Nieuws

Microsoft toont interface Xbox Series X

'Eenduidig ontwerp'

Geschreven door Jacco Peek op
Microsoft heeft de interface van de Xbox Series X voor het eerst getoond in een nieuwe video.

Volgens Microsoft richt de nieuwe interface zich op de belangrijkste aspecten van de ervaring, zoals de games en de winkel. Deze aspecten nemen volgens het bedrijf minder geheugen in beslag. Ook start de Xbox Series X de helft sneller op dan de vorige generatie Xbox-consoles en zou terugkeren naar Home vanuit een game dertig procent sneller zijn.

Microsoft zegt ook dat het ontwerp van alle Xbox-apparaten in aanloop naar het najaar gelijkgetrokken wordt. Zo is de indeling van de Xbox-applicatie voor Windows en de mobiele applicatie gelijk aan die van de console. Notificaties worden verder gesynchroniseerd en gameclips delen via de mobiele app moet eenvoudiger worden.

Bekijk hieronder de video.

Dit artikel delen:

Lees meer

'Halo Infinite uitgesteld wegens outsourcing' Eerste foto's Xbox Series X duiken op bij Duitse beurs
17

Reacties op: Microsoft toont interface Xbox Series X

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    El Ninjo

    • 19 augustus 2020 16:35
    Netjes, ik vind een gelijke look & feel erg prettig en van belang.

    Ik heb alleen ervaring met Playstation, de interface van de console en mobiele apps is van hetzelfde ontwerp maar het mag allemaal wel wat beter samenwerken; nu is er een aparte app voor berichten, een aparte app voor 2nd screen en het werkt allemaal niet héél soepel samen.

    De PSN store is al eens 'verbeterd' maar de functionaliteit laat mijn inziens veel te wensen over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GWO

    • 19 augustus 2020 17:19
    @El Ninjo Ik ben zelf ook een PS(4) - gamer, maar ik vind idd dat Playstation wel even aan de bak mag met hun interface en zeker de apps op de telefoon.
    Wat dat betreft merk ik dat MS echt een software-bouwer is en dat zie en merk ik terug in bijv gamepass (pc). Dat werkt erg fijn i.c.m. m'n mobiele app.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 19 augustus 2020 17:15
    De stilstaande plaatjes zien er best mooi uit hoor, maar ik heb alsnog geen reet gezien eigenlijk behalve plaatjes die ik al gezien had, en een paar mensen de praten over hoe geweldig het wel niet is.

    Laat nou eens gewoon een video zien van iemand die door het hele menu en dergelijke heen gaat, hier heb je toch niks aan.

    Maar goed het kan natuurlijk alleen maar beter dan de systemen die de xbox one en de ps4 hebben (vind ze beiden niet geweldig)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 augustus 2020 18:01
    @darkmanwls volgens mij is dit de zelfde als wat je nu als beta tester test en zijn daar wel wat videos van kan het fout hebben hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 19 augustus 2020 18:15
    @hulstpower Kan zijn, maar de video laat in ieder geval geen reet zien behalve mensen die zeggen hoe geweldig t is. En dat zal ook wellicht wel zo zijn. Maar het is nu een beetje "wij van wc eend…."

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 augustus 2020 18:56
    @darkmanwls mee eens. Laat ze maar eens prijs en datum en games bekend maken de rest komt dan wel vind ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 20 augustus 2020 08:45
    Je hebt het fout.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 19 augustus 2020 18:07
    Meer gelul als dat in de interface heb gezien maar goed kleine beetje wat ik zag zag er niet slecht uit ziet er lekker gelikt uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 20 augustus 2020 08:44
    Ja, zonder die marketingdiarree was het filmpje een seconde of vier geweest…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 19 augustus 2020 18:23
    Als t maar sneller is ben ik al lang blij. Haat t om 10 seconden te moeten wachten om mijn vriendenlijst te laden of Netflix op te kunnen starten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 19 augustus 2020 18:42
    @wazp dat komt doordat je zoveel vrienden hebt natuurlijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 19 augustus 2020 19:40
    @fonsrutte niets is minder waar 😂 en dat worden er nog minder aangezien ik van ps4 naar series X ga, en het gros van mn huidige vrienden lijst naar ps5 gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 20 augustus 2020 08:43
    @wazp Dat is instant op Xbox (One X)…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 20 augustus 2020 13:01
    @denver achteraf had ik ook beter voor een one (X) kunnen gaan. Speel nagenoeg alleen maar 3rd party games en de exclusives die ps4 heeft spreken mij totaal niet aan (op God of war na). Dus voor mij is de overstap naar series X een logische keuze.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 19 augustus 2020 21:23
    Blijf er bij, een goeie UI is altijd in the eye of the beholder, wat jij mooi/fijn vindt hoef ik dus helemaal niet fijn te vinden. belangrijkste is dat het snel werkt en voor de betreffende gebruiker intuitief en genoeg informatie geeft. Veel mobile apps etc vind ik dus bv verschrikkelijk vanwege de weinig informatie op 1 scherm en dat er meer vanuit designpunt gekeken wordt dan vanuit praktisch nut.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 20 augustus 2020 08:42
    Er zijn wel degelijk objectieve criteria waaraan een goede UI/UX moet voldoen, dus je eye of the beholder verhaaltje gaat niet op. Het is geen kunst…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Quorumz

    • 20 augustus 2020 09:26
    Allemaal leuk en aardig maar als alles stront traag is 1) met opstarten, om knettergek van te worden en 2) starten van games of friends tonen. ze moeten echt een andere manier vinden om snel je geinstalleerde game database te indexeren en te checken op updates, gisteren weer 10 minuten later voordat er eindelijk wat opstartte (137 games geinstalleerd met 2 externe drives), die snelheid zoek ik strak in die nieuwe series x

    en idd kansloze video