Nieuws
Xbox Series X

Microsoft voegt FPS Boost aan meer dan zeventig games toe

O.a. Far Cry 6, Gears of War 4 en Assassin's Creed Unity

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft heeft de zogeheten 'FPS Boost'-optie aan meer dan zeventig games toegevoegd.

De teller van Xbox-games die FPS Boost ondersteunen, staat daardoor nu op 97 games. Spellen die zijn toegevoegd, zijn onder andere Alien Isolation, Life is Strange 1 en 2, Shadow of the Tomb Raider, Assassin's Creed Unity, Yakuza 6 en Gears of War 4. Hier is een complete lijst te bekijken met alle games die FPS Boost ondersteunen.

FPS Boost werd eerder dit jaar aangekondigd voor oudere games die via backward compatibility op Xbox Series X en S speelbaar zijn. De modus gebruikt diverse methodes om in sommige gevallen een dubbele of zelfs verviervoudigde framerate weer te geven. Eerder dit jaar werd FPS Boost al aan games als The Elder Scrolls 5: Skyrim, Fallout 4 en Battlefield 5 toegevoegd.

Via het Xbox-systeem kan men naar 'manage game' gaan en vervolgens naar 'compatibility options' om FPS Boost aan en uit te zetten, net zoals Auto HDR.

FPS Boost

Dit artikel delen:

Lees meer

Nioh, Jump Force en Streets of Rage 4 vandaag naar PlayStation Now Sony PlayStation kondigt samenwerking met Discord aan
11

Reacties op: Microsoft voegt FPS Boost aan meer dan zeventig games toe

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 4 mei 2021 09:02
    Snap gears of War 4 niet alleen die game draaide al op 60 fps of toch niet? Had wel een 120 fps mode leuk gevonden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    COSMIC_TSAR

    • 4 mei 2021 09:05
    @hulstpower alleen multiplayer denk ik dan, dat de campaign op 30 draaide?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 4 mei 2021 09:24
    @hulstpower
    Kan zijn dat voor GoW4 alleen de S versie een update naar 60heeft gehad.
    En daarmee gelijk loopt als de X versie, afgezien van de grafische kwaliteit.
    De X versie heeft al een 120hz modus dacht ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 4 mei 2021 09:33
    @CroniC dat is gears 5 dit gaat om gears 4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 4 mei 2021 11:33
    Elke FPS Boost update is een feestje. Zit inmiddels alweer 50 uur in Skyrim.
    Ik hoop echt dat er zo snel mogelijk meer games volgen, Dark Souls 3 en Shadow of War staan hoog op mijn lijstje.

    Aan andere gamers hier: Welke games moeten echt een fps boost krijgen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 4 mei 2021 14:23
    Dit is echt een niet te onderschatte feature. Ik sta er echt van te kijken hoe makkelijk het blijkbaar is toe te passen. Ze begonnen heel voorzichtig; gampepie of 5, toen wat bethesda en nu BAM!! Hele sloot wordt in ene geboost. En het werkt als een tierelier.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 4 mei 2021 14:45
    @kleinekoosjer Ik heb het tot nu enkel bij Skyrim en F76 in de praktijk gezien, maar als ik Quick Resume gebruik in Skyrim, hakt de fps heeeeel erg dus herstart ik de game. Maar dat is alleen als de console uit heeft gestaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 4 mei 2021 15:36
    @Krytuun quick resume is nog een beetje hit en miss.. bij mij ook. volgens mij heeft het er me te maken dat sommige games een verbinding met server in stand houden en daar wordt je na tijdje idle te zijn vanaf gekicked. Dat gevoel heb ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 4 mei 2021 15:52
    @kleinekoosjer Ja idd. zoiets had ik met Dark Souls 3 inderdaad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Oxymorphone

    • 4 mei 2021 16:15
    Eat that Sony :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 5 mei 2021 08:07
    Fps boosts zijn top en ik maak er dankbaar gebruik van, maar ik hoop ook wat meer echte series xs upgrades van oudere ganes te zien, zonder direct het label remake.