Het gaat om een open source-project dat als naam OpenMW heeft. De game wordt door de modding-community nog volledig ondersteund. Tien jaar na het uitkomen van The Elder Scrolls 3: Morrowind verschijnen er nog steeds updates voor oudere mods.
Momenteel draait het project echter nog niet stabiel. De framerate is 8fps. Het spel is dus nog niet normaal speelbaar. OpenMW draait ook op de pc's nog niet stabiel. De voortgang wordt bijgehouden op het forum van OpenMW en GitHub.
Reacties op: Morrowind-port voor Android in de maak
Maknum
Cybercoala
Quellien
Morrowind he-le-maal kapotgespeeld. In mijn optiek nog altijd de beste TES tot nu toe, maar ik heb me goed vermaakt met Oblivion en Skyrim. Ben benieuwd hoeveel mb/gb dit gaat opslokken.
Okulo
Ik ben de nieuwsschrijver voor OpenMW en wil graag een paar kleine correcties doorgeven.
Onze developers zijn niet bezig met het porten van Morrowind naar Android. OpenMW is een project dat is gestart in 2008, en is een hele nieuwe engine die het mogelijk maakt om Morrowind te spelen op Linux, OSX en Windows met betere prestaties en meer mogelijkheden voor mods dan ooit tevoren.
We zijn een open-source project en moedigen mensen aan om onze code te gebruiken voor wat ze ook maar willen. Iemand op onze forums heeft dat gedaan en is nu bezig met het porten van OpenMW naar Android. Maar dat betekent niet dat de Android port onderdeel is van OpenMW!
Omdat dit niet onderdeel is van OpenMW, is de voortgang van de port dus ook niet te volgen via GitHub en zal er officiëel ook geen ondersteuning geboden worden. We hebben het al verrekte druk met deze engine klaar te maken voor de drie grote PC platforms, ten slotte.
Verder bedankt voor de aandacht. Het is altijd leuk om ons project in het nieuws te zien. :-)
Xavear
Keepertje8
szixxx