Nieuws
halo infinite

Microsoft overwoog Halo Infinite in delen uit te brengen

Phil Spencer spreekt over uitstel Halo Infinite

Geschreven door Jacco Peek op
Microsoft overwoog Halo Infinite in delen uit te brengen. Dat zegt Xbox-hoofd Phil Spencer tijdens de podcast Animal Talking.
"Laat ik beginnen met erkennen dat het balen is", zegt Spencer over het uitstel van Halo Infinite. "Het is een teleurstelling voor mensen, en een teleurstelling voor ons. We keken echt uit naar het samen uitbrengen van Halo Infinite met de Series X. Uiteindelijk moest ik de juiste beslissing maken voor de gezondheid van het team en de kwaliteit die we van de game willen."

Phil Spencer besprak met 343 Industries-hoofd Bonnie Ross de optie om Halo Infinite in delen te ontwikkelen en uit te brengen, maar toch werd gekozen voor volledig uitstel. "Het voelde gewoon, voor ons allemaal, niet als de Halo-release die we willen", zegt Spencer.

Eerder dook het gerucht op dat Halo Infinite zonder campagne zou verschijnen, maar dat werd ontkracht door ontwikkelaar 343 Industries. De multiplayermodus van de game wordt wel free-to-play.

Halo Infinite stond gepland als lanceertitel van de Xbox Series X, maar is uitgesteld naar volgend jaar. De Series X zelf verschijnt in november.

Dit artikel delen:

Lees meer

Fall Guys: Ultimate Knockout biedt prachtige chaos De verschillende vliegtuigen en vliegvelden in Microsoft Flight Simulator in beeld
33

Reacties op: Microsoft overwoog Halo Infinite in delen uit te brengen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    garciagarcia

    • 13 augustus 2020 15:40
    Nou Phil, ik denk dat heel veel fans teleurgesteld zijn na het zien van de gameplaybeelden vorige maand en willen dat de game nog langer wordt uitgesteld om deze nog grondig op te poetsen.

    Ik had zelf geen moment het idee dat ik naar een nieuwe Halo zat te kijken. Wat een generieke shit met current gen graphics zag ik op mijn scherm zeg. Ik had hier veel, maar dan ook veel meer van verwacht…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dezwarteziel

    • 13 augustus 2020 20:44
    @garciagarcia Het was nog niet af pik, je praat over zaken waar je geen weet van hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 13 augustus 2020 21:14
    @dezwarteziel ooh sorry, ik wist niet dat jij hier de alwetende was. Ze hadden die gameplay nooit moeten vertonen. Echt een schande was het. Leek echt helemaal nergens op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • sgsvve

    • 13 augustus 2020 15:41
    Uitbrengen tijdens de feestdagen had een nekslag geworden voor Halo. Heel blij, ondanks dat ik er naar uit heb gekeken, dat ze het uitstellen. Ze slepen corona er met de haren bij, maar ik denk dat de kritiek op de demo de doorslag heeft gegeven.

    Miyamoto: "A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad,"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 13 augustus 2020 16:06
    @sgsvve Stop alsjeblieft met die Miyamoto quote. Het eerste gedeelte (een uitgestelde game is uiteindelijk goed) is nooit waar geweest, sommige games zijn gewoon niet te redden, zie bijvoorbeeld die enorm kutte Duke Nukem game. En dat een gerushde game altijd slecht is is niet meer waar sinds patches een ding zijn. Je kan een enorme kutgame uitbrengen, als de ontwikkelaar daarna nog jaren met patches eraan gaat sleutelen kan het nog best een goede game worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 13 augustus 2020 16:11
    @sgsvve crackdown 3 moet de game of the console generatie zijn volgens joun denk wijzen xd als uitstel altijd de game beter maakt, is helaas niet altijd waar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 14 augustus 2020 07:52
    @rpenning Is Crackdown ooit door Micro aangekondigd als de grote triple A exclusive ?
    Die grap wordt wel een beetje oud.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 14 augustus 2020 17:28
    @xeros pardon heb je toen die tijd die trailer niet gezien over hoe geweldig die cloud wel niet was. Crackdown 3 was nog erger als no Mans sky en watchdogs 1

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 13 augustus 2020 16:04
    Wel interessant, want zo'n 3 weken geleden was er nog een gerucht dat alleen de Multiplayer uitgesteld zou worden en Microsoft schoot dat gerucht toen héél snel af. Je krijgt nu toch het idee dat dat gerucht tot op zekere hoogte waar was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 13 augustus 2020 16:07
    Xbox wat een grap zeg. Alles wat ze doen doen ze niet goed.zoals de naam van de nieuwe consoles zelf ik moet af en toe goed kijken om welke het nou eigenlijk gaat Xbox one s, xbox series s.xbox one x en de Xbox series x wie the fuck bedenkt dat.
    En dan komen ze met een gameplay reveal voor de sterkste console in de wereld en dan krijgen we geen gameplay wtf haha.
    Nouja volgende show nog een poging en dan die shit ophypen waar je u tegen zegt met hun dit is de beste console ter werled. En dan komen ze aan met halo op pc die er vervolgens als shit uitziet en een hoop cgi trailers waar ik zelf een hekel aan heb. En alle spellen die zijn aangekondigd waar mensen hyped voor zijn die zijn of uitgesteld of nog in early production.
    En vervolgens verliezen ze zo hard dat ze spontaan zeggen het gaat niet om verkochte consoles maar om mensen binnen je eco system wat overigens Bull shit is want zelf Xbox heeft gezegd dat het niet rendabel is maar dat het dat wel kan worden over een aantal jaar.
    Ik geloof er allemaal niet in ik ben bang dat heel vaak games as a service worden zoals halo zodat ze de living shit uit kunnen melken.
    Ik zie Xbox als de jongen met de grootste bek in de klas en dan als het tijd is om te laten zien wat je hebt staan ze met lege handen.
    Ze snijden zich zo vaak in vingers dat ze mazzel hebben dat Microsoft er achter zit anders waren ze allang dood gebloed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Oxymorphone

    • 13 augustus 2020 17:13
    @rpenning Ja, koop 'm dan niet. Volg de massa en koop een gaystation.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 13 augustus 2020 17:40
    @Oxymorphone
    ‘Gaystation’ man man man. Jij bent af. Wat ontzettend sneu.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 13 augustus 2020 19:52
    @niqomipa ik vond het juist super origineel 🙈🙈 wat een droeftoeter lekker inhoudelijk ook

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 13 augustus 2020 17:52
    @Oxymorphone dat ga ik ook zeker wel doen ps5 komt er als eerst. Ik had graag gezien dat Xbox met allemaal dikke AAA games zou komen dan had ik waarschijnlijk wel een series x erbij gehaald. Ik vind dat Xbox gewoon super slecht informatie naar buiten brengt. Zoals de game show allemaal dikke trailers en dan een dag later zeggen van ja we weten nog helemaal niet wat we er mee willen. En van dat alle games ook speelbaar zijn op de Xbox one en dan een dag later zeggen van ja deze en deze games komen alleen naar de series x. Halo laten zien en dan een dag later melden dat het eigenlijk op pc was. alles is gewoon zo onduidelijk en we hebben het over Microsoft niet een of ander klein bedrijfje maar een biljoenen bedrijf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ViperVenom

    • 13 augustus 2020 21:55
    @rpenning Dat laatste snap ik vooral niet waarom zou je gameplay op Pc laten zien laat het dan op je nieuwe hardware zien zodat mensen zien wat ze krijgen voor hun geld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 13 augustus 2020 22:49
    @rpenning de series X troeft de ps5 op bijna alle vlakken anders gewoon af hoor. Dat velen waarschijnlijk blind voor de ps5 gaan zonder ook maar een beetje onderzoek te doen zegt meer over de gemiddelde gamer. Bij mijn vriendengroep hetzelfde verhaal, ja we gaan ps5 halen want ps4 was goed… Wat een kont reden, en vervolgens ook nog eens alleen maar third party games (fifa, cod etc.) te spelen…

    En die exclusives op de ps5 is nou ook weer niet zo bijzonder. Plus dat het de eerste paar jaar op geen enkele "next-gen" console veel soeps zal zijn qua exclusives, dat is al jaren zo.

    Dus waar je jou verhaal vandaan tovert is mij een raadsel, alleen maar omdat 1 game developer steken laat vallen? Ik zou zeggen doe een beetje meer onderzoek naar wat microsoft en xbox allemaal te bieden heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyNL

    • 13 augustus 2020 23:16
    @wazp
    Wat je eigenlijk wil zeggen is dus dat de gemiddelde gamer voor games gaat ipv kracht?

    Ja daar heb je wel gelijk in.
    De Xbox one X, ook zo'n troef 🤣

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 13 augustus 2020 23:23
    @TommyNL als je goed leest is dat niet wat ik heb gezegd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 14 augustus 2020 01:16
    @wazp dat is zeker waar ik heb ook een hoop vrienden die gewoon PlayStation halen omdat ze dat gewend zijn. En de Xbox series x troeft inderdaad de ps5 op bijna alle vlakken.maar dat doet de Xbox nu ook en die verkoopt vergeleken met de PlayStation voor geen meter.en ik heb nooit gezegd dat de Xbox een kut apparaat is alleen dat Microsoft een eikel is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 14 augustus 2020 09:19
    @rpenning de xbox one heeft een hele valse start gemaakt. Daarom heeft de ps4 zoveel meer verkocht. Dat is nog enigsinds goed gemaakt met de xbox one X maar dat gaan ze nog voelen met de verkopen van de series X. Playstation heeft gewoon de merknaam mee en op dit moment zeker het voordeel doordat de ps4 zo goed van start ging.

    Al denk ik dat het verschil komende generatie een stuk kleiner zal zijn, zeker als de series X zwaar onder de prijs gaat zitten en dan ook nog een nog goedkoper alternatief met de series S. Tel daarbij de game pass, xcloud, backwarch compatibility, xbox game studios etc. op en dan denk ik dat Microsoft het juist heel slim aanpakt.