Nieuws
Xbox Series X

Microsoft gaat connectieproblemen met Xbox Series X-controller oplossen

Er moet in de toekomst een patch voor de controller uitkomen

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft heeft aangegeven op de hoogte te zijn van problemen die zich rondom de Xbox Series X- en Series S-controller voordoen, en is van plan die op te lossen middels een update.

De Xbox Series X- en Series S-controller valt voor verschillend spelers tijdens diverse games uit. De verbinding gaat om onverklaarbare wijze verloren. Onder de games waarbij het gebeurt, vallen bijvoorbeeld Assassin's Creed Valhalla en Call of Duty: Black Ops Cold War.

Sinds de lancering van de nieuwe consoles maken diverse gamers melding van het probleem. In dit topic op het Microsoft-forum melden meer dan duizend spelers dat ze last hebben van de bug. Inmiddels blijkt dat het probleem zich ook voor kan doen op Xbox One en pc.

In een statement aan The Verge laat Microsoft weten aan een update te werken waarmee de bug verwijderd moet worden. De patch is er nog niet, maar het bedrijf adviseert spelers altijd de volgende stappen te volgen om er voor te zorgen dat de laatste firmware voor de controller is gedownload.

xbox

Dit artikel delen:

Lees meer

‘Radeon RX 6700-videokaarten verschijnen dit kwartaal nog’ Analisten: 'Switch wordt bestverkochte console van 2021'
24

Reacties op: Microsoft gaat connectieproblemen met Xbox Series X-controller oplossen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Paxopoxo

    • 6 januari 2021 09:05
    Dit probleem had ik ook met Cold War op de PS5 (en zelfs PS4).
    Dan begon hij te knipperen en kon ik er pas weer gebruik van maken als ik de console gerestart had.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 6 januari 2021 09:40
    @Paxopoxo Klopt! Had ik inderdaad ook op de PS4 met Cold War. Heb dit nog niet op de Series S gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 6 januari 2021 09:54
    Kende de problemen niet.. geen enkele keer last van gehad. Is denk alleen met hele specifieke games dan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 6 januari 2021 09:56
    Ik heb het heel af en toe in het dashboard, vlak na het opstarten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 6 januari 2021 10:03
    Ik heb ook last van verbindingsproblemen met mijn controller, hij zegt nooit "goedemorgen" of "eet smakelijk" en dat terwijl ik met mijn vorige controllers zo'n goeie band had.
    Dit is echt een klap in mijn gezicht.

    Laatst kwam ik de kamer binnen en ik zweer je dat ik in mijn ooghoeken zag dat ie mijn PS4-controller expres van de bank afduwde, maar toen ik snel omkeek speelde ie de vermoorde onschuld. De PS4-controller lag te dicht bij het randje volgens hem.
    Het is echt hommeles met hem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 januari 2021 10:37
    @Ziminar
    Ga stuk goeie.
    Mijn xbox series controller heeft een haat tegen de elite controller, maar ook hij zegt het is niet waar allemaal toevallig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 6 januari 2021 10:47
    @hulstpower Fake news is inderdaad een gevleugelde uitspraak van ze

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 6 januari 2021 15:09
    @Ziminar Dit soort onzin is goud waard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 6 januari 2021 10:52
    Met mijn switchcontrollers klikt het goed. We gaan vaak hand in hand.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ollongren

    • 6 januari 2021 11:06
    Wat goed zeg, van Microsoft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 6 januari 2021 11:39
    Verbaasd met eigenlijk dat het niet eerder opgelost is, je kan namelijk helemaal niets meer zonder de console te herstarten.

    Betwijfel ook dat een controller update het probleem zal verhelpen aangezien het bij mij niet met de controller te maken lijkt te hebben, maar meer met de console. Op het moment dat het optreedt kan ik ook niet switchen naar m'n Xbox One controller, die heeft dan hetzelfde issue (knipperende xbox button) terwijl die controller dat issue nog nooit eerder heeft gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AGxKiiNG

    • 6 januari 2021 15:20
    @FishSt1ck Wanneer ik de battery pack verwijder uit mijn controller en deze opnieuw er in doe kan ik gewoon verder waar ik was gebleven.

    Ik weet het. Het is niet de ideale oplossing maar je hoeft iig niet de hele console te restarten :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 6 januari 2021 11:42
    Ze hebben nogal wat problemen met hun controllers zeg.. ook probeert Microsoft nu met man en macht een class action lawsuit te voorkomen in Amerika om hun elite v2 controllers met stickdrift

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 6 januari 2021 11:57
    @ali3n8tor Ja man, wat een sukkels he daar in Redmond (dat is waar ze zitten). Ze zouden het eigenlijk moeten hernoemen naar Crackmond, zou ik meteen verhuizen.

    Weet je wat ik ga doen. Ik ga jouw voorbeeld volgen en lekker zwelgen in het slechte nieuws over de XBox en hier nog meer slecht nieuws posten over Microsoft. Doen we volgende week Sony of Nintendo.

    We kunnen dat samen doen, gezellig! Wisselen we elkaar af, omstebeurten.
    Dus nu ben ik aan de beurt toch?

    Ehm, even denken.
    Oh ja! Komt ie: KutWindows loopt de hele tijd vast, stomme Micro$oft.
    Of telt dat als 2? Ik moet nog even inkomen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Senchi87

    • 6 januari 2021 12:20
    @Ziminar 😂😂😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 6 januari 2021 13:01
    @Ziminar ik was nog vergeten het artikel toe te voegen waar iedereen dit kan lezen, er staan ook plaatjes bij zodat jij het misschien ook kan begrijpen https://www.videogameschronicle.com/news/microsoft-calls-for-xbox-drifting-lawsuit-to-be-taken-out-of-court , pas op is in het engels. Verder, fake accountje? succes ermee!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 6 januari 2021 13:43
    @ali3n8tor Fijn plaatjes! Ben ik dol op! Engels ben ik ook dol.
    Fake accountje? Nee hoor, dit is mijn enige, maar die kan nog steeds fake zijn natuurlijk. Denk ik. Ben wel nieuw hier en vind het nu al retegezellig. Lekker gezamenlijk dingen afzeiken, heerlijk.

    Maar nu is het weer mijn beurt om iets slechts over Microsoft te zeggen toch?
    Eh. Bill Gates is echt lelijk en oud!
    Of telt dat niet meer omdat ie daar niet meer werkt.
    Phil Spencer dan, die is echt lelijk, maar niet zo oud.
    Of vind jij Phil wel een mooie man?
    Kan natuurlijk, niets mis mee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 6 januari 2021 14:23
    @Ziminar dit is geheel offtopic maar ik heb geen zin om met trolletjes als jou te dealen , dus dit is de laatste post die ik van jou zie, ik heb een heel simpel script
    geschreven welke users uit de comments van gamer.nl stript.

    Werkt fantastisch kan het aan en uitschakelen wanneer ik wil. ik zie dus niets meer wat je post.

    Het script is te koop voor gratis en je kunt mij ook toevoegen. als er interesse voor is deel ik het graag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 6 januari 2021 14:54
    @ali3n8tor Alienator wat doe je nu? Ik was het nog wel zo met je eens! We kennen elkaar net! We hadden net zo'n leuk spelletje gestart en nu gooi je het bijltje er al bij neer. Jammer zeg, ik dacht dat kritiek spuien je favoriete spelletje was.
    We kunnen ook een ander spelletje doen als je dat liever doet. Hide the salami bijvoorbeeld, ik begrijp dat jij daar heel goed in bent.

    Zeg eens eerlijk, hoeveel mensen heb je al geblokkeerd op deze manier?

    Trouwens ik heb ook zo'n scriptje, die trekt al jouw reacties van de website en maakt er bij greetz.nl een tegeltje van. Ik heb er al een paar. echt heel cool.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 6 januari 2021 15:46
    @ali3n8tor Haha, geniaal.