Myth II: Green Berets is een real time strategy titel die gebruik maakt van de Myth II engine en zou aan het einde van deze maand moeten uitkomen. Om alvast meer te weten te komen over deze titel interviewde de Strategyplanet Tim Beggs, een van de mensen achter Green Berets. Zo kan je lezen waar het idee vandaan kwam om van de fantasy game Myth een realistische versie te maken in de vorm van Green Berets, wordt er gesproken over de herspeelbaarheid, hoeveel units je tegelijk kan besturen en kan je lezen dat iedereen die Myth II nog niet heeft zijn lol op kan met Myth II: Green Berets, want het spel bevat namelijk ook Myth II, twee spellen voor de prijs van éénDragon: Green Berets will ship with 10 missions. How long will it take to play through each mission? Beggs: A few things can determine how long it will take to play through each mission. 1.) How familiar the player is with Myth II. (Having the general idea of gameplay, does help give the player a slight advantage). 2.) What difficulty level the player is playing. Timid and Simple will be easier to beat, naturally, but there's still room for mistakes. When you get to Normal difficulty the game will be more challenging. 3.) Finally, how well you are doing on the mission plays a part! If you're down to just a couple units and you're only halfway through the mission, you will have to plan out the remainder of the mission more carefully, employing more guerilla tactics rather than an all-out attack. Het ziet er grappig uit, maar toch redelijk gedateerd. Ze hadden volgens mij beter kunnen wachten op Myth III en daar een Green Berets versie van maken.