Volgens het bedrijf is zijn game Rive de laatste titel die ze zullen uitbrengen. Dit spel verschijnt in september. In een blogpost vertellen de oprichters dat het bedrijf blijft bestaan, maar dat ze niet langer nieuwe spellen zullen maken.
Two Tribes zal mogelijk buiten de game-industrie verder gaan met andere projecten. Wat het bedrijf precies gaat doen, is nog niet bekend.
Two Tribes is de maker van onder andere Toki Tori, een game die in 2001 voor de GameBoy verscheen en daarna voor andere systemen werd uitgebracht. De studio sloot in 2014 al zijn deuren, nadat de verkoopcijfers van Toki Tori 2 tegenvielen. Iets daarna werd er een dochterbedrijf onder dezelfde naam opgericht, dat sindsdien werkt aan het spel Rive.
Door NU.nl
Reacties op: Nederlandse studio Two Tribes stopt met games maken
andele
The Chosen One
andele
The Chosen One
Indie studies zijn vaak kleiner en richten zich op 1 of enkele games op z'n hoogst. Dus er is meer risico. Maar er zijn ook genoeg indie studio's die het geweldig doen
Maar als je een 2e game maakt op een redelijk standaard puzzle game die niet veel vernieuwd lijkt mij het probleem meer aan dat feit te liggen dan aan dat het een indie title is.
Logisch gevolg omdat ze een indie studio zijn dat ze dan sneller omvallen uiteraard maar de reden leg er meer ergens anders.
andele
quote:::Kan bij een uitgever ook wel gebeuren. Die zijn vaak alleen groter en hebben meer middelen. ((dus een indie heeft minder middelen en kan sneller omvallen))
quote:::Indie studies zijn vaak kleiner en richten zich op 1 of enkele games op z'n hoogst. Dus er is meer risico ((zie mijn opmerking over 1 spel goed, 2de spel slecht))
quote:::Maar als je een 2e game maakt op een redelijk standaard puzzle game die niet veel vernieuwd lijkt mij het probleem meer aan dat feit te liggen dan aan dat het een indie title is. ((omdat ze indie waren, en klein, dachten ze hetzelfde een 2de keer te kunnen doen, en dat werkte ze tegen?))
het ligt hier precies eraan dat het indies waren. als ea games een 2de game maakt in een series en die flopt, kunnen ze altijd nog terug vallen naar een tig van andere games om de kwartaal cijfers iets fleuriger te laten uitzien.
The Chosen One
Het ligt aan het feit dat die indie game gewoon niet goed (genoeg) of vernieuwend was. (plus kosten/verkoop etc) Niet dat het een indie game op zich is.
Dat ligt puur aan het feit dat de studio teveel hing op 1 game.
Een indie studio hoeft ook niet perse alleen maar indiegames te maken maar het bepaalt wel waar het risico ligt voor de studio.
Als een indie studio een slechte game maakt is het een slechte game.
Als een publisher de game zou funden zou die slechte game ineens goed zijn? Nee, natuurlijk niet.
Maar in het 1e geval betaalt de indie studio zelf de prijs ervoor, en in het andere geval niet (ieg niet direct, kan ook gevolgen hebben ofc).
pepsi
Sisko
En waar ben je het dan precies mee eens? Anti indies vinden elk spel dat een indie genoemd wordt niet de moeite waard om te spelen. Dat een indiemaker stopt met games (dus niet eens failliet is) is in ieder geval geen bewijs dat alle indies slecht zijn, dus wat is het punt dat andale en jij proberen te maken???
pepsi
andele
ik heb respect voor uitgevers. ze begeleiden meerdere developers, waarvan ze verwachten dat ze binnen een redelijke tijd van 2-3 jaar een aardige game kunnen maken. ze spelen met miljoenen dollars aan investerings geld, die ze ook binnen diezelfde periode kwijt kunnen raken omdat het spel niet goed loopt. zon indie weet nog niet eens de fractie van logistiek en financiën dat erbij te pas komt.
het spel endless space geniet ik zeer van. toen amplitude nog steeds een indie was, had ik er geen kijk naar. maar onder de begeleiding van Iceberg Interactive zijn ze echt groots geworden, en danzij de stabiliteit van een uitgever zijn ze nu een zeer succesvolle developer geworden met hun endless spellen. voor zon bedrijf heb ik respect. niet voor die hobbyist die aan het teren is.
Sisko
Grappig dat je amplitude als voorbeeld neemt, dit wordt namelijk nog steeds gezien als indie-developer. Indie staat dan ook voor independant, wat ze nog steeds zijn, ook onder begeleiding van Iceberg Interactive. Endless space is trouwens hun eerste spel : en punto wikipedia punto org slash wiki slash Amplitude_Studios , wanneer kappen ze eens met dit overdreven spamsysteem
Een ander goed voorbeeld is Cities Skylines, ook indie
andele
Sisko
Is allemaal leuk en aardig, maar als iedereen zijn eigen definitie aanhoudt krijg je van die rare gesprekken. Maar dan nog zeg je "toen amplitude nog steeds een indie was, had ik er geen kijk naar" Terwijl Endless space dus hun eerste spel was
andele
andele
Wormpaul