Nieuws

Miyazaki wil niet te veel aan Elden Ring-succes denken

Dat geeft alleen maar afleiding

Geschreven door Jari Klapwijk op
Elden Ring-regisseur Hidetaka Miyazaki wil niet te veel aan het succes van Elden Ring denken.

Dat vertelt hij tegen Famitsu nadat Elden Ring twee prijzen won bij de PlayStation Partner Awards (via VGC). Elden Ring won de prijs voor het bestverkochte in Azië ontwikkelde spel en de publieksprijs. "Ik probeer er niet zoveel aan te denken, want het kan een afleiding vormen bij het maken van nieuwe dingen in de toekomst. Echter ben ik erg dankbaar en voel ik me vereerd", vertelt Miyazaki.

Zo kijkt de regisseur ook naar de feedback van spelers. "Ik probeer persoonlijk niet direct naar de feedback van spelers te kijken. Dat is zo omdat ik niet naar iedereens opinie kan luisteren. Ik ben bang dat als ik dat wel doe, dat al die meningen die ik hoor een sterke invloed gaan hebben op mijn beslissingen."

Volgens Miyazaki verandert de manier waarop FromSoftware games maakt niet. "Ik weet het niet meer als mensen vragen waarom [de game zo succesvol is], maar mijn gevoel is dat ik geen intentie heb om de manier waarop ik dingen maak te veranderen."

Elden Ring kwam op 25 februari uit en is een groot succes geworden. De game werd tot nu toe 17,5 miljoen keer verkocht. Dat heeft uitgever Bandai Namco tijdens het bekendmaken van haar kwartaalcijfers gemeld. Een kwartaal geleden stond de teller nog op 16,6 miljoen exemplaren, dus in drie maanden tijd zijn daar nog eens bijna een miljoen exemplaren bijgekomen. De game is tevens een van de kanshebbers voor de titel Game of the Year tijdens The Game Awards. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Patch moet pc-versie The Callisto Protocol verbeteren Netflix onthult nieuwe trailer The Witcher: Blood Origin
14

Reacties op: Miyazaki wil niet te veel aan Elden Ring-succes denken

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Snoop213

    • 4 december 2022 15:01
    Misschien kan hij eens nadenken hoe hij eens een game gaat maken die grafisch eruit ziet als een current gen game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 4 december 2022 20:23
    @Snoop213 Ik denk dat je het artikel niet begrepen hebt. Hij zegt juist dat hij zich niet te veel aan wil trekken van de feedback van grafische sletten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 4 december 2022 21:08
    @Quirinius Dan is het dus nog geen top studio vindt ik. Want een top studio zou een game kunnen maken die beide heeft. Goede gameplay en prachtige graphics.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 4 december 2022 20:53
    @Snoop213 gameplay is belangrijker. Gelukkig weet hij dit en luistert hij niet te veel naar anderen. Hij maakt de games zoals hij dat wil en veel mensen waarderen dat. Hij is gewoon geniaal, echt een meesterbrein.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 december 2022 21:20
    @DarkSlide.nl

    Idd

    gameplay > story > gfx > Sound Design

    Met de laatste twee die ook van plek kunnen wisselen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 4 december 2022 22:22
    @coola Maar Sony Santa Monica, Guerrilla, Insonmiac doen het allemaal goed wat jij hier boven zegt En nu zijn die studios een stuk groter dan From software games. Maar ook kleinere studios laten toch echt meer zien grafisch gezien dan Elden ring. Maar ik vindt dit een van de meest overated Studios die er bestaan. Ik kan wel tientallen studios opnoemen die ik beter vindt. Maar nogmaals iedereen zijn eigen smaak en mening

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 4 december 2022 21:25
    @DarkSlide.nl Ik vindt als je niet vastzit aan Switch hardware dat je ook grafisch een prachtige game moet maken. En als je dat na al die jaren nog steeds niet voor elkaar krijgt. Dan ben je in mijn ogen een overated studio. En gezien de technische problemen bij launch vindt ik een 96 gemiddelde echt krankjorum. Maar deze studio heeft geluk dat de studio wordt geaddoreerd door blinde fans en recensenten die alle mindere dingen doodleuk negeren of goed praten. Ik vindt hem zeker geen meesterbrein haha . Maar ieder zijn mening toch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JariKlapwijk

    • 4 december 2022 21:55
    @Snoop213 Misschien moet ik mijn ogen eens laten nakijken maar ik vind Elden Ring echt prachtig. Een goede artstijl is wat mij betreft veel belangrijker dan puur graphics.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 4 december 2022 22:18
    @JariKlapwijk Smaken kunnen verschillen als ik aan een mooie artstyle denk. Denk ik Hollow Knight, Metroid Dread, Mario oddysey. Breath of the wild. Ori. Olioliworld, . Maar niet aan deze gane We hebben te maken met een grote studio die daar echt wel eens stappen in kan maken. Platinum is overgeleverd aan de Switch. Maar hun hebben de beste hardware tot beschikking. Dan moet je ook mooiere games maken. Maar dat bedoel ik met mijn vorige comment. Dat fans van from software bij mindere dingen de andere kant opkijken . Nu ook weer met de graphics. We zitten in de jaren van Ghost of Tsushima, Red dead redemption 2 forbidden West, Die games zien er allemaal vindt ik tien keer beter uit dan Elden ring. Zelf een aantal Switch games zoals Luigi Mansion 3, Mario oddysey zien er beter uit op veel mindere hardware dan een game die de sterkste hardware tot zijn beschikking heeft. En als je dit als studio nog steeds niet kunt verbeteren ben je in mijn ogen erg overated

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 4 december 2022 23:16
    @JariKlapwijk
    Dan zou ik mn ogen zeker na laten kijken want als je Elden Ring prachtig vindt ben je goed blind. Je wil ongetwijfeld een punt maken maar dat zou ik op een andere manier doen want zelfs de grootste Elden Ring fan moet kunnen zien wat een technische puinhoop met matige graphics het is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JariKlapwijk

    • 5 december 2022 00:13
    @The_Stifmeister Het punt is: art style is belangrijker dan graphics voor mij, en op dit gebied ziet Elden Ring er gewoon prachtig uit. Een technische puinhoop is het al lang niet meer. In ieder geval niet op de Series X en PS5. Uiteraard zou het nog beter zijn als de graphics beter waren, kijk naar Demon's Souls op de PS5. Maar dan is zo'n grote open wereld een stuk lastiger.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 5 december 2022 09:29
    @JariKlapwijk
    Tot op een zekere hoogte wel. Maar ik vind Elden Ring qua graphics echt zwaar onder de maat. Daar kan geen artstyle tegenop. Tel daar ook de technische puinhoop die het was bij op en ik snap echt niet dat de zulke hoge cijfers krijgt terwijl andere games daar keihard op worden afgerekend.

    Ik vind de game ook een voorbeeld in open-wereld en game design maar er hadden wat mij betreft best wel wat kanttekeningen in de reviews geplaatst mogen worden. Maar Miyazaki krijgt op een of andere manier altijd coulance (net als Miyamoto trouwens want ZO goed was Breath of the Wild ook weer niet).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 5 december 2022 08:21
    @JariKlapwijk Ik vind Elden ring ook een mooie game hoor. Vooral de omgevingen zijn prachtig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 4 december 2022 22:42
    Gelukkig luisterd Miyazaki niet veel na die zure lui.

    9 maanden na de release hebben we weer de zelfde discussie.