Nieuws
Xbox

Microsoft wil investeren in meer casual en sociale games voor Xbox

Gaat het bedrijf weer ontwikkelaars opkopen?

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft is van plan om bredere doelgroepen aan te spreken met Xbox door meer te investeren in casual en sociale games.

Dat laat Xbox-hoofd Phil Spencer weten in een interview met Bloomberg. "Wanneer ik denk aan de genres die gebruikelijk met Xbox worden geassocieerd, hebben we inderdaad Roblox, Minecraft, Fifa en Fornite, maar we willen blijven investeren in meer sociale, casual content. We hebben grote ambities."

Op wat voor manier die investeringen plaatsvinden, specificeert Spencer niet, maar een van de mogelijkheden is ontwikkelaars en uitgevers opkopen, zo kopt ook Bloomberg in. Microsoft heeft eerder al aangegeven dat het aankopen blijft doen nadat het de afgelopen jaren bedrijven als Bethesda's moederbedrijf Zenimax, Obsidian, Double Fine en Ninja Theory heeft gekocht.

Dit artikel delen:

Lees meer

Xbox Series X en S: een jaar na release Assassin's Creed Chronicles-trilogie nu gratis op pc te claimen
13

Reacties op: Microsoft wil investeren in meer casual en sociale games voor Xbox

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 10 november 2021 11:23
    Niet echt mijn type games, maar de markt is veranderd. De jongeren gaan niet meer uit, maar gamen samen op afstand. Dan moet je als platform natuurlijk wel in meegaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 10 november 2021 11:38
    @Ziminar
    Sinds wanneer gaan jongeren niet meer uit?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 november 2021 11:44
    @brushaway Ik kan niet spreken voor alle jongeren natuurlijk dus dit is gebaseerd op wat ik om mij heen zie.
    Games zijn veel socialer geworden. Vroegah kun je niet samen spelen op afstand met elkaar. Met uit bedoel ik ook meer dat ze elkaar minder lijfelijk opzoeken, maar dat vooral digitaal doen.
    Ik heb het dan vooral over jongeren in de range van 12 t/m 16.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 10 november 2021 23:00
    @Ziminar
    Ik werk met jongeren en het klopt niet helemaal wat je zegt.
    Natuurlijk wordt er veel meer online gegamed met elkaar. Maar pubers hebben nog wel behoefte aan 'echt' contact. Dus voor veel is het gamen erbij gekomen. Maar afspreken en elkaar echt zien gebeurt nog steeds heel veel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 11 november 2021 13:15
    @Akira Goed om te horen! Dan zijn de jeugd in mijn omgeving duidelijk uitzonderingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 11 november 2021 07:32
    @Ziminar die leeftijd gaat toch sowieso niet uit?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 november 2021 11:58
    @brushaway ik bedoel ook niet echt uitgaan naar de kroeg, maar meer elkaar fysiek opzoeken.
    Ik was behoorlijk onduidelijk lees ik nu, excuus

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 10 november 2021 11:35
    Gewoon de markt blijven verbreden is niets mis mee. Ze hebben al het beste op (console) shooter en rpg gebied. Ik denk dat het qua racing ook wel goed zit (sowieso beste arcade racer nu met horizon 5). Sport games worden door EA, 2K (en vroeger Konami) gemaakt; daar hoef je geen zorgen over te maken. Dus casual en action adventures zijn zeker nog markten die aangeboord kunnen worden. Ze hebben jongens van Rare in huis. Dat zijn (hoewel niet iedereen van vroeger er bij zit) echt niet de minste. Sea of Thieves is fantastisch; die jongens snappen hoe je vriendelijke ogende games kan maken. Viva Pinata was esthetisch natuurlijk ook super nice. Nu zijn ze natuurlijk druk met SoT beter te maken en uit te breiden; en op de achtergrond bezig met Everwild. Maar laat die gasten eens met een team van obsidian aan tafel gaan en er een mooi side-project uit poepen.. ik ben daar best siked voor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 november 2021 12:26
    @kleinekoosjer
    Ook action adventures komen er ook wel aan, denk aan indiana jones en als je aan story driven games denkt denk dan aan hellblade 2 en perfect dark denk ik dan en nieuwe gears.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RoyVG

    • 10 november 2021 12:39
    Nooit verkeerd om je aanbod te verbreden. Perzoonlijk zie ik Xbox games ook meer als een """"hardcore-gamer"""" console. Wil niet zeggen dat er geen casual games zijn, maar een goeie exclusieve casual game op zijn tijd zou ze wel goed doen om in meer huiskamers te komen. Een Series S is qua prijs een heel aantrekkelijke console als alternatief voor een Switch als je toch alleen maar thuis gamet achter je tv. Beide hebben een enorm aanbod (Xbox dankzij Backwards Compatability, Switch omdat hun reviewproces nauwelijks beter is dan Steam) maar het imago van de switch schreeuwt veel meer "voor de casual gamer"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 10 november 2021 17:15
    Hierover gesproken.. wanneer komen die vallende mannetjes nou?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    sandervs

    • 10 november 2021 22:14
    Koop die studio van It Takes Two, Hazelight heet die dacht ik

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • OliviaSophia

    • 14 november 2021 08:37
    Investeer en ontvang binnen zeven werkdagen rendement. Waarom zou u uw kostbare tijd online verspillen aan het zoeken naar een lening? Wanneer er een mogelijkheid voor u is om te investeren met € 300 en binnen zeven werkdagen een rendement van € 3.000 te krijgen. Neem contact met ons op via WhatsApp of bel +1- (902) 201-2811 … E-mail– oliviasophia00111 @ gmail . com