Molyneux: 'Kinect heeft wat problemen' | Gamer.nl

Molyneux: 'Kinect heeft wat problemen' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

“Als een inputapparaat heeft [Kinect] wat problemen,” aldus Molyneux. “Zonder analoge stick, is navigatie een groot probleem. Er zijn geen knoppen, dus een speler bevelen om iets te gaan doen kan een probleem vormen. Maar wat Kinect wel kan geven is een geweldig gevoel van vrijheid en emotie. Dat is wat we proberen te bereiken met Fable: The Journey.”

The Journey

Fable: The Journey is een Kinect-game die zich afspeelt in het Fable-universum. Molyneux kondigde de game aan tijdens de Microsoft-persconferentie op de afgelopen E3-beurs in Los Angeles. De demo getoond tijdens de E3-beurs ontving kritiek wegens zijn on-rails ogende gameplay. Molyneux ontkrachtte dit punt van kritiek echter en verzekerde de critici ervan dat Fable: The Journey geen on-rails game wordt.

“Het begon zeven maanden geleden, toen Microsoft naar ons toe kwam en zei, 'kijk, we willen dat jullie een [Kinect] ervaring gaan maken voor core-gamers',” aldus molyneux. “We gingen ervoor zitten en bedachten eerst de mogelijke problemen die erbij kwamen kijken. Het eerste wat we probeerden uit te vinden was hoe we een boeiendere, diepere en emotionele ervaring konden maken dan een analoog bestuurbare game of Fable-game ooit is geweest.”


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou