Nieuws
Mortal Kombat

Mortal Kombat-film is groot succes in Amerikaanse bioscopen

De meest succesvolle première van een volwassen film tijdens de coronacrisis

Geschreven door Michel Musters op
De pas uitgekomen Mortal Kombat-film heeft voor een succesvol bioscoopweekend in de Verenigde Staten gezorgd.

Tijdens het openingsweekend genereerde de film in het land ongeveer 22,5 miljoen dollar, zo claimt Deadline. Daarmee is Mortal Kombat de meest succesvolle filmpremière voor een volwassen film tijdens de coronacrisis. Samen met de film Demon Slayer, die in hetzelfde week lanceerde, en andere releases is er in totaal 52,9 miljoen dollar in de VS gegenereerd.

Ongeveer zestig procent van alle bioscopen in de Verenigde Staten zijn op dit moment open. Daarnaast lanceert Warner Bros. dit jaar zijn films ook meteen op HBO Max. In Nederland zijn de bioscopen op dit moment niet open en kan men zich niet abonneren op HBO Max.

De nieuwe Mortal Kombat-film is logischerwijs een verfilming van de populaire vechtreeks. Onder andere Lewis Tan, Jessica McNamee en Hiroyuki Sanada hebben rollen. Hieronder zijn de eerste zeven minuten van de film te zien.

Dit artikel delen:

Lees meer

Maker In Other Waters kondigt Project Sidereal aan Hyrule Warriors: Age of Calamity is meer dan 3,7 miljoen keer verscheept
14

Reacties op: Mortal Kombat-film is groot succes in Amerikaanse bioscopen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 26 april 2021 15:25
    Leuke film had ze plus en en min punten. Maar als het een succes zou worden komen er meer films, las dat de acteur die sub zero speelde dat in ze contract had staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    shadowfirenl

    • 26 april 2021 23:28
    @hulstpower ik vond deze film echt zo zwaar tegen vallen… Slecht acteerwerk, verhaal van niks (al was ik daar op voorhand al vanuit gegaan na het zien van de trailer).
    Verder waren de personages in mijn ogen gewoon niet goed gecast om nog maar te zwijgen over wat "Cole Young" überhaupt in deze film te zoeken had…
    Gewoonweg een zwaar teleurstellende film wat ik jammer vind want ik heb mortal kombat 3 vroeger "kapot" gespeeld op de sega. 🙂
    Ik vond de film uit 1995 zelfs beter dan deze, die had nog enigsinds de mortal kombat vibe wat ik hier totaal miste… Als je dan over een leuke film praat dan raad ik nobody aan, 10x vermakelijker dan deze drollenbak van een film.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 27 april 2021 09:38
    @shadowfirenl nobody was ook leuke film maar ook zeer voorspelbaar vond ik zelf.. Ja Cole Young had niks te zoeken in de film. Maar jij zegt verkeerd gecast scorpion en sub zero waren perfect gecast zelfde als Shang sung, kano was ook perfect gecast, maar film was zeker niet perfect en deed veel verkeerd verkeerd maar deed ook wel dingen goed.. En ja eerste mk film blijft het beste.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 27 april 2021 11:45
    @hulstpower

    Shang Tsung is op zich niet verkeerd maar Tagawa is imho wel de betere Shang Tsung. Ook Lambert deed het als Raiden beter dan Asano. Voor de rest waren ze echt allemaal top gecast. Maar er is er eentje die voor mij in zn korte screen tijd, de show stal en dat is Kabal goddamn wat is die goed neergezet.

    Nogmaals vind ik het een slimme keuze om er een prequel van te maken. Het zet imho een goede opbouw naar het tournament op.


    MK 95 zal altijd een speciaal plekje hebben in mijn hart, maar MK 21 doet de meeste characters veel beter en die R-rating (de evil dead stijl blood & gore mmaakte mij erg happy) maken de 2021 versie de beste live action Mortal Kombat film voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 27 april 2021 14:40
    @coola mee eens maar de ene acteur doet het net iets anders dan de andere acteur. Vind het lastig het als wie is de betere joker we hebben 3 toppers gehad elk op hun eigen manier. Maar goed laten we hopen op meer scorpion in volgende deel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 26 april 2021 15:44
    Denk meer dat het komt doordat mensen gewoon graag er uit wilde zijn, want de fulm zelf is echt waardeloos.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 26 april 2021 15:58
    Als er amper aanbod is dan kan een flutfilm ook een succes worden, maar dit wil niet zeggen dat MK niet goed is. Ik ga hem vanavond maar eens bekijken en zelf oordelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 27 april 2021 00:04
    @StormFox net gekeken, zeer slechte casting (afgezien van Kano en Sonya) en een matig verhaal. Desondanks een leuke film om thuis te kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 26 april 2021 17:21
    De film is geweldig. Van het weekend ook gelijk weer eens gekeken naar de twee oude films. Op Shang Tsung en Raiden na doet de nieuwe MK echt alles beter. En gelukkig neemt hij zich net zoals zn voorgangers zich zelf niet al te serieus.

    Een 7,5 is de film wel waard imho.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    shadowfirenl

    • 26 april 2021 23:29
    @coola eerder een 4 🤭

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 26 april 2021 23:32
    @shadowfirenl

    Nee toch echt een 7,5. Film was heel stuk beter dan MK 1995 en die geef ik een 6,5 dus een 7,5 is best wel op zijn plaats.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrmonkey

    • 27 april 2021 00:07
    [VERWIJDERD] Normaal doen tegen elkaar - GNLMod

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DevTrunks

    • 26 april 2021 22:42
    Ik denk dat je fan moet zijn van de games om de film echt te kunnen waarderen. Ik heb de games nooit uitvoerig gespeeld en ken een aantal karakters maar vaag. Veel ging aan mij voorbij, dus het was niet meer dan simpel popcorn entertainment voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 27 april 2021 09:57
    @DevTrunks Je moet deze film dan ook puur bekijken als popcorn entertainment.
    Als je met zulke verwachtingen de film ingaat, zal je waarschijnlijk tevreden zijn.

    Een oscar winnen zal ie waarschijnlijk niet :-)