'Minecraft naar XBLA brengen was gehaaste beslissing' | Gamer.nl

'Minecraft naar XBLA brengen was gehaaste beslissing' | Gamer.nl

Vorig jaar verraste Konami vriend en vijand door met Pro Evolution Soccer 2015 een heerlijke voetbalgame af te leveren. Het bedrijf heeft de schijn de laatste tijd een beetje tegen door de geruchten dat ze stoppen met het maken van AAA-games. PES 2016 bewijst in ieder geval dat de uitgever nog lang door mag gaan met het ontwikkelen van dergelijke games.

"Zelfs werknemers van Microsoft vroegen zich (tijdens de aankondiging) af: 'Wat is Minecraft en waarom tonen ze het?", aldus Spencer. Volgens hem was het plaatje dat getoond werd op het grote scherm tijdens de E3-presentatie de nacht van te voren vluchtig in elkaar gezet. "Maar dan komt (de game) uit en worden er twee miljoen exemplaren per maand van verkocht. Dat had ik niet verwacht. Zelfs ontwikkelaar Mojang niet."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou