Nieuws

Nederlandse onafhankelijke gamewinkels gaan samenwerken

Willen onafhankelijke gamewinkels op de kaart zetten

Geschreven door Gijs Scheltens op
Twintig Nederlandse onafhankelijke gamewinkels gaan samenwerken onder de noemer Independent Game Stores. Projectcoördinator Joost Bart onthulde de plannen tijdens het NVER retailevent Entertainment Today.

Met Independent Game Stores wil Bart onafhankelijke gamewinkels meer op de kaart zetten, met onder andere "special editions, premiums voor klanten en in-store activiteiten", aldus Bart. Een eigen cadeaukaart en speciale acties vallen ook onder de plannen.

Independent Games Stores krijgt een eigen website, maar ook catalogi en banners op bestaande sites. Het doel is om klanten spellen te laten kopen bij onafhankelijke gamewinkels en om deze klanten terug te laten komen.

Hoewel de samenwerking klein begint met twintig deelnemende winkels, zijn er grootse plannen, vertelt Bart. De eerste stappen worden dit jaar nog genomen: "We moeten Independent Games Stores op de kaart zetten en daarmee niet wachten tot 2016", zegt de projectcoördinator.

Bron: Entertainment Business

Dit artikel delen:

Lees meer

Vervolg Wolfenstein: The New Order mogelijk gelekt Vikingspel Jotun verschijnt 29 september
10

Reacties op: Nederlandse onafhankelijke gamewinkels gaan samenwerken

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • sollitdude

    • 23 september 2015 12:44
    Hmm. Iemand gaat de strijd aan met steam zo te zien…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • whopper

    • 23 september 2015 13:06
    nee niet echt. dit zijn gewoon gamewinkels die online en offline actief zijn en de handen ineen slaan om zich te weren tegen bol.com, media markt etc. Ik geef het echter weinig kans van slagen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Erwintjuh

    • 23 september 2015 13:05
    Zou wel leuk zijn als ze vertelde welke winkels er dan bij horen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Esensel

    • 23 september 2015 13:09
    Interessant om te horen, hoop dat ze aantrekkelijkere prijzen gaan hanteren dan de Game Mania die vreselijk duur is. Het heeft toch nog steeds wel een bepaalde vibe zo een game winkel in tegenoverstelling van de Media Markt of iets dergelijks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • icewolf

    • 23 september 2015 14:00
    Hulden voor de onafhankelijke game stores. Ik betaal liever een paar euro meer om een spel in een oldschool game store te kopen, dan bij zo uitbuiter. Ik krijg altijd zo nostalgisch gevoel bij het binnen gaan van een game store! Kan Gamer.nl geen werkelijkse of maandelijkse item maken, waarin een game store uitgelicht wordt? Dan hebben ze een podium om zich te laten zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 23 september 2015 14:13
    Hopelijk word het dan niet zo'n saaie winkel. Ik vind van die kleine game winkels juist altijd heel sfeervol met vaak leuk personeel.

    Ben benieuwd welke winkel dit betreft? (Nedgame en Next-level misschien?)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • tielo

    • 23 september 2015 14:27
    Dat heet toch kartelvorming en houd toch prijsafspraken en dat soort flauwekul in en is bij de wet verboden?!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • markje94

    • 23 september 2015 15:07
    Zou dat niet alleen zo zijn als het onder de tafel gebeurt, en door hele grote bedrijven?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • tielo

    • 23 september 2015 15:13
    Je hebt gelijk, sinds 25 februari 2011 mogen kleine bedrijven prijsafspraken maken. Er zitten wel haken en ogen aan. Hoe dan ook vind ik dat nog steeds niet prettig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • keepitfrosty

    • 23 september 2015 16:42
    Ik hoop dat het ze lukt maar ik geef het weinig kans en eigenlijk ook niet meer van deze tijd de kleine gameshops. Vroeger was het altijd leuk om een dergelijke shop binnen te lopen maar tegenwoordig bestel ik online of bij de grote dozenschuif schuren.