Miyamoto: 'Wii splitste doelgroep op' | Gamer.nl

Miyamoto: 'Wii splitste doelgroep op' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Eén van de hoofdredenen dat er dingen bestaan als de core en casual gamers, is omdat wij besloten HD-gaming niet te ondersteunen met de Wii," legde Miyamoto uit. Hier was Iwata het mee eens, die eraan toe voegde dat zijn bedrijf hard gewerkt heeft om de doelgroep die het aanspreekt te verbreden, maar dat het ook op bepaalde vlakken de diepte in is gegaan. De publieke opinie werd echter dat Nintendo enkel nog de casual gamer aansprak. Met de Wii U hoopt de uitgever de barrière tu en casual en core gamers te verbreken, ook al is dit volgens Iwata slechts een psychologische barrière.

Intere anter voor core-gamers

"Het core vs. casual debat lijkt nooit tot zijn einde te komen, maar met de Wii U heb ik het gevoel dat het allemaal kan veranderen. Als we de psychologische grens [tu en core en casual] kunnen doorbreken, denk ik dat we ons doel van het verbreden van de game-populatie naar de volgende stap kunnen tillen."

Al het nieuws live vanuit Los Angeles: Gamer.nl/E3


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou