"Kijkend naar de instapkosten [van 3D] en wanneer het populair gaat worden bij de mainstream, dan denken dat de komende jaren Kinect en de natuurlijke gebruikersinterface die we bieden aatrekkelijker is voor consumenten dan 3D", zegt Thompson. Desondanks is bevestigd dat Crysis 2 zowel op de PS3 als Xbox 360 3D-ondersteuning kent.

Microsoft: 'Kinect op dit moment belangrijker dan 3D'
subtitle
Kinect is op dit moment prioriteit nummer één voor Microsoft. Volgens Neil Thompson, directeur van de Britse tak van Microsoft, is 3D voor consumenten vooralsnog te duur.
Reacties op: Microsoft: 'Kinect op dit moment belangrijker dan 3D'
The Chosen One
Mewhywhy
Alleen er moeten nog wat leuke hardcore games voor komen niet alleen van die gekke pet/fitness shizzle.
SystemR
Gyrolion
Maar ik hoop wel dat er gave shooters uit gaan komen die heel erg goed gaan werken op dit systeem.
Ik zie mezelf al met een lucht geweer met lucht reloaden.. en met een lucht gitaar spelen. Hell yea!
Mewhywhy
Wees nou eens eerlijk als er lag zou zijn dan weet microsoft zelf ook wel dat het nooit zou verkopen.
Macvz
Macvz
Overmind
TanQ
Niellie
Kinect is imo juist bedoelt voor de familie en het is juist leuk om samen die makkelijke spellen te spelen. Waar ik het meest naar uit kijk is de besturing van het menu. Kinect heeft daar heel veel potentie in, het is bijna als Minority Report
dj sniffy
TanQ
BarryC
Echter is de vraag zit de 'hardcore' gamer te wachten op Kinect?
Cylob
YhuuzanVong
betwijfel of het gaat gebeuren, maar ik vind het zeker niet erg om ongelijk te krijgen.
imagica
Ikzelf denk dat het leuk is voor mijn kids om wat casual games te kunnen spelen (zijn nog geen 4 jaar oud) en zie potentieel voor games zoals Black & White .. je weet wel , je spreuken 'tekenen' met je muis, kun je nu alla Harry potter de spreuken met je handen en een stokje doen bijvoorbeeld…
Het enige wat ik mij nog afvraag is hoe ze lopen zullen oppikken met Kinect… kan moeilijk een loopband in mijn kamer zetten elke keer
Crazy Harry
Echter, is 3D zeker niet minder belangrijk dan bewegingscontrole op dit moment. Daar heeft Microsoft het zoals veel vaker, bij het verkeerde eind.
De verklaring hiervoor is heel simpel: 3D is in opkomst, juist doordat het nu toegankelijk is, met andere woorden goedkoop genoeg dus.
Bewegingscontrole is er al langer en behoeft dus geen introductie meer. Het nieuwe is er af, en dus vormt het geen belangrijk element meer als nieuw element. Uiteraard blijft het belangrijk omdat het inmiddels gewoon een onderdeel is van games als medium. Controllers zullen bijvoorbeeld ook altijd belangrijk blijven maar vormen ook geen belang als nieuw element.
Nieuwe elementen zijn altijd belangrijker omdat we daar nog van moeten leren. Ook al zijn we al langer in staat om een grafische weergave te tonen van games, met 3D komen er hele andere methodes bij kijken dan bij 2D. Dit zie je ook aan de film Avatar, waarbij er beeld-trucjes, bedacht voor 2D uitgevoerd worden om meer diepte te creëren, dat is bij 3D natuurlijk zinloos en overbodig en vaak (zoals ook in Avatar) storend.
Microsoft doet deze uitspraak simpelweg doordat ze er zelf nog niet klaar voor zijn. Het legt ook een gevoelig mankement bloot. Altijd is er een (loze) strijd om welke hardware nu het krachtigst is, en die wordt publiekelijk met veel lawaai gevoerd. Voor Microsoft wordt het nu pijnlijk duidelijk dat Sony er met hun hardware wel klaar voor is, en zijzelf niet. En dit komt simpelweg omdat de hardware van Sony het schijnbaar wel aan kan en dus krachtiger is…