haalt de fun weg van het steeds beter worden en er tijd in investeren.
    In een SP game had dit kunnen werken en had het iets toegevoegd aan de beleving maar in een MP juist totaal niet imo, want ik voel me niet meer gedreven om het te spelen als ik weet dat het straks stopt en mijn ervaring niet daadwerkelijk zal veranderen door deze opzet.

    Voor mij gaat je vergelijking dus totaal mank…

    Ps. als ik weet dat een game "eindigend " is met een teller dan krijg ik toch ook soort van gevoel dat ik afscheid aan het nemen ben van iets of iemand en daar wordt ik nooit vrolijk van, zal niet te persoonlijk of zwaar maken maar mijn persoonlijke associatie die het opriep loopt eerder in de buurt van een langzaam stervend persoon dan van een avondje uit eten en misschien stemt me dat me nog wel het meest droevig en raak ik vervreemd van een spelletje dat als leuke & vooral originele MP game had moeten zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 17 juli 2015 10:36
    Ik had ook in mijn reactie staan dat ik juist van plan was om het spel zo nu en dan op te starten voor een paar potjes en het zou dan jammer zijn als het spel alweer offline is gehaald.

    Ook heb ik door werk en straks weer school niet zoveel tijd en dan betaal ik voor iets wat ik hoogstens 1 of 2 keer zou kunnen spelen?

    Dat vind ik jammer maar het heeft zeker wel wat en ik ga dus gewoon meer nieuws afwachten omtrent deze keuze.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Monkeh

    • 17 juli 2015 12:40
    Mijns inziens is dit gewoon een goedkope truck om zo snel mogelijk zoveel mogelijk geld binnen te kunnen halen, maar we zullen zien hoe het in de praktijk gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bonecrusher1973

    • 17 juli 2015 15:19
    Wat een dom concept…