Project Dimitri is de werktitel van het nieuwste geesteskindje van Peter Molyneux, de man achter Populous, Syndicate, Theme Park, Magic Carpet, Dungeon Keeper en Black & White. Dimitri is al jaren in mysterie onthuld, het enige wat er bekend is, is dat het naar Molyneux' traditie iets heel bijzonders en unieks zal gaan worden. Vandaag heeft Molyneux tegenover Computer and Videogames een tipje van de sluier opgelicht over het spel, dat wederom behoorlijk ambitieus is. In het spel zal je namelijk je eigen leven nog eens dunnetjes over mogen doen:"It's a game about [pause for dramatic drum roll] ...you. It allows anyone who plays the game to relive their life, their entire individual life. That's a pretty ambitious concept." While our jaw dropped to the floor, Lionhead PR hastily intervened with the effect of a virtual gagging order.In hoeverre Molyneux hier een grapje maakt, of dat hij dit serieus voor elkaar hoopt te spelen, is nog niet bekend. We zullen in ieder geval nog wel even mogen wachten op Dimitri, aangezien men bij Lionhead altijd ruim te tijd neemt voor de ontwikkeling van de games.

Reacties op: Molyneux licht tipje van de sluier op over Dimitri
Sandro
Hildifriths
Xrenity
Ronn
JeanVer
hel
ik bedoel, als jij je eigen leven na kan spelen moet iemand anders dat toch ook kunnen…
dan kun je het leven van eender welke bekende of niet bekende persoon naspelen…
hel
JeanVer
Legendary
Magic Carpet was echt een super cool spel, die tot vandaag de dag nog steeds niet is geevenaard door een soortgelijke spel. FPS a la Descent, tientallen spreuken, vervormbare terrein, hele continenten met steden waar je over kunt heersen, je eigen kasteel + mannetjes bouwen, zo'n uitgebreid spel zou niemand nu op z'n bord nemen, ken ook geen enkel developer die het uberhaupt zou kunnen flikken zonder dat de graphics bijv. achterlopen op de huidige graphics. Of concessies maken met gameplay.
Wat was Bulfrog toch een chille developer, neig soms echt naar toen bijv. Westwood en Bulfrog zulke kwaliteit producten afleverden. Waarom moest de kwaliteit van de spellen in hun geheel eigenlijk achteruit gaan met de jaren? Vind ik wel een beetje raar…maar dat het zo is zou niemand kunnen ontkennen. (Behalve als je een PR spokesman ben van EA ofzo)
Zwijntje
De meeste interessante games zijn door onafhankelijke developers ontwikkeld in klein teamverband. En deze developers worden vervolgens door de EA's van deze wereld opgeslokt en gaan roemloos ten onder.
Jarod
Demon Hunter
ArjanN
Jarod
DutchDemons
Het klinkt iets té ambitieus om een soort 100%-custom-game te maken(want dat zou het per definitie zijn he…als het over JOU gaat-en jou,jou en ook jou)
naja..we'll see..someday.
Tyracks
Hakker
Anyways ja iemand zo snel afschrijven is bullshit. A was B&W gewoon nog een goeie game imho en Fable geweldig voor de XBOX, maar zodra iets niet gehaald kan worden is het maar gelijk bagger. HIJ durft tenminste iets totaal nieuws te ontwikkelen. En als je on the edge aan het ontwikkelen bent dien je ook zulke wilde ideeen te hebben imho. Wing Commander in real time full cinematic HDTV kwaliteit is leuk maar bied uiteindelijk niks nieuws.
Colt
Demoremda
Tobias_Rieper_47