Mobielegamemarkt groeit nog nog steeds harder wegens pandemie

Mobielegamemarkt groeit nog nog steeds harder wegens pandemie

De mobielegamemarkt groeit nog steeds harder dan voor de pandemie. Dat blijkt uit een nieuw rapport van data-analysebedrijf Sensory Tower.

Hoewel de markt nog steeds sneller groeit dan voorheen, lijkt de versnelling van de coronapandemie tijdelijk te zijn geweest. Zo daalde de wereldwijde omzetgroei uit mobiele games in augustus 2020 van 39 procent ten opzichte van het jaar ervoor naar zo'n 23 procent.

Sociale games als Among Us, PUBG Mobile en Roblox brachten het meeste geld op. Zo verdiende Roblox Corporation ongeveer 200 dollar aan de mobiele versie van de populaire game, waarmee het de meest succesvolle mobiele game van tijdens de pandemie is. Het enige genre dat in het afgelopen jaar minder geld opleverde, waren strategiegames.

Tot slot verminderde ook de omzet en het aantal downloads van 'hypercasual games'. Sensory Tower geeft als mogelijke verklaring het verminderde aantal reisbewegingen van de gemiddelde consument.

Het volledige rapport kan worden gedownload op de website van Sensory Tower.

 
 

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Login of maak een account en praat mee!

Aanbevolen voor jou