Miyazaki wil niet te veel aan Elden Ring-succes denken

Miyazaki wil niet te veel aan Elden Ring-succes denken

Elden Ring-regisseur Hidetaka Miyazaki wil niet te veel aan het succes van Elden Ring denken.

Dat vertelt hij tegen Famitsu nadat Elden Ring twee prijzen won bij de PlayStation Partner Awards (via VGC). Elden Ring won de prijs voor het bestverkochte in Azië ontwikkelde spel en de publieksprijs. "Ik probeer er niet zoveel aan te denken, want het kan een afleiding vormen bij het maken van nieuwe dingen in de toekomst. Echter ben ik erg dankbaar en voel ik me vereerd", vertelt Miyazaki.

Zo kijkt de regisseur ook naar de feedback van spelers. "Ik probeer persoonlijk niet direct naar de feedback van spelers te kijken. Dat is zo omdat ik niet naar iedereens opinie kan luisteren. Ik ben bang dat als ik dat wel doe, dat al die meningen die ik hoor een sterke invloed gaan hebben op mijn beslissingen."

Volgens Miyazaki verandert de manier waarop FromSoftware games maakt niet. "Ik weet het niet meer als mensen vragen waarom [de game zo succesvol is], maar mijn gevoel is dat ik geen intentie heb om de manier waarop ik dingen maak te veranderen."

Elden Ring kwam op 25 februari uit en is een groot succes geworden. De game werd tot nu toe 17,5 miljoen keer verkocht. Dat heeft uitgever Bandai Namco tijdens het bekendmaken van haar kwartaalcijfers gemeld. Een kwartaal geleden stond de teller nog op 16,6 miljoen exemplaren, dus in drie maanden tijd zijn daar nog eens bijna een miljoen exemplaren bijgekomen. De game is tevens een van de kanshebbers voor de titel Game of the Year tijdens The Game Awards. 

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Deze gebruiker is verwijderd

0

@Snoop213 Ik denk dat je het artikel niet begrepen hebt. Hij zegt juist dat hij zich niet te veel aan wil trekken van de feedback van grafische sletten.

0
test

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

@Snoop213 gameplay is belangrijker. Gelukkig weet hij dit en luistert hij niet te veel naar anderen. Hij maakt de games zoals hij dat wil en veel mensen waarderen dat. Hij is gewoon geniaal, echt een meesterbrein.

0
test

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

@Snoop213 Misschien moet ik mijn ogen eens laten nakijken maar ik vind Elden Ring echt prachtig. Een goede artstijl is wat mij betreft veel belangrijker dan puur graphics.

0
test

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

@JariKlapwijk Dan zou ik mn ogen zeker na laten kijken want als je Elden Ring prachtig vindt ben je goed blind. Je wil ongetwijfeld een punt maken maar dat zou ik op een andere manier doen want zelfs de grootste Elden Ring fan moet kunnen zien wat een technische puinhoop met matige graphics het is.

0
test

@JariKlapwijk Ik vind Elden ring ook een mooie game hoor. Vooral de omgevingen zijn prachtig.

0
test

Gelukkig luisterd Miyazaki niet veel na die zure lui. 9 maanden na de release hebben we weer de zelfde discussie.

0

Aanbevolen voor jou