Dat vertelt hij tegen Famitsu nadat Elden Ring twee prijzen won bij de PlayStation Partner Awards (via VGC). Elden Ring won de prijs voor het bestverkochte in Azië ontwikkelde spel en de publieksprijs. "Ik probeer er niet zoveel aan te denken, want het kan een afleiding vormen bij het maken van nieuwe dingen in de toekomst. Echter ben ik erg dankbaar en voel ik me vereerd", vertelt Miyazaki.
Zo kijkt de regisseur ook naar de feedback van spelers. "Ik probeer persoonlijk niet direct naar de feedback van spelers te kijken. Dat is zo omdat ik niet naar iedereens opinie kan luisteren. Ik ben bang dat als ik dat wel doe, dat al die meningen die ik hoor een sterke invloed gaan hebben op mijn beslissingen."
Volgens Miyazaki verandert de manier waarop FromSoftware games maakt niet. "Ik weet het niet meer als mensen vragen waarom [de game zo succesvol is], maar mijn gevoel is dat ik geen intentie heb om de manier waarop ik dingen maak te veranderen."
Elden Ring kwam op 25 februari uit en is een groot succes geworden. De game werd tot nu toe 17,5 miljoen keer verkocht. Dat heeft uitgever Bandai Namco tijdens het bekendmaken van haar kwartaalcijfers gemeld. Een kwartaal geleden stond de teller nog op 16,6 miljoen exemplaren, dus in drie maanden tijd zijn daar nog eens bijna een miljoen exemplaren bijgekomen. De game is tevens een van de kanshebbers voor de titel Game of the Year tijdens The Game Awards.
Reacties op: Miyazaki wil niet te veel aan Elden Ring-succes denken
Snoop213
Quirinius
Snoop213
DarkSlide.nl
coola
Idd
gameplay > story > gfx > Sound Design
Met de laatste twee die ook van plek kunnen wisselen.
Snoop213
Snoop213
JariKlapwijk
Snoop213
The_Stifmeister
Dan zou ik mn ogen zeker na laten kijken want als je Elden Ring prachtig vindt ben je goed blind. Je wil ongetwijfeld een punt maken maar dat zou ik op een andere manier doen want zelfs de grootste Elden Ring fan moet kunnen zien wat een technische puinhoop met matige graphics het is.
JariKlapwijk
The_Stifmeister
Tot op een zekere hoogte wel. Maar ik vind Elden Ring qua graphics echt zwaar onder de maat. Daar kan geen artstyle tegenop. Tel daar ook de technische puinhoop die het was bij op en ik snap echt niet dat de zulke hoge cijfers krijgt terwijl andere games daar keihard op worden afgerekend.
Ik vind de game ook een voorbeeld in open-wereld en game design maar er hadden wat mij betreft best wel wat kanttekeningen in de reviews geplaatst mogen worden. Maar Miyazaki krijgt op een of andere manier altijd coulance (net als Miyamoto trouwens want ZO goed was Breath of the Wild ook weer niet).
Robskeee
xeros
9 maanden na de release hebben we weer de zelfde discussie.