Nieuws

Microsoft introduceert minder dure Xbox Elite 2 Core-controller

Een controller met alleen de belangrijkste aspecten

Geschreven door Denian Franken op
Microsoft heeft vandaag de Xbox Elite 2 Core-controller aangekondigd. De nieuwe Xbox-controller wordt een goedkopere uitvoering van de standaard Elite-controller voor Xbox Series X.

Met de titel ‘Core’ verwijst Microsoft naar het gegeven dat de controller is gemaakt om de kernbehoeften van gamers te vervullen. De nieuwe controller moet in Amerika 130 dollar kosten. Dat is vijftig dollar goedkoper dan de standaard Elite-controller voor Xbox Series X.

 De Xbox Elite 2 Core-controller is vanaf 21 september verkrijgbaar in Nederland en kost 129,99 euro.

Xbox Core-controller

Dit artikel delen:

Lees meer

Ontwikkeling current-gen-update The Witcher 3 nog steeds op schema Party Chat-geluidsonderdrukking op Xbox vanaf vandaag beschikbaar
25

Reacties op: Microsoft introduceert minder dure Xbox Elite 2 Core-controller

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Vogeltje

    • 7 september 2022 17:40
    Zit er dan nog wel genoeg verschil tussen de standaard en deze elite zonder enige accessoires om de prijs te rechtvaardigen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 7 september 2022 20:09
    @Vogeltje ik hoop het wel. Sinds vorige week heb ik een XSX en vind de standaard controller echt tegenvallen, voelt heel goedkoop aan met de harde plastic klikgeluiden van de knoppen en de d-pad. Nu gebruik ik mijn oude elite controller die ik voor de oneX had gekocht maar de rubber grip is nu losgelaten. Een elite 2 vind ik wel duur, zeker vanwege alle klachten die er zijn over de kwaliteit, knoppen die niet meer werken en zo.

    Dus hopelijk is dit een mooie tussenoplossing, ik hou het in de gaten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 7 september 2022 20:32
    @DarkSlide.nl De eilte 2 heeft juist die klachten verholpen. Het was de eerste elite controller die de klachten had.

    Mijn xbox elite 2 doet het na maanden veel gebruik nog steeds goed. Geen enkele klachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 7 september 2022 22:04
    @armilo-theus ik was aan het overwegen er een te bestellen dus ging kijken voor prijzen bij de tweakers pricewatch en daar krijgt ook de series 2 bij de recensies veel klachten van gebruikers die hem voor reparatie op hebben moeten sturen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bluebarret

    • 8 september 2022 09:52
    @DarkSlide.nl vind je 'm goedkoop voelen? Dat vind ik juist niet. Daarnaast zit deze heerlijk in de hand.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 8 september 2022 14:20
    @bluebarret ik ben de PS5 controller gewend, dan voelt de XSX controller als een stap terug. Zelfs de X360 controller was een stuk beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 8 september 2022 07:51
    @Vogeltje
    De controller zelf is volgens mij identiek, dezelfde trigger aanpassingen, sleutel voor het stugger maken van de sticks, verschillende profielen, accu en charging cable. Waarschijnlijk mis ik nog wat features.

    Het lijkt dus gewoon de elite zonder accessoires. Ze verkopen overigens ook de accessoires als set voor 50euro, wat het bedrag dan weer op 180 zet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 7 september 2022 17:47
    De nieuwe controller moet in Amerika 130 dollar kosten. Dat is vijftig dollar goedkoper dan de standaardcontroller voor de Xbox Series X.

    Ik mag hopen dat je met de standaard controller die elite bedoelt xd.

    Ik vind die controllers heel mooi maar holy moly wat zijn die dingen asociaal duur zeg! Zelfs deze voor 130 vind ik veel geld voor een controller

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 7 september 2022 18:15
    @Ronnyp ik mag toch hopen dat ze de elite bedoelen. Want als de standaard controller 180 euro kost, dan HOLY FUCK!! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 7 september 2022 18:12
    Er zijn ook heel veel problemen met de Elite 2 toch? Is dat in deze versie opgelost?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 7 september 2022 18:30
    @Tinus Tussengas-1 Welke problemen dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 7 september 2022 18:54
    @fonsrutte driftshit denk ik dat i bij deze elt, maar dat probleem kan elke xbox controller hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 7 september 2022 18:55
    @fonsrutte bumpers die kapot gaan, drifting, d-pad die los komt, vastzittende knoppen, etc. Ik zie deze verhalen te vaak voorbijkomen voor een controller van 180 euro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 7 september 2022 20:14
    @Tinus Tussengas-1 volgens mij was dit met launch van die eerste indd dat veel mensen hem snel kapot hadden. Maarja mag tog hopen dat je een goeie garantie krijgt voor die 180 euro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 7 september 2022 21:01
    @Tinus Tussengas-1 niks mee gemaakt er van, alleen drifting is bij elke xbox controller het zelfde omdat het zelfde techniek gebruikt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 8 september 2022 09:42
    @hulstpower Niet alleen bij xbox controllers. Bijna alle controllers met analoge sticks erop komen die sticks van dezelfde fabrikant en hebben dus in potentie problemen hier mee. Nintendo had er met de joycons ook veel last mee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 8 september 2022 10:58
    @Messtranor ja zag laast dat dreamcast dat probleem dus niet had, beetje raar dat niemand ze maakt zoals sega dus deed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 7 september 2022 19:16
    Ik heb de eerste Elite controller nog en die voelt nog steeds spiksplinter aan. Vond het nogal prijzig maar het was/is echt meer dan de moeite waard geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dakoota

    • 7 september 2022 19:28
    Ik zou graag zo’n controller willen aanschaffen ivm de back triggers, maar ik durf het niet aan voor dat geld. Ik heb nu twee xbox controllers (standaard) en bij beide modellen is er klein probleem met de klopjes. Geen groot probleem hoor, maar ik zou bij een controller van 189 euro daar wel anders over denken. Dus ik sla deze voor mijn gemoedstoestand maar ff over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 8 september 2022 00:59
    Heb de Halo editie van de Elite 2, top ding.