Ryan legt uit dat de tegenvallende verkoopcijfers deels zijn veroorzaakt doordat de focus van de marketing niet klopte. "We hebben een aantal zaken nu veel helderder voor ogen als het gaat om het ons richten op het gezin, sociale markten en om niet te proberen alles te zijn voor iedereen met Move."
De SCEE-baas ziet een goede toekomst voor Move, deels door betere marketing, maar ook door betere games. "We steken zeer veel energie in onze marketing en de eerste tekenen duiden erop dat dat zich terugbetaalt. Bovendien maken onze ontwikkelaars vooruitgang in hun vermogen om spannende dingen te doen met Move-software. Dat zal zijn vruchten afwerpen in 2012 en later."
Reacties op: 'Move presteerde onder verwachting, goede hoop voor 2012'
Koning86
Wat dat betreft is kinect vernieuwender, ondanks alle kiddy games.
ultraspaz
http://kotaku.com/5294375/sonys-magic-eyetoy-wand-when-it-was-for-the-ps2
Baukereg
Sgthartman
spanny
Nu nog een paar volwassen games erbij en de movie is al helemaal niet meer aantrekkelijk. Wel leuk voor Harry Potter denk ik dan heb je toch een toverstafje waar je mee kan zwaaien haha.
SuperDre
Tevens was het enige voordeel dat de Wii had, dat er 1 controller standaard meegeleverd werd, hadden ze dat niet gedaan, dan had het ook net zo slecht verkocht.. Dingen als de Wii mote zijn namelijk geen nieuwe dingen, maar werden al vaker los verkocht (maar je moest dan ook echt zoeken naar dat soort dingen om te weten dat ze er waren).
ivo001
Baukereg
Teknootje
maikelsteneker
Ik heb zelf een Move gekocht bij de launch. Ik verwachtte dat Sony ervoor ging zorgen dat veel games de Move optioneel gingen ondersteunen. De eerste tekens waren goed: Heavy Rain, Resident Evil 5 en natuurlijk het handjevol Move-exclusieve games ondersteunden de Move goed. In 2011 heb ik geen enkele goede Move exclusive gezien (terwijl Kinect een aardige line-up heeft en de Wii het ook niet slecht doet met Skyward Sword), en de Move-ondersteuning in traditionele games bleef bij Killzone 3, Resistance 3, LittleBigPlanet 2 en inFamous 2. Stuk voor stuk goede games, maar buiten Sony is dus niemand geïnteresseerd in de controller.
Voor 2012 hoop ik op wat betere exclusieve Move-games (Sorcery schijnt bijna klaar te zijn) en ondersteuning van third party's (Bioshock Infinite is een goed begin). Jammer genoeg lijkt Sony zich nu vooral op de casual markten te richten, dus die Move-ondersteuning in shooters kan ik wel vergeten…
maikelsteneker
bigds9fan
Sommige van de interessantere games zijn ook voor Kinect uitgekomen en dan ga ik echt wel voor die versies.
Kinect is een echt heel andere en unieke ervaring em het werkt prima.
Met Move is niets mis maar men doet er te weinig voor. Microsoft heeft het.beter gedaan door de Kinect games paarse cases te geven en zo het verschil te benadrukken.
tbmstudio
echt jammer.. alle goed en/of coole games op ps3 afgelopen jaar… geen move ondersteuning
batman .. nope.. uncharted.. nope…. skyrim…nope…. whipeout..nope… mass effect 2 nope… etc.
:(
martijn3107
ComicsReader
Baukereg
Ligerhino
Bartjeyeyo