onderzoeksbureau OTX vastgesteld.

Toen de game nog bekendstond als Call of Duty: Modern Warfare 2, beweerde 40% van ondervraagde gamers in de Verenigde Staten van de naam gehoord te hebben. Toen het eerste deel van de naam werd weggehaald, was dit nog 20%.

Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat de koopintentie voor Modern Warfare 2 lager ligt dan die voor Halo 3: ODST, New Super Mario Bros., God of War 3, Final Fantasy XIII en Assassin's Creed 2. OTX maakt zich geen zorgen, de koopintentie ligt daarmee nog vier keer hoger dan gemiddeld en is volgens de laatste informatie de zesde meest verwachte titel voor Xbox 360. Zonder de Call of Duty-naam heeft Modern Warfare 2 volgens OTX nog een "gepassioneerde achterban".

Grootste lancering

Eerder deze maand heeft Activision aangegeven dat de lancering van Modern Warfare 2 de grootste entertainmentlancering uit de geschiedenis te willen maken. Het doel van de grootschalige marketingcampagne is om "een beweging op te bouwen en het publiek [voor Modern Warfare 2] te verbreden voorbij een core gamerpubliek", zei Brad Jakeman, creative officer van Activision-Blizzard.