Nieuws
Age of Empires

Microsoft richt studio op voor Age of Empires-ontwikkeling

Age of Empires 2: Definitive Edition komt deze herfst uit

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft heeft een studio opgericht die zich volledig gaat richten op het ontwikkelen van Age of Empires-games.

Dat kondigde Microsoft op zijn blog aan. De studio wordt geleid door Microsoft-werknemer Shannon Loftis. "We willen nog meer hulpmiddelen en leiderschap inzetten om het nalatenschap van de Age of Empires-franchise te laten voortbestaan op pc, ook voor de gepassioneerde en trouwe fans."

Op Microsoft's E3-persconferentie werd Age of Empires 2: Definitive Edition aangekondigd. De klassieke strategiegame krijgt 4K-ondersteuning en een nieuwe campagne, The Last Khans. Het spel komt deze herfst uit.

Dit artikel delen:

Lees meer

Pokémon Sword en Shield biedt nieuwe strategieën dankzij Dynamaxen Bouw je eigen dierentuin in Planet Zoo
12

Reacties op: Microsoft richt studio op voor Age of Empires-ontwikkeling

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ghost

    • 17 juni 2019 10:21
    Blog is week oud, lekkker actueel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MichelMusters

    • 17 juni 2019 10:30
    @Ghost Dat is correct. Het probleem is dat dit alleen via deze blog bekend is gemaakt, en vanwege de drukte rondom E3 viel het (bijna) niemand op tot afgelopen weekend. Het leek ons voor het Gamer.nl-publiek alsnog interessant om dit te weten, vandaar de keuze het te plaatsen. Mocht het oud nieuws zijn voor je, kun je het natuurlijk ook gewoon negeren!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 17 juni 2019 13:16
    @MichelMusters ik probeer alles te volgen, maar NOG een MS studio wist ik niet, thanks!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 17 juni 2019 15:16
    @MichelMusters Ik wist het niet en interessant om te weten dus trek je van de azijnpissers niets aan. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 3djester

    • 17 juni 2019 10:45
    Had dit nog niet gelezen, maar is zeker goed nieuws. Toch nog een AOE 4?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ghost

    • 17 juni 2019 11:06
    @3djester
    Die is al aangekondigd. (2 jaar geleden)

    https://gamer.nl/artikelen/trailer/age-of-empires-4-en-age-of-empires-definitive-edition-onthuld/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 3djester

    • 19 juni 2019 16:38
    @Ghost Ow thanks ghost! wist ik niet :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Voci

    • 17 juni 2019 17:52
    Weer Windows 10, Windows Store only?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 17 juni 2019 23:25
    @Voci Nee, microsoft is steeds meer aan t afstappen van de microsoft store. De Halo masterchief collection komt bijvoorbeeld ook gewoon op steam uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 18 juni 2019 08:15
    @darkmanwls Nou niet echt, de nieuwe Xbox Game Pass PC maakt gebruik van de Microsoft Store dus ze maken er juist meer gebruik van dan voorheen. Halo Masterchief collection en de nieuwe Halo Infinite komen ook gewoon op de MS store uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 18 juni 2019 14:37
    @MelvinChowder Als je mijn bericht goed leest zeg ik ook dat de Halo collectie OOK op steam uitkomt, ik zeg dus niet exclusief. Tuurlijk stopt MS niet met de windows store, maar ze geven wel steeds meer games niet exclusief er op uit. Je mist een beetje de essentie van mijn punt en gaat vervolgens in op wat jij denkt dat ik zeg. Niet wat ik daadwerkelijk zeg. Dus ja, wel echt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 19 juni 2019 00:02
    @darkmanwls nee ik denk dat je mij niet begrijpt, jij geeft aan dat MS de store aan het aftappen is terwijl dat juist niet het geval is (zie mijn Halo en Game Pass voorbeelden). Dit was om aan te geven dat ze de store nog steeds evenveel ondersteunen en dat jouw claim dat MS de store “aan het aftappen” onjuist is. Weet niet waar je deze onzin vandaan hebt gehaald.