Dat blijkt uit een nieuwe vertaling van een oud interview van het Japanse tijdschrift Nintendo Dream met regisseur Eiji Aonuma. Miyamoto wilde eigenlijk juist de realistische grafische stijl uit Ocarina of Time en Majora's Mask doorontwikkeld zien worden, zoals ook bleek uit een vroege techdemo van een nieuwe Zelda-game op de GameCube waarin Link het opnam tegen Ganondorf. Daarna werd echter The Wind Waker aan de wereld onthuld, wat op veel geschokte reacties bij fans kon rekenen.
Volgens Eiji Aonuma werd The Wind Waker eerst in het geheim ontwikkeld. Op die manier was er minder kans dat Miyamoto het project af zou schieten. Aonuma wachtte expres zo lang mogelijk met het tonen van de game aan Miyamoto, die volgens hem "letterlijk plaatsvervangende schaamte kreeg" toen hij het spel voor het eerst in actie zag.
Blijkbaar zou Miyamoto tijdens een presentatie van de game zelfs een keer hebben geopperd dat het nog niet te laat was om "een realistische Zelda" te maken. Uiteindelijk mocht het team - dat wel enthousiast was over de grafische stijl - toch doorgaan met de ontwikkeling.
The Wind Waker kwam uiteindelijk in 2002 uit op de GameCube en werd toch positief ontvangen door de pers en gamers. Toch kon de aankondiging van The Legend of Zelda: Twilight Princess, dat wel weer een realistische grafische stijl aanhield, op nog meer enthousiasme rekenen.
Reacties op: Miyamoto was eerst niet blij met grafische stijl van Zelda: Wind Waker
-JK-
Door de techdemo van de gamecube had ik al in mn hoofd dat we zon soort Zelda zouden gaan zien, misschien zelfs wel met de release.
Het contrast kan bijna niet groter zijn met de Windwaker. Ben achteraf wel blij dat ze deze stap hebben durven nemen met een AAA titel.
Saria282
Snoop213
WvA
Untitled Player
Toen stopte ze met gamen en speelde wij Xbox met Halo, tot de 360, daarna ff gestopt en nu PS5 en Series X, nooit in de switch kunnen komen wel aan mn vader kado gegeven met Zelda maar jammergenoeg is hij er nu toch te oud voor en kon er nooit meer inkomen hehe. Wel leuk van die ouders die die hard Nintendoids waren.
Snoop213
Untitled Player
echte innovators!
Snoop213
Messtranor
Cartoon graphics blijven veel langer mooi. Als je kijkt naar bijvoorbeeld Twilight Princess, die begint inmiddels toch echt zijn leeftijd wel te tonen. Terwijl Windwaker en Skyward Sword gewoon nog steeds mooi zijn. (grafisch dan he, de kwaliteit van Skyward Sword als game kan je over discussieren)
Snoop213
Messtranor
Hoe realistischer de look van een game, hoe sneller het oud wordt.
san5324
WvA
brianartiles
WvA
Linksquest
Hoe dan ook, voor mij nog steeds in mijn top 3 favoriete Zelda Gams
Noble7
PietS.
Gelukkig experimenteert Nintendo vaak m.b.t. Zelda game artstyles. Dat maakt de franchise extra speciaal.
Draven