"Ik hou van games maken, het is mijn leven. Het is een eer om onderdeel te mogen zijn van de game-industrie, maar ik begrijp dat mensen mijn stem en mijn beloften zat zijn. Daarom zal ik niet meer met de pers praten en ga ik helemaal stoppen met over games praten", aldus Molyneux.
"Mensen raken zo geïrriteerd van me, zo erg dat ze mij en mijn familie bedreigd hebben, en ik kan gewoon niet verder gaan." Molyneux zegt dat zijn interview met The Guardian zijn laatste is, hoewel hij vlak ervoor ook een interview met Rock Paper Shotgun heeft gedaan.
Godus
Molyneux kwam onlangs in het nieuws door de gebroken beloften van zijn nieuwe god-game Godus. Deze game kwam tot stand door een Kickstarter-campagne, maar wist de beloften die Molyneux gedaan had, niet waar te maken. Het spel zou op pc uitkomen, maar momenteel is het spel alleen af op iOS en Android terwijl de pc-versie nog in Early Access is. Bovendien bevat het spel in-app aankopen waarmee spelers het spel sneller en gemakkelijker kunnen spelen.
Ook hield Eurogamer een interview met Bryan Henderson, de winnaar van Molyneux' vorige game Curiosity - What's Inside the Cube. Molyneux had Henderson de rol van virtuele god in Godus beloofd, naast een deel van de omzet. Henderson kreeg geen van beide en Molyneux' studio 22Cans reageerde niet op zijn e-mails.
Gebroken beloftes
Het is niet de eerste keer dat Molyneux zijn beloftes niet waar kan maken: bij eerdere games zoals Fable wat dit bijvoorbeeld het geval. "Ik spreek mijn ideeën met zoveel passie uit, dat mensen ze aanzien voor beloftes", zegt Molyneux daarover. "Ik geloof werkelijk dat deze ideeën mogelijk zijn wanneer ik ze uitspreek, maar er komt niet altijd wat van terecht."
Molyneux is de maker van games als Populous, Dungeon Keeper en Fable. Hij begon als ontwikkelaar bij Bullfrog, en stichtte later Lionhead Studios. In 2012 ging hij weg bij Lionhead Studios en zette zijn eigen studio 22Cans op. Deze studio maakte Curiosity en werkt momenteel aan Godus.
Reacties op: Molyneux: 'Ik praat niet meer over games'
coola
En dit gaat ook weer een loze belofte van hem worden. Binnen no time praat hij weer over zijn nieuwe project .
dezwarteziel
Avioto
IceRiccy
Gillian
Avioto
Rexus
ShadowX
Hij heeft leuke games gemaakt als Populous, Dungeon Keeper en Fable en kon niet altijd doen wat hij beloofde en elke keer kwam die weer met nieuwe beloftes bij de volgende game en ook die werden niet gehaald dit kan je hem niet volledig kwalijk nemen omdat er naast hem een geldschieter zit die het allemaal bepaald en een X bedrag neer legt maar op moment dat hij dingen beloofd bij een kickstart project en mensen betalen daarvoor en dat bedrag wordt behaald en hij voert het niet uit dan moet men deze man voor het gerecht slepen en hun geld terug eisen.
Helaas zullen er altijd mensen blijven die in ze mooie praatjes stinken en moet zeggen heb er geen medelijden mee als er mensen in toekomstige kickstart projecten deze man geld blijven geven en het letterlijk weg gooien, die mensen moeten dan achteraf niet gaan zeuren want ze wisten dat deze man dingen beloofd en het niet uitvoert, enige waar deze man handig in is is mensen om te halen hem geld te geven en als mensen dan achteraf hun geld kwijt zijn tja ach ik kan daar dan niet wakker van liggen.
ShadowX
JotunNeko
Mr_Knight
Teknootje
Mutsaers78
Sjemmert
Sjemmert
Maux
Cornish
Ik heb geen probleem met de beste man, Godus is wat karig op moment. Zie wel of het wat word, ik wist van te voren dat het kon tegenvallen en mogelijker wijs helemaal niks kon worden. Das een risico dat ik bewust nam.
Wat is er gebeurt met nuchterheid?
G.T
ShadowX
romanski