Nieuws
Nintendo Switch

Mogelijke opvolger van Nintendo Switch gelekt via Nvidia

Gelekte bestanden maken melding van 'nvn2'

Geschreven door Michel Musters op
Een mogelijke opvolger van de Nintendo Switch is gelekt via Nvidia.

Onlangs werd er een grootschalige cyberaanval op Nvidia uitgevoerd, waardoor allerlei details rondom het bedrijf zijn gelekt. Aangezien Nvidia de ontwikkelaar is van de chips in de Nintendo Switch, is mogelijk ook een chip voor een opvolger gelekt.

Zo zijn er folders die het hebben over 'nvn2'. De codenaam die voor de oorspronkelijke Switch wordt gebruikt is 'nvn'. Hoewel dit niet direct bevestigt dat er achter de schermen aan een opvolger van de Switch wordt gewerkt, lijkt dit wel waarschijnlijk. Mocht het project naar een nieuwe Switch-console hinten, dan zou deze console mogelijk ook ondersteuning voor ray tracing en DLSS 2.2. krijgen. 

Sinds de lek speculeren fans op social media er op los. Zo claimen sommigen dat dit niet voor een opvolger van de Switch is, maar voor een zogenaamde 'Switch Pro'. Hoe dan ook is er officieel vooralsnog niets bekend. Er gaan al jarenlang geruchten over een nieuw Switch-model met verbeterde prestaties. Nintendo heeft wel een Lite-versie uitgebracht die alleen als handheld functioneert, alsmede een model met een oled-scherm.

Dit artikel delen:

Lees meer

Valve verhelpt joystick-drift op Steam Deck met patch Puzzle Quest 3 is nu gratis speelbaar
12

Reacties op: Mogelijke opvolger van Nintendo Switch gelekt via Nvidia

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Jumpman

    • 2 maart 2022 09:09
    Die geruchten over een opvolgend en sterker model zijn er al na jaar 1. Uiteindelijk gaan ze gelijk krijgen maar voor nu vindt ik zelf het totaal niet nodig dat er een opvolger komt. De switch doet het nog prima . Momenteel gebruik ik hem meer dan de Ps5 al begint horizon en dalijk gran turismo daar wel verandering in te brengen.

    Het is ook niet vreemd dat er al gewerkt wordt aan een opvolger maar mijn vermoeden is dat die nog wel een paar jaar op zich laat wachtten en dat is geen enkel probleem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 2 maart 2022 14:12
    @Jumpman Wat is dalijk?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 2 maart 2022 15:53
    @Messtranor XD XD dat zal het teveel aan bosschenaar in mij zijn vrees ik, is idd niet helemaal taal correct. Maar we geven er mee aan dat er iets op korte termijn gebeurt. Ga je dalijk mee de stad in naar het cafe bijvoorbeeld. Zo dadelijk is wellicht dan net wat meer kloppende. Maar ik zal de laatste zijn die zegt dat het taaltechnisch klopt, al moet ik ook bekennen dat me het niet eens direct opvalt. Ook ziet Siri het niet als een misspelt woord.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 2 maart 2022 16:44
    @Jumpman Aha, dus net zoiets als "onmeunig" in het twents, wat "ontzettend" betekend :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 2 maart 2022 16:48
    @Messtranor yep. Zo heb ik wel eens tegen vrienden in Friesland geappt dat ik zojuist ben aangereden wat dan weer betekent dan ik net vertrokken ben opweg naar ze. Heel de hut was in paniek XD

    Taal kan mooi zijn ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 2 maart 2022 19:08
    @Jumpman Helemaal eens, gelukkig zag je mijn vraag ook voor wat het daadwerkelijk was, een oprechte vraag, ik kende het woord niet :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 2 maart 2022 20:56
    @Messtranor +1 graag gedaan ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 2 maart 2022 15:29
    @Jumpman Heb hem zelf al maanden niet gebruikt al komt daar wel verandering in met Kirby later deze maand. Voor mij zou 2023 een goed jaar zijn voor een opvolger. Op de Switch spelen is soms behoorlijk tergend als je de pracht en praal zowel kwa framerate als graphics van de Series X en PS5 gewend bent (voor mij tenminste)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 2 maart 2022 16:02
    @Real13 het klopt dat veel Nintendo games en helemaal van Nintendo zelf niet het realistische opzoeken wat menig ps5 games wel doen. Hoewel ik nog steeds enorm geniet van Mario Kart is het dalijk toch GT die gespeeld wordt want daar houd ik ook van. Maar tegelijk denk ik niet dat een game zoals Mario Kart zou werken met de realisme qua graphics die GT dalijk mee neemt. Voor mij zien Nintendo games er eerder als games uit waar ps5 games (en ps4 idem) eerder op een film beginnen te lijken. Voor de frame rate zeg ik direct ja maar grafisch is ook net waar je voor moet kiezen. Een kirby in een wereld zoals The last of us 2 zou voor mij niet werken. Ik denk ook dat Nintendo toch ook wel aan die stijl blijft vast houden door het er nog als een game uit te laten zien. Maar ook meer gezien de verkoop van de console zie ik nog geen enkele reden om dit op korte termijn te doen. Als ik een voorspelling mag doen denk ik net voor of in 2026. Is alleen wel speculatief uiteraard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dakoota

    • 2 maart 2022 09:16
    Breaking news! Er wordt gewerkt aan een opvolger! No shit Sherlock.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 2 maart 2022 15:01
    @dakoota Ja hippe vogel! maar het is wel even het melden waard op een gamesite natuurlijk..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 2 maart 2022 22:57
    Toen de switch in de maak was hebben we ook veel onzin gelezen. Best leuk om achteraf te zien hoe men er verschrikkelijk naast zat, maar nu is het wel duidelijk dat we zoiets met een korrel zout moeten nemen