Toegankelijkheid was een belangrijke factor bij de ontwikkeling van de controller. Volgens Whitaker moet de controller kleinere handen faciliteren, zoals die van kinderen vanaf acht jaar, onder andere door de de bumpers en de triggers ronder te maken en de handgrepen aan te passen. Ook is de d-pad veranderd om deze dichterbij die van de Elite-controller voor Xbox One te brengen met vier extra richtingen.
Microsoft heeft ook stappen gezet om de controller beter compatibel te maken met verschillende apparaten. De Series X-controller werkt draadloos met Xbox One, pc, iOS en Android dankzij Low Energy Bluetooth. De controller onthoudt verschillende apparaten om het wisselen tussen deze apparaten te vergemakkelijken en bevat een USB-C-aansluiting.
Dynamic Latency Input is een andere nieuwe feature van de controller, die doorgevoerd wordt in het hele systeem. In feite wordt er frequenter informatie gestuurd naar de controller met gemarkeerde frames, zelfs als de game deze nog niet nodig heeft, waardoor er elke keer enkele milliseconden worden bespaard.
Andere aspecten die input latency verminderen zijn ondersteuning voor HDMI 2.1, Variable Refresh Rates en een bijgeleverde high-speed HDMI-kabel. Ook zegt Microsoft dat het eenvoudiger wordt voor ontwikkelaars om hun vertraging te meten dankzij gedetailleerdere informatie.
De Xbox Series X verschijnt dit najaar.




Reacties op: Microsoft onthult Xbox Series X-controller volledig
hulstpower
clandestine666
hulstpower
kleinekoosjer
clandestine666
darkmanwls
Aces-82
darkmanwls
De standaard controller van een systeem moet in principe geschikt zijn om alle games mee te kunnen spelen.
Aces-82
fonsrutte
Heeft het te maken met het 'vinden' van individuele knoppen op de d-pad of druk je er daadwerkelijk meer tegelijk in?
darkmanwls
Eigenlijk bijna alle controllers behalve die van de NES, SNES, en de playstations.
En ja ik snap dat de d-pad voor veruit de meeste games van tegenwoordig niet of nauwelijks meer in zo'n grote precisie nodig is. Maar ik speel graag fighters, en die zijn gewoon verschrikkelijk op zo'n d-pad.
P.S. voordat iemand erover begint, ik heb vernomen dat de controller van de sega saturn ook uitstekend was voor fighters. Daar kan ik geen oordeel over geven, ik heb nooit een saturn gehad.
fonsrutte
Ik vraag me dan af wat de overweging is om het op deze manier te doen.
darkmanwls
ali3n8tor
Maar als je echt een ruk dpad wilt ervaren: die van de gamecube staat bij mij wel op eenzame hoogte =) die van de originele xbox en 360 zijn vleesraspen en die van de xbox one vind ik ook helemaal ruk en niet accuraat. Fightgames zijn echter een Niche en een overgroot deel zal de dpad enkel gebruiken om een menu te navigeren , maar godzijdank voor de ps4/3/vita dpad's en controller converters
darkmanwls
Plus dat een game als Mortal Kombat 11 je gewoon dwingt om met controller te spelen omdat in tower mode je de rechter analoge stick nodig hebt, en die zit over t algemeen niet op arcade sticks. Je kan alleen de standaard stick switchen tussen d-pad en linker stick.
En dat fighting games zo'n niche zijn valt nog wel mee. Een game als mortal kombat verkoopt toch enorm. En Killer Instinct was een klapper voor Microsoft, iedere console heeft een grote fighting game franchise nodig imo. Xbone had killer instinct, ps4 had streetfighter 5.
melody
Ik deel je mening over de D-pad. Ik zie de bestaandswaarde van die ronde schijfjes niet. Eigenlijk vind ik die plus vorm ook niet geweldig, maar die van de playstation (4 losse knopje met klein beetje ruimte ertussen) het fijnst.
Witty1889
Verder… sja. Het is net een Xbox-controller. Ik heb de allereerste altijd ontzettend fijn gevonden in al z'n logheid. Ik ga er 100% vanuit dat ook deze prima in de hand ligt.
kleinekoosjer
denver