Milo leert van interactie met alle spelers over de wereld | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Molyneux bracht tijdens de conferentie nog meer nieuwe informatie naar buiten over Milo & Kate. Het personage Milo is in het spel pas verhuisd van Engeland naar de Verenigde Staten en moet zich vaak alleen redden, omdat zijn beide ouders aan het werk zijn. De speler neemt de rol aan van a istent en kan Milo helpen en met hem praten. Aan de hand van het 'cloud computing'-systeem onthoudt Milo de interacties met eerdere spelers over heel de wereld en wordt deze informatie aangewend om Milo slimmer te maken in zijn omgang.  "Deze technologie maakt gebruik van collectieve intelligentie waar je mee kunt spelen", aldus Molyneux.

Persoonlijke inbreng

Molyneux geeft aan het Milo-project om twee redenen op te hebben gestart: om de interactie tu en hem en zijn vader na te bootsen en om spelers de kans te geven iets van zichzelf in games te kunnen stoppen. "In televisie, muziek, games, eigenlijk de meeste media zit niets van mijzelf en dat veracht ik. Ik wilde een personage maken dat mijn aanwezigheid op zou merken en me in de ogen zou aankijken," aldus Molyneux.  

Milo & Kate wordt ontwikkeld door Lionhead Studios, dat ook achter de Fable-serie zit, en maakt volledig gebruik van de Kinect-functionaliteiten. Het spel zal dit jaar nog niet verschijnen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou