Nieuws
MultiVersus

Multiversus heeft meer dan twintig miljoen spelers

Eerste seizoen is inmiddels in volle gang

Geschreven door Michel Musters op
Er zijn wereldwijd inmiddels meer dan twintig miljoen spelers van Multiversus.

Dat hebben uitgever Warner Bros. Games. en ontwikkelaar Player First Games aangekondigd. De free-to-play-game kwam op 19 juli in Early Access uit en het eerste seizoen ging op 15 augustus van start.

Mensen kunnen voor de game een gratis en betaalde Battle Pass binnenhalen, waarmee allerlei cosmetische items voor personages ontgrendeld kunnen worden. Later dit seizoen komen personages als Rick en Morty, Stripe uit Gremlins en Black Adam beschikbaar.

Multiversus is een Smash Bros.-achtige vechtgame met diverse personages uit franchises van Warner Bros. De game richt zich voornamelijk op 2v2-gevechten, maar 1v1 en een free-for-all-modus voor vier spelers is ook beschikbaar. De game is speelbaar op pc, PlayStation 5, PlayStation 4 en Xbox-consoles, inclusief cross-play.

Dit artikel delen:

Lees meer

Cities Skylines-uitbreiding Plazas and Promenades onthuld Upgrade je studiekamer tot gameroom met deze MSI-aanbiedingen
6

Reacties op: Multiversus heeft meer dan twintig miljoen spelers

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Snoop213

    • 23 augustus 2022 11:41
    Net zoals Super Smash een erg toffe game. Het blijkt ook wel. Want je kan super snel een match krijgen. Nu de game voldoende blijven ondersteunen. En iets makkelijker characters kunnen unlocken. Maar een hoopvol begin.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 23 augustus 2022 11:51
    Ik ga hem toch maar proberen. Fall Guys levert alleen maar gebroken controllers op (haha)..
    Is deze beetje te doen zonder betaalde battlepass?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 23 augustus 2022 11:58
    @kleinekoosjer Ja hoor. Alleen je moet er wel veel voor spelen om characters vrij te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 23 augustus 2022 13:58
    @Snoop213 Als je 1 match per dag wint dan krijg je de win of the day bonus wat 100 goud is. Een character kost geloof ik tussen de 2000 tot 3000 goud dus elke dag 1 ronde winnen wat tussen de 5 tot 20 minuten duurt en je hebt een nieuw character. Aan het begin verdien je met quests genoeg om redelijk snel 2 characters naast de gratis rotatie vrij te spelen.

    Ik begrijp dat het wel wat tijd kost en zou het ook liever anders zien alleen het alternatief is dat het een volle prijs game wordt waarbij je dmv DLC extra characters alsnog moet kopen. Natuurlijk verdienen ze met dit model velen meer. Ik heb er echter nog geen cent aan uitgegeven en me wel veel mee vermaakt. Ik heb ook maar 1 character wat ik gebruik en graag speel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 23 augustus 2022 14:53
    @004 Thanks dudes. Ik ga hem checken!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 25 augustus 2022 13:38
    @kleinekoosjer Ik heb de game gister gedeinstalleerd. Het is een goede game alleen de mechanic waarbij bepaalde characters met prakties geen schade de ring uit kunnen gooien trek ik echt niet.

    Het is een spel zoals supermash brothers alleen is schade veel minder belangrijk. Multiverses is sterk gericht op competitie en minder op plezier dus pro gamers zullen ervan genieten. Dit leid ook gelijk tot mijn volgende probleem waarbij zoals ik eerder al aangeef dat sommige characters je met minimale schade het level kunnen uitgooien. Dit betekent dat je potje binnen een minuut beslist is. Om dit tegen te gaan moet je tegen bepaalde helden plekken in het level vermijden alleen als er erg veel druk wordt gezet door je tegenstander kan dit lastig zijn. Daarnaast zijn er characters die veel damage doen met 1 hit of een slam op de grond waarbij je er met 60 schade al uit kan vliegen terwijl andere characters dat nog niet met 125 schade of meer kunnen doen.

    Lang verhaal kort, ik hou van een goed gevecht en vind verliezen niet erg (hoewel winnen natuurlijk leuker is :p) maar niet door goedkope truukjes. Natuurlijk kan ik mijn spel aanpassen en proberen deze truukjes te vermijden alleen het spel draait veelal om deze truukjes. Er is vaak niet een gevecht wat opbouwt en je door teveel schade te hebt ontvangen verlies. Ook ia dodgen een complete gare mechanik in de game waarbij je een dodge counter hebt die prakties niet leeg gaat waardoor sommige helden constant alles dodgen. Hoe hoger je komt qua win rating hoe meer het veranderd in een dodge gevecht en het heralen van de truukjes die ik eerder aangaf.

    Na enkele weken te hebben gespeeld ben ik er wel klaar mee. Ik zou graag zien dat de levels groter zijn worden en de truukjes om iemand prakties gelijk het level uit te gooien niet meer mogelijk zijn. Daarnaast zou ik het dodgen aan banden leggen met 2 of 3 keer met een cooldown. Dit zal waarschijnlijk alleen niet gebeuren waarbij ik de conclussie trek dat deze game niet voor mij is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.