Nieuws

Miyamoto maakte zich zorgen over New Donk City in Super Mario Odyssey

Waarom zeggen mensen niet dat hij normaal moet doen?

Geschreven door Jacco Peek op
In een interview met IGN heeft Shigeru Miyamoto laten weten dat hij zich eerst zorgen maakte over Mario tussen de mensen in New Donk City.

"Ik maakte me zorgen om hoe spelers zouden reageren op een wereld waarin Mario zo kort is en normale mensen iets langer zijn. Of het feit dat mensen niet boos worden als Mario overal in de stad op en neer springt. Maar dat gezegd hebbende denk ik dat ik me besefte dat het personage Pauline al bestaat, en het idee van de game in een stad laten afspelen heel goed werkt."

Ook zegt hij dat hij liever Mario in nieuwe situaties ziet, dan dat hij een totaal nieuw personage ontwerpt.

"In de basis denk ik dat het ideaal is als we oude personages nieuwe dingen kunnen laten doen. Als er een nieuwe mechaniek wordt geïntroduceerd en er is een nieuw personage dat daar perfect in past, dan is het geweldig. Maar ik ben een beetje huiverig als iemand zijn ideeën geforceerd brengt en alsmaar nieuwe personages creëert."

Lees hier de hands-on preview van Super Mario Odyssey.

Dit artikel delen:

Lees meer

SNES Classic Mini nu al verkocht tegen hogere prijzen Rocket League-studio vraagt Sony 'dagelijks' om cross-play
17

Reacties op: Miyamoto maakte zich zorgen over New Donk City in Super Mario Odyssey

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • TheRussian

    • 28 juni 2017 11:22
    Zal me een zorg zijn, ik neem nintendo consoles sinds de Wii niet meer serieus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Scream2Late

    • 28 juni 2017 11:43
    @therussian

    Ik sinds de game boy

    Het laatste top product van ze

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 28 juni 2017 17:07
    Hahahaha werkelijk.
    I am just saying:

    Super Nintendo.

    En ja die kwam na de gameboy.
    En zelfs al ben je een sega gamer geweest of nog te jong dan nog zou je moeten erkennen dat dat wel degelijk een top product was.
    Ik had in die tijd wel een snes maar ik zal ook nooit ontkennen dat de megadrive/Genesis ook een top product was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelE30

    • 28 juni 2017 12:57
    @therussian Zal ons ook een zorg zijn dat jij dat vind, wat doe je hier dan?

    Miyamoto is een gameontwikkelaar, geen console bouwer. Dus je opmerking slaat als een tang op een varken. Een gameontwikkelaar die mede-verantwoordelijk is voor hoe het gamelandschap er nu uit ziet en enkele van de beste games aller tijden op z'n naam heeft staan.

    Kortom: fu!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheAmerican

    • 28 juni 2017 15:17
    @therussian en gelukkig voor ons neemt Nintendo jou ook niet serieus.
    Maar zeg eens, welke games neem jij wel serieus?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 28 juni 2017 16:56
    @therussian

    Lol, grappig dat je zomaar over een totaal ander onderwerp praat.
    De game Mario odyssee en daarin New Donk city is waar het hier over ging.
    En ik denk dat veel gamers de games van Nintendo toch echt wel serieus nemen. Zelfs in de tijden dat nintendo geen goede bedrijfsvisie had.

    Oftewel hoe kunnen we jou als gamer serieus nemen als je ten eerste al niet eens kunt reageren wat betreft het onderwerp.
    Lekker aan het trollen dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 28 juni 2017 22:53
    @watashi-wa-maurice-desu

    **En ik denk dat veel gamers de games van Nintendo toch echt wel serieus nemen**

    Oh vandaar dat Wii U eerder uit de productie ging dan de PS3 notabene.

    @TheAmerican

    Op dit moment alleen die van Xbox omdat Sony aan het verzuipen is in hun arrogantie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 29 juni 2017 09:50
    @therussian

    MS is een heel stuk harder aan het verzuipen door hun arrogantie. Sony is ook een beetje arrogant maar verre verwijderd van het arrogantie niveau van MS

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 29 juni 2017 13:22
    @coola

    Arrogantie van MS ????? Gratis backwards compatibility, 4K blu-ray, afspelen audio CD's.

    Sony: Betalen voor heruitgebrachte PS2 titels, geen backwards compatibility, geen 4K blu-ray, geen audio CD afspeel mogelijkheden.

    En sony is volgens jou slechts een beetje arrogant ??

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 29 juni 2017 11:35
    @therussian
    Hoe krijg je het voor elkaar om zelfs in een Super Mario artikel Sony te bashen. Het zou bijna knap zijn, als het niet zo onvoorstelbaar zielig was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheAmerican

    • 29 juni 2017 14:48
    @therussian ik vroeg welke games je serieus nam. Speel je wel regelmatig games?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 29 juni 2017 15:12
    @theamerican
    Nee joh, gewoon een troll die elk excuus aangrijpt om Sony te bashen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 1 juli 2017 17:33
    @sander999

    Prutser ik was sony Supporter vorige generatie maar met het uitbrengen van PS4 hebben zij flink arrogante dingen gedaan puur leunend op de kritiek dat Microsoft kreeg tijdens de presentatie van Xbox one. Microsoft herstelde hun fouten en heeft vele goede dingen extra gedaan terwijl sony als maar arroganter werd.

    @TheAmerican ( namen kopiëren is kansloos ).

    Shenmue, Fallout, Bioshock, GTA, etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fpsbig

    • 28 juni 2017 11:57
    Op de wii U zijn toch aardig wat top titels te krijgen. Te weinig om het als only console te hebben dat is waar maar ik heb genoeg plezier van mijn Wii u. Op dewii zijn ook veel toptitels alleen daar ergerde ik me toch aan de lage res op een plasma tv. Op een mooie crt breedbeeld tv zijn de wii games veel beter te doen. Ik heb beide consoles pas 1 of 2 jaar na launch gekocht als ik dacht, he nu zijn er er wel een aantal titels die ik wil spelen. Ik sluit ook niet uit dat ik een switch ga kopen, maar nog niet. Nintendo maakt altijd goede lang herspeelbare games, nietemin kan ik ook moeilijk verkopen dat voor de hardcore gamer je uit de voeten kan met alleen een nintendo. Gelukkig heb ik zelf daarom naast mijn wii u nog een goede pc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheAmerican

    • 28 juni 2017 15:21
    Ik vind new donk city nog steeds geen geweldige omgeving overigens, maar hopelijk valt het toch mee als we 'em eind oktober mogen gaan verkennen…!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coolharry

    • 28 juni 2017 15:31
    Ik heb gister een wat langer filmpje bekeken dat zich afspeelde in new donk city, maar moet zeggen dat het er toch wel erg vermakelijk uit zag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 28 juni 2017 17:49
    Ik weet het nog niet met deze game. Heb een beetje hetzelfde, Mario lijkt misplaatst in deze stad, in deze game. Maar ik weet al te goed dat ik niet kan oordelen voor ik dit gespeeld hebt. Laat me als zovaak graag verrassen door Nintendo.