EA heeft vandaag de game Mirror's Edge middels een persbericht officieel aangekondigd. Deze nieuwe game van Digital Illusions (bekend van de Battlefield-reeks) kwam eerder al via een magazine-artikel aan het licht. Het spel zou een revolutie binnen de wereld van de first-person shooters. Op welke manier was vooralsnog alleen nog de vraag, maar het persbericht biedt verheldering. Digital Illusions gaat namelijk de manier waarop we door de spelwereld lopen in een First-Person Shooter, grondig op de schop nemen.
"We willen de manier waarop spelers kunnen bewegen in first-person veranderen." zegt Owen O'Brien, de Senior Producer van Mirror's Edge. "Geen restricties meer, geen simpele obstakels als muren en hekken meer die je in de weg staan. We willen de speler laten bewegen als een echt mens, met de mogelijkheid te rennen, springen, schuiven en klimmen op een manier zoals dat nog nooit eerder vertoond is in een FPS.".
Patrick Soderlund, de General Manager van Digital Illussions, zegt dat het in de aard van het bedrijf ligt om games in een nieuwe richting te duwen. "We hebben met Battlefield de sandbox-ervaring mogelijk en geloofwaardig gemaakt en nu proberen we iets radicaals te doen met de traditionele, gevestigde mechanieken wat betreft bewegen in first-person."
Mirror's Edge zal in 2008 verschijnen voor PC, Xbox 360 en PS3.
Reacties op: Mirror's Edge: geheel nieuwe manier van lopen in een FPS
Emmertje Bert
Emmertje Bert
Dennispls
Het idee is leuk maar dergelijk zaken kunnen de game op zo veel punten breken.
wel weer gouden tijdperk voor testers
die zullen ze in dit geval heel erg nodig hebben
peter pan
Denk aan elk zichtbaar gebouw beklimmen zonder ladder, maar dmv muren, daken, of obstakels verplaatsen en daarmee houwvast te krijgen.
Ook en flow van de game zal hierdoor drastisch verhoogd worden. Wat mij en vele anderen vast zal aanspreken. Nooit meer met een voertuig vastkomen te zitten tussen een stom stoeprandje of weet ik veel wat. Niet meer minuten lang hoeven te manouvreren om op dat über goede snipe plekjte te komen.
Hmm ik ben zeer benieuwd naar dit nieuwe systeem. Maar als het zoiets is als ik hierboven beschreven heb dan zou het wel eens een aadrige revolutie kunnen gaan worden.
NoXiC
W voor stap met 't linkerbeen en R voor een stap met het rechterbeen? En de E of D voor voor/achteruit?
Beter verzinnen zij iets beter
Dennispls
Peter pan:
Je hebt het over vastzitten met vehicles op stoeprandjes enzo… ik zie niet hoe dat met gameplay opgelost moet worden… Dat heeft eerder met collision te maken zowel terrein collision als player collision.
Wat betreft je snipe spot… ook daar zie ik niet in hoe je met gameplay nog makkelijker op dat punt kan komen?
2hot los pimpos
ThaVman
Emmertje Bert
Geen restricties meer, geen simpele obstakels als muren en hekken meer die je in de weg staan. We willen de speler laten bewegen als een echt mens, met de mogelijkheid te rennen, springen, schuiven en klimmen op een manier zoals dat nog nooit eerder vertoond is in een FPS
Tja.
Crazy Harry
LOL hiermee geven ze alleen al aan dat ze niet begrijpen wat een sandbox game is. Ze moeten eerst maar eens hun game design theory gaan opfrissen.
Ik hoop dat ze met het verzinnen van die nieuwe manier beter voor de dag komen.
Trypsonite
StevieNL
Emmertje Bert
ConstantW
je loopt tegen een hekje -> trigger: je hopt eroverheen
Dit moeten ze echt goed gaan doen anders word het frustrerend…of ze moeten een knop hebben die die trigger actieveerd….. anders wil jij achter een muurtje schuilen …springt hij eroverheen -.-
Cavorka
JaapGoose
JaapGoose